Роздрукувати сторінку

Гуманітарні дисципліни

Вивчення курсу «Холістична філософія науки» дозволяє більш глибоко і повно зрозуміти місце кожної окремої дисципліни і конкретної проблеми в історії науки в загальній системі пізнавальної діяльності людини. Програма курсу включає в себе як історико-наукову частину, в якій аналізується процес становлення теоретичного типу мислення, так і лекції по найбільш важливих питаннях сучасного суспільного життя, включаючи і аналіз науки як елементу соціальної культури.

Мета дисципліни: розвиток навичок творчого мислення наукових працівників, знайомство з основними етапами становлення та розвитку наук і світової філософської думки, а також з колом проблем, на які орієнтований дослідницький пошук сучасної філософії науки.

історія-науки

Основними завданнями дисципліни «Холістична філософія науки» є...


Освітня програма спрямована на навчання студентів основ хореографічного мистецтва, розвиток загально фізичних, артистичних, виконавських здібностей, а також виховання високих естетичних критеріїв, необхідних для досягнення гармонійного соціального, інтелектуального та морального розвитку індивіда.

Дана програма призначена для студентів на хореографічному відділенні.

Новизна програми полягає в тому, що в ній враховані і адаптовані до можливостей основні напрямки танцю і пластики, що включають: гімнастику, ритміку, класичний, історико-побутовий, народно-сценічний та сучасний танець. У програмі підсумовані особливості програм з перелічених видів танцю, що дозволяє ознайомити студентів з багатьма танцювальними стилями і напрямами. Такий підхід спрямований на розкриття творчого потенціалу і темпераменту студентів, а також на розвиток їх сценічної культури.

сценічна-культура

Концептуальна ідея програми полягає в...


Дисципліна «Художнє текстотворення: комунікативно-прагматичний аспект» - предмет, що вивчається студентами філологічного факультету з метою опанування властивостей тексту як цілісної одиниці.

Мета дисципліни «Художнє текстотворення: комунікативно-прагматичний аспект» - ознайомити студентів з теоретичними основами лінгвістичних наук, предметом вивчення яких є текст (власне лінгвістика тексту, стилістика тексту, функціональна стилістика, інтерпретація тексту).

властивості-тексту

У завдання дисципліни «Художнє текстотворення: комунікативно-прагматичний аспект» входить...


Робоча програма з дисципліни «Актуальні проблеми перекладу науково-технічної літератури» складена у відповідності з вимогами державного освітнього стандарту вищої професійної освіти до обов'язкового мінімуму змісту і рівня підготовки фахівця за профілем «Переклад і перекладознавство».

Дисципліна орієнтована на навчання студентів письмового та усного перекладу в обох напрямках з використанням англійської та української мов у технічній та науковій сфері. Дисципліна призначена для формування та розвитку навичок письмового та усного перекладу, застосування перекладацьких трансформацій та аналізу результатів діяльності перекладача науково-технічної сфери, поповнення словникового запасу спеціальної лексики з використанням спеціалізованих словників, довідників, мережі Інтернет.

Актуальні-проблеми-перекладу-науково-технічної-літератури

Цілі дисципліни...


Критика двоєдина за своєю природою. У деяких функціях, особливостях і засобах вона є літературою, а в інших – наукою. Художня критика є складовою частиною художнього процесу, вона виростає з нього, на основі його власних запитів і на основі соціальних особливостей споживання мистецтва суспільством. Критика є корелятом в саморегульованій системі взаємодії мистецтва та суспільства. Подібне явище не вкладається в сферу суто наукового пізнання.

Результати художнього освоєння світу, на відміну від наукового, як правило, відразу націлені на сприйняття масовою аудиторією і, головне, вони ніяк не можуть бути експериментально перевірені. Як тільки мистецтво стало доступне широким верствам публіки, так відразу загострилася необхідність у художній критиці як спеціальній сфері, «прикордонної» між наукою і мистецтвом. У філософії критика не виділяється в особливу сферу діяльності. Критична форма філософствування є лише певним жанром власне філософського дослідження, який не виділяється в особливу область діяльності, як це відбувається з мистецькою критикою по відношенню до мистецтва.

Аналіз-художнього-твору-і-принципи-художньої-критики

Художня критика являє собою...


Актуальність програми обумовлена тим, що в даний час особлива увага приділяється підготовці випускника. Освоєння історії античного світу, крім того, передбачає постійну роботу з вивчення та аналізу світоглядних, соціальних і особистісно-значущих проблем, розвиток здібності публічно представляти власні і вже відомі наукові результати. Це, в свою чергу, розвиває навички міжособистісного спілкування і міжособистісних відносин, сприйняття особистості іншої людини, здатності протистояти ідеологічному маніпулюванню, що отримає подальший розвиток на будь-яких заняттях професійного циклу і під час навчальних і виробничих практик.

Вивчення історії стародавнього світу в рамках бакалаврату передбачає попереднє елементарне знайомство студента з світовою історією, знання основних фактів і подій стародавньої історії, імен історичних діячів та їх ролі в історичному процесі. На цій базі передбачається вивчення історії стародавнього світу на більш високому рівні, осмислення процесів і подій у їх динаміці та взаємозв'язку; вдосконалення здатності знаходити, аналізувати і контекстно опрацьовувати історичну інформацію з різних джерел, які володіють теоретичними та практичними навичками з надання інформаційних, комунікаційних, аналітичних, консультаційних, освітніх та інших послуг організаціям і приватним особам, що потребують комплексної систематизованої інформації про зарубіжні країни і регіони.

Антична-історія

Цілями освоєння дисципліни «Антична історія» є...


Революційні зміни в суспільстві і радикальна трансформація геополітичної структури світу на рубежі XX-XXI ст. вимагали переосмислення наукових знань з геополітики. Термін «геополітика» був скомпрометований нацистськими ідеологами і залишався під забороною не тільки в колишньому Радянському Союзі, але і в східноєвропейських країнах. Зростала потреба в аналізі співвідношення політичних сил у світовому масштабі і у великих регіонах з урахуванням складного взаємообміну ресурсами, капіталами, товарами, соціокультурних контактів, внутрішньополітичного становища і т. п.

Все більш актуальними ставали завдання вивчення взаємозв'язку глобальних і регіональних політичних проблем, впливу політичної діяльності на зрушення в соціально-економічній географії країн і районів.

Геополітика

Цілком закономірно розширюється її викладання...


Курс «Громадська думка і піар» націлений на освоєння системи знань для роботи з громадською думкою. Громадська думка – це насамперед об'єкт постійного вивчення фахівців зі зв'язків з громадськістю.

Завдання курсу - сформувати у студентів уявлення про громадську думку, методи їх аналізу, зміни і т. д.

ведення-PR-акцій

Досягнення цієї мети передбачає вирішення завдань...


В основі програми курсу «Грузинське народне хореографічне мистецтво» лежить ідея поетапного, ступеневого освоєння танцювальних традицій народів Грузії. Головним інструментом в цьому захоплюючому процесі пізнання виступає танець. Методика даної програми спирається на великий сценічний досвід і результати багаторічного вивчення танцювальних традицій грузинської культури.

Предмет «Грузинське народне хореографічне мистецтво» сприяє гармонійному розвитку студентів, вчить їх красі і виразності рухів, формує їх фігуру, розвиває фізичну силу, витривалість, спритність і сміливість. Завдяки знайомству з різними стилями народного танцю, поваги до культурної спадщини, склалася певна система викладання, яка допомагає вихованцям швидко оволодіти основами обраного хореографічного напрямку. У програму закладена ідея залучення студентів до танцювальної культури з допомогою навчання їх основам народного танцю і розумної імпровізації без порушення малюнка танцю.

грузинська-хореографія

Цілі програми...


Дисципліна «Декоративно-прикладне мистецтво (ДПМ)», що входить в базовий цикл державного освітнього стандарту за напрямом Педагогічна освіта, призначена для ознайомлення майбутніх бакалаврів з основами художньої обробки різних матеріалів. Програма курсу «Декоративно-прикладне мистецтво (ДПМ)» є складовою частиною підготовки висококваліфікованого фахівця у галузі художньо-творчої діяльності для педагогічної, науково-методичної, соціально-педагогічної, культурно-просвітницької роботи.

Специфіка декоративного мистецтва, різноманіття його видів визначаються характером використовуваного матеріалу, технікою і технологією її обробки, необхідністю конкретного вивчення різних галузей мистецького виробництва.

Декоративно-прикладне-мистецтво

Зміст курсу дає змогу...


Дисципліна «Державне управління у сфері освіти» є важливою частиною освітньої програми філологічного факультету, адже знайомить із основами управління закладами освіти.

Мета опанування дисципліни: формування знань про наукові основи управління і керівництва розвитком освітньою установою.

Державне-управління-у-сфері-освіти

Завдання освоєння дисципліни...


Ділова німецька мова - це встановлення ділових контактів, проведення ділових зустрічей та переговорів, підготовка та проведення презентацій, укладення контрактів та угод, спілкування по телефону, ділова переписка, ділові поїздки і т. д.

Велика увага приділяється діловій лексиці, відпрацьовується специфічний словниковий запас, вивчаються правила спілкування на різних професійних рівнях, принципи складання документів.

Ділова-німецька-мова

Метою курсу є...


Дисципліна «Ділова українська мова» є дисципліною за вибором гуманітарного, соціального та економічного циклу з підготовки фахівців.

Ділова українська мова – дисципліна, що вивчає норми сучасної ділової мови в галузі лексики, морфології, синтаксису та стилістики.

Ділова-українська-мова

Завдання курсу «Ділова українська мова»...


Дисципліна «Документознавство та інформаційна діяльність» входить в базову частину професійного циклу дисциплін підготовки студентів за напрямом «Інформаційна безпека».

Зміст дисципліни охоплює коло питань, пов'язаних з процесами документаційного забезпечення управління товариством, з документуванням правової, управлінської, економічної, соціальної, технічної, наукової інформації та формування систем документації, що забезпечують діяльність апарату управління установ, організацій і підприємств.

документаційне-забезпечення

Мета курсу «Документознавство та інформаційна діяльність»...


Журналістське розслідування дозволяє з'ясувати причини, з яких не працюють правові механізми, показати зворотний бік проблеми, розповісти правду.

Журналісти, на відміну від чиновників, які не пов'язані необхідністю дотримуватися відомчих циркулярів, істотно обмежують можливості одержання, оцінки та оприлюднення інформації.

Журналістське-розслідування

Журналістські розслідування привертають увагу до...


Політична теорія є частиною політичної науки, її теоретичною субдисципліною. Оскільки політична теорія – складова політології, вона формує як нормативні, так і емпіричні, фундаментальні, прикладні теорії і концепції. Нормативні теорії, представляючи собою певний набір норм, стереотипів поведінки, укріплених традицією, мають розпорядчий або рекомендаційний напрямок. Вони часто ґрунтуються на суспільній моралі, а тому все, що здійснюється оцінюється з моральної, традиційної позиції.

Нормативні політичні теорії формуються на основі знання теорії політики як пошуку політичного ідеалу, наприклад, ідеальної форми правління, як суто теоретичного і чисто політичного знання, що витікає тільки з політичних зв'язків і особливостей.

Загальна-теорія-політики

Політична теорія, будучи складовою політичної науки, має...


Курс «Знання про мови і суспільство в середній школі (СШ)» поряд з курсом методики викладання літератури є головною ланкою в низці дисциплін педагогічного циклу, які викладаються студентам відділення української мови і літератури на філологічному факультеті.

Основна мета вузівського курсу – формування професійної компетенції й творчого потенціалу особистості вчителя-лінгвіста. В основі курсу історично сформована методологія лінгвістичного знання, досягнення сучасних наук про розвиток мовної особистості школяра, орієнтація на соціо- і лінгвокультурологічний, комунікативний, функціональний підходи, підготовка до різних видів професійної діяльності. Курс спрямований на формування системи ціннісних уявлень про мову, вдосконалення і розвиток мовної освіти, розроблення нових технологій уроків з української мови.

Знання-про-мови-і-суспільство-в-середній-школі

Завдання курсу...


Навчальна дисципліна «Історія естрадного мистецтва» відноситься до дисциплін професійного циклу, її вивчення сприяє процесу професійної підготовки майбутніх бакалаврів соціально-культурної діяльності.

Основною метою курсу є формування у студентів чіткого уявлення про мистецтво естради та його специфічні якості, що складаються і змінюються в процесі історичного розвитку.

виконавство-на-естраді

Завдання курсу...


«Історія зарубіжної та української культури» – один з провідних предметів циклу гуманітарних дисциплін, оскільки дозволяє ознайомитися з історією культури вітчизни, відкрити для кожної молодої людини цінності минулих поколінь, усвідомити сучасні культурні процеси і усвідомити необхідність активного творення сучасної культури.

Курс спрямований на вироблення у майбутніх фахівців загальнокультурного базису для засвоєння спеціальних дисциплін, на підготовку студентської молоді до орієнтації у сучасному інформаційному світі і осмислення його як багатовимірного поєднання найрізноманітніших культурних досягнень людства, на взаєморозуміння, продуктивне спілкування і співпрацю представників різних культур.

Історія-зарубіжної-та-української-культури

Мета курсу...


Дисципліна «Історія костюма» адресована студентам, які навчаються за напрямом «Культурологія» (бакалаврат) і входить до варіативної частини професійного циклу.

При її вивченні студенти спираються на теоретичні і конкретно-історичні знання, одержувані в результаті освоєння ряду дисциплін основної освітньої програми («Історія України», «Історія культурології», «Історія релігії», «Історія мистецтв»). Важливим є також володіння отриманими в ході освоєння перерахованих вище дисциплін навичками збору та аналізу інформації, а також аналізу текстових та візуальних джерел.

Історія-костюму

Зміст дисципліни «Історія костюма»...


Дисципліна «Історія літератури англомовних країн» є однією з загальних гуманітарних і соціально-економічних дисциплін за вибором студентів, встановлених вузом.

Робоча програма дисципліни включає в себе цілі і завдання дисципліни; місце дисципліни у професійній підготовці випускників, вимоги до рівня освоєння дисципліни; обсяг дисципліни, види навчальної роботи і форми контролю, тематичний план, зміст дисципліни; плани семінарських занять, теми контрольних робіт для студентів заочної форми навчання, методичні вказівки для виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання, навчально-методичні матеріали з дисципліни, методичні вказівки для самостійної роботи студентів.

Історія-літератури-англомовних-країн

Метою освоєння дисципліни «Історія літератури англомовних країн» є...


Міжнародні відносини - це особливий вид суспільних відносин, які виходять за межі внутрішньо-суспільних відносин і територіальних утворень.

Програма навчальної дисципліни встановлює вимоги до освітніх результатів та результатів навчання студента і визначає зміст та види навчальних занять і звітності.

Історія-міжнародних-відносин

Цілями освоєння дисципліни «Історія міжнародних відносин» є...


Курс «Історія соціології» являє собою концентрований виклад основних зарубіжних соціологічних концепцій.

Дисципліна «Історія соціології» викладається студентам, які навчаються за основною освітньою програмою підготовки бакалаврів за напрямом «Соціологія». Предметний зміст дисципліни тісно взаємопов'язаний з навчальними дисциплінами циклу «Історія», «Філософія».

Історія-соціології

Особливістю курсу є...


Для того, щоб бути високоосвіченою людиною, необхідно володіти знаннями з розвитку та становлення сучасного театру та кіно.

Метою дисципліни «Історія театру і кіно» є сприяння теоретичного і практичного освоєння історії театру і кіно в соціальному, історичному та загальнокультурному контекстах; виявлення унікальності цих видів мистецтва; формування необхідних професійних і особистісних компетенцій бакалавра.

зародження-театру

Завдання дисципліни...


Телебачення - технологія електрозв'язку, призначена для передачі на відстань рухомого зображення.

Мета курсу: створення у студентів уявлень про телебачення як соціальний інститут, що займає друге місце у формуванні світогляду та найважливіших уявлень про світ у жителів України. Формування уявлень про те, як телебачення відображало політичну ситуацію в країні, а на окремих етапах історії було одним з активних політичних суб'єктів.

Історія-телебачення

Завдання викладання дисципліни...


Соціально-історичний розвиток - надзвичайно складний, багатогранний процес, який здійснюється протягом досить тривалого історичного періоду і передбачає економічні, політико-правові, духовно-моральні, інтелектуальні і багато інших компонентів, які утворюють деяку цілісність.

Цілями освоєння дисципліни «Історія українського суспільства» є:

- формування у студентів загального уявлення про цілісність всесвітньо-історичного процесу;

- формування знань про синхронність розвитку окремих регіонів, узгодженості між собою різних розділів історичної науки;

- знайомство з найважливішими принципами періодизації історичного процесу, з основними хронологічними системами;

- формування уявлень про принципи пошуку каузальних зв'язків в історії;

- знайомство студентів з основними традиційними і новітніми історіософськими концепціями всесвітньо-історичного процесу і з можливістю використання історією даних природничих наук;

- формування уявлень про множинність можливих інтерпретацій людської історії.

історичний-процес

У результаті освоєння дисципліни студент повинен...


Курс історії музики займає важливе місце в освіті студентів музичних спеціалізацій. Він доповнює коло знань одержуваних за спеціальними та музично-теоретичними предметами і разом з тим служить необхідним фундаментом. Крім того, він виступає сполучною ланкою між дисциплінами музичного та загально гуманітарного профілю.

Цілі опанування дисципліни: сформувати у студентів розуміння історії музики як єдиного процесу її розвитку, соціально і культурно детермінованого, але одночасно обумовленого його внутрішніми закономірностями; сприяти розвитку музичної та культурної ерудиції студентів; виробити вміння правильно оцінювати достоїнства музичного твору та визначати можливості його використання в освітній і виховній роботі з дітьми.

Історія-української-музики

Проходження цього курсу має...


Кінематограф — вид сучасного образотворчого мистецтва, що винайдений у XIX столітті і став найпопулярнішим у XX столітті.

Метою дисципліни «Кінематограф» є оволодіння комплексом знань про основні етапи становлення, розвитку та еволюції світового кіномистецтва, основоположних проблем формування художнього мислення в кіно, провідних стилів, жанрів і напрямків. Передбачається глибинне занурення в історію становлення і розвитку екранної культури, висвітлення широкого спектру форм аудіовізуального освоєння реальності. Особливу увагу буде зупинено на ключових моментах вибудовування системи виразних засобів кінематографа, їх взаємозв'язку з постійним технічним прогресом.

екранна-культура

Екранна культура – система культури, що...


Теорія кіно — наукова дисципліна, що тісно пов'язана з критичною теорією, яка спрямована на вивчення сутності кіно і забезпечує концептуальну основу для розуміння відносин фільму і реальності, інших мистецтв, глядача, суспільства.

Мета курсу - формування у студентів необхідного комплексу знань, умінь і навичок в області гуманітарного знання про кінематограф, ознайомлення з передісторією, відокремленням і становленням кінознавчої науки як галузі мистецтвознавства, оволодіння основними навичками аналізу та рецензування кінофільмів.

Кінознавство

Завдання опанування дисципліни...


Активізація всіх напрямів модернізації української освіти породила затребуваність консультаційних послуг на всіх рівнях. Актуальність дослідження консалтингової діяльності в українській освіті визначається тим, що діяльність консультантів, заснована на наданні інтелектуальних послуг в інноваційному розвитку професійної діяльності педагогічних і управлінських кадрів, є чинником підвищення їх ефективності і, як наслідок, конкурентоспроможності.

Допомогу консультантів потребують: керівники органів управління освітою; керівники та спеціалісти органів управління освітою регіонального та державного рівнів; керівники і фахівці різних галузевих освітніх структур; керівники, педагоги та психологи загальноосвітніх закладів, учні та їх батьки.

діяльність-консультантів

Потреба в інтелектуальній допомозі зростає...


Від інших гуманітарних напрямків «лінгвістику» відрізняє найбільш сильна «математична» складова. Справа в тому, що ця спеціальність знаходиться на стику гуманітарних та природничих наук. Лінгвістичні закономірності неможливо розуміти без знання математичних алгоритмів. Тому, поряд з традиційними мовними дисциплінами (історія і теорія української та іноземних мов, література, техніка перекладу тощо), майбутні лінгвісти вивчають предмети природничо-наукові та технічні (вища математика, інформатика, створення автоматизованих систем перекладу та ін.).

Лінгвістика (від лат. lingua - мова), мовознавство - наука, що вивчає мови. Це наука про природну людську мову загалом і про всі мови світу як його індивідуалізованих представників.

когнітивна-лінгвістика

Ця дисципліна належить до...


Об'єктом вивчення логіки є мислення. Логіка – це наука про мислення. Однак тільки так визначити логіку недостатньо. Справа в тому, що наук, вивчаючих мислення, багато. До них відносяться крім логіки філософія, фізіологія вищої нервової діяльності, психологія, кібернетика, лінгвістика та деякі інші. Чому ж логіка відрізняється від інших наук, що вивчають мислення? Який її власний предмет дослідження?

Специфіка логіки як науки про мислення, званої формальною логікою, полягає в тому, що вона вивчає форми думок, з яких складається знання як результат розумової активності і форми розвитку знань, а також прийоми і закони ефективного мислення.

логіка

Потрібно мати на увазі, що...


У відповідності з Державним освітнім стандартом за даним напрямком та навчальним планом мета викладання курсу «Матеріали видавничо-поліграфічних виробництв» полягає в первісному ознайомленні студентів з пакувальним виробництвом, як сполучною ланкою між сферами виробництва і споживання.

Зміст дисципліни визначається вимогами до обов'язкового мінімуму змісту: Основні поняття про упаковку та пакувальної галузі. Види упаковки і тари. Основні матеріали для виготовлення упаковки. Завдання та функції упаковки. Роль дизайну в упаковці. Упаковка як засіб маркетингу. Екологічні проблеми пакувальної галузі. Операції при пакуванні продукції.

виготовлення-упаковки

Дисципліна «Матеріали видавничо-поліграфічних виробництв» готує...


Програма призначена для викладачів, які викладають дану дисципліну, студентів напряму підготовки "Журналістика", що вивчають дисципліну «Медіаконтент у глобальному вимірі».

Цілі опанування дисципліни «Медіаконтент у глобальному вимірі»:

- вивчити особливості сучасного медіаконтенту;

- оволодіти алгоритмом підготовки різними типами медіаконтенту;

- аналізувати і створювати різні типи контенту в системі медіа-, соціальних та бізнес-комунікацій;

- використовувати механізми переконання, стратегії і тактики дії для підготовки матеріалів.

Медіаконтент-у-глобальному-вимірі

У результаті освоєння дисципліни студент повинен...


Курс «Методи лінгвістичних і перекладознавчих досліджень» є фундаментальним теоретичним курсом, покликаним дати студентам цілісне уявлення про специфіку розвитку і застосування різних методів досліджень у сучасному дискурсі лінгвістичного наукового знання. Відмінною особливістю зазначеного курсу є його принципова установка на теоретико-методологічний аспект розгляду питань мовознавства саме з позиції застосування загальнонаукових і власне лінгвістичних методів дослідження при вирішенні фундаментальних наукових питань.

В рамках курсу «Методи лінгвістичних і перекладознавчих досліджень» ставиться завдання дати студентам уявлення про основні етапи формування сучасних методологічних і загальнотеоретичних принципів наукових досліджень в рамках лінгвістичної науки, сформувати навички професійної діяльності в сфері аналізу і теоретичної обробки різноманітних явищ мови. Курс має сприяти розвитку загальної і спеціальної підготовки студентів, які працюють над дослідженням, сформувати концептуальне ядро для інтелектуального освоєння теоретичної та практичної частини роботи.

лінгвістична-наука

Практична мета навчання полягає в...


Актуальність курсу обумовлена необхідністю вдосконалення професійних навичок і вмінь студентів, пов'язаних з процесом наукового дослідження. Зміст курсу відображає основні положення сучасної методології філологічних досліджень і орієнтований на останні досягнення вітчизняної та зарубіжної лінгвістики.

Мета курсу «Методика вивчення української філології» полягає у формуванні системного уявлення про методи філологічних досліджень.

лінгвістичні-дослідження

Теоретичні завдання курсу...


Дисципліна «Методика викладання математики та інформатики» входить до обов'язкової частини освітньої програми бакалаврату за напрямом Математика та комп'ютерні науки.

Дисципліна реалізується на факультеті математики та комп'ютерних наук кафедри математичного аналізу.

математичний-аналіз

Цілі опанування дисципліни...


Дисципліна «Методика викладання французької мови» входить у частину освітньої програми за напрямом Іноземні мови.

Зміст дисципліни охоплює коло питань, пов'язаних з оволодінням студентами основами професійно-методичних знань і вмінь, що забезпечують їх готовність до здійснення педагогічних функцій викладача французької мови.

Методика-викладання-французької-мови

Основна мета курсу...


Мистецтвознавство - орієнтовано на вивчення всіх напрямків мистецтва. Найбільш широко предмет висвітлює дисципліну, присвячену історії та теорії образотворчого осмислення дійсності людиною: живопис, скульптура, графіка, декоративно-прикладне мистецтво, графіті та комікс, фотографія і навіть німе кіно.

Крім образотворчого мистецтвамистецтвознавство включає в себе навчання правильного сприйняття видовищного й виразного мистецтва.

культура-людства

Навчання студентів «Мистецтвознавства», як...


Міжкультурна комунікація являє собою особливий розділ загальної теорії комунікації, досліджує - в теоретичному і практичному відношенні — комунікативну взаємодію представників різних культур. Даний предмет має на меті познайомити студентів з основами теорії міжкультурної комунікації як особливої області наукового знання, а також з можливостями застосування цієї теорії в реальній практиці спілкування. Знання основ теорії міжкультурної комунікації є невід'ємною частиною підготовки лінгвіста, перекладача, викладача іноземних мов, а також будь-якого фахівця, якому так чи інакше доводиться взаємодіяти з іноземцями, брати участь у міжнародних переговорах, бесідах, читати лекції іншомовній аудиторії та ін.

Мета дисципліни: сформувати у студентів наукове уявлення про основи міжкультурної комунікації як специфічну міждисциплінарну галузь знання; ознайомити з теоретичними основами наукових методів, що застосовуються в даній дисципліні; про особливості мовленнєвої та комунікативної поведінки представників різних культур; про труднощі взаєморозуміння і способи їх подолання; виховувати почуття толерантності, поваги до інших національних культур.

комунікативна-взаємодія

Завдання дисципліни...


Поняття «морфологія» походить з грецької мови. У складі цього слова міститься два грецьких кореня: morphe, що означає «форма» + logos, яке перекладається як «розум, поняття, думка, мова і слово». Це наука, пов'язана з вивченням граматичних ознак слова.

Визначення предмета морфології - це розділ мовознавства, який досліджує слова як частини мови, а також правила української мови.

морфологічний-лад

Метою дисципліни «Морфологія» є...


Поняття «картина світу» і «образ світу» часто вживаються як синоніми, хоча для цього немає серйозних підстав. Картина світу - це наукове уявлення про буття. Образ світу — це сукупність знань особистості, інструмент сприйняття.

Цілями освоєння дисципліни «Науковий образ світу» є:

- загальноосвітня: ознайомлення студентів з невід'ємним компонентом наукового пізнання – природознавством і формування цілісного погляду на навколишній світ;

- методологічна: інформування студентів про засади наукової методології, яка характерна не тільки для науки, але і широко використовується у повсякденному житті і дозволяє оптимізувати багато процесів;

- координуюча: формування чітких уявлень про місце природознавства в системі наукового знання.

картина-світу

Завдання курсу...


Ономастика (від грец. onomastik - мистецтво давати імена) - це розділ лексикології, який вивчає будь-які власні імена.

Мета дисципліни «Ономастика» - ознайомити студентів з колом проблем сучасної теоретичної ономастики, з особливостями ономастичних досліджень, пов'язаних зі специфікою власних імен.

Ономастика

Завдання курсу «Ономастика»...


Введення дисципліни «Ораторське мистецтво» в навчальний план бакалаврів обумовлено сучасними вимогами підготовки студентів, увагою до активної мовної особистості, яка володіє навичками спілкування, публічного виступу і новими формами комунікації.

Мета опанування дисципліни – розкрити сучасну концепцію риторики, пов'язану з формуванням свідомої світоглядної позиції та компетентним володінням предметом аргументації.

красномовство

Завдання...


В основі поняття анімація знаходяться латинські слова anima – душа; аnimatus – натхнення, що означає піднесення, одухотворення. Анімація - стимулювання повноцінної рекреаційної, соціально-культурної, освітньої, культурно-дозвіллєвої діяльності людини; організований процес розваг та фізичних вправ, що забезпечує рухову активність і спілкування.

Термін «анімація» вперше з'являється у французькій мові. В академічному виданні «Скарби французької мови. Словник мови 19 і 20 століть (Париж, 1974)» анімація визначається як дія, спрямована на те, щоб наділити життям, вдихнути життя. Анімація вважається новим напрямком культурно-дозвіллєвої діяльності, але слід зазначити, що в різних формах вона існувала і раніше. Витоки зародження анімації лежать в культурі античного світу, яку філософи, історики і культурологи називають «цивілізацію дозвілля».

культурно-дозвіллєва-діяльність

Мета викладання дисципліни...


Основи психології та педагогіки - одна з найважливіших дисциплін в системі підготовки фахівця в галузі психології. Її вивчення передбачає вміння аналізу та дослідження явищ і процесів, пов'язаних з навчанням, психічним розвитком людини на різних вікових етапах в умовах освітнього процесу.

Курс орієнтований на поглиблення уявлення про напрямку, спеціальності «Психологія», розвитку уявлень про педагогічну психологію як один з напрямків психологічного знання, її ролі у вирішенні науково-дослідних, діагностичних і розвиваючих (корекційних) завдань в освітній діяльності різних рівнів. У навчальній програмі особлива увага приділяється висвітленню основних методологічних підходів до психологічних явищ в освітній діяльності (процесів, станів і властивостей), їх механізмів і закономірностей.

галузь-психології

Дисципліна «Основи психології та педагогіки» відноситься до...


Кожна історична епоха породжує свої першочергові проблеми, найбільш важливі для даного суспільства при даних умовах. Крім уже наявних в цьому суспільстві проблем, щодо вирішених, нові проблеми і спроба їх осмислення є породженням нових історичних умов зміненого соціального (суспільного) буття і відображенням у свідомості людей нових реалій.

Таке положення справ було у світовій історії, коли різні товариства були відносно замкнутими. Проблеми в цих суспільствах були, насамперед, проблемами національного масштабу і їх рішення можливо (відносно) на рівні окремої країни. Але, як відомо, надалі світ ставав все більш і більш взаємопов'язаним і взаємозалежним. Відповідно, актуальні проблеми одного суспільства і держави в тій чи іншій мірі часто стосувалися й інших.

проблеми-суспільства

На сучасному етапі історії людства у світі настільки тісно все...


Реклама (в широкому сенсі) – це спосіб надання суспільству тієї інформації, потребу в якій суспільство не відчуває, як безумовну та життєво важливу необхідність (інакше всі газети і журнали тільки й писали б про пральний порошок), але наявність якої полегшує повсякденне життя людей, робить її зручнішою і комфортнішою.

Сучасний світ все частіше поповнюється новими словами, розширюючи при цьому ономастичний простір мови. Різні найменування, в тому числі і назви комерційної продукції, стають об'єктами лінгвістичних досліджень. Процес номінації охоплює всі сфери людської життєдіяльності. Новостворені імена негайно включаються в рекламний дискурс, деякі з них стають широко відомими і перетворюються в частину повсякденного життя. Сьогодні в рекламі продукції дуже велике значення має якість перекладу. Основною загальноприйнятою міжнародною мовою в цій галузі є англійська мова.

лінгвістичні-дослідження

Актуальність даного курсу полягає в...


Педагогічна психологія або психологія освіти - розділ психології, що досліджує методи навчання і виховання, які збільшують ефективність здійснення освітніх завдань.

Метою курсу є створення загальних теоретичних основ світогляду у майбутніх фахівців, освоєння аналітичного підходу до сучасних концепцій навчання, формування особистості, розуміння і вміння конструювати практичні навчально-виховні ситуації.

навчання-і-виховання

В результаті вивчення даного курсу фахівець повинен...


В освітній діяльності слово «технологія» означає спосіб проведення уроку.

Мета курсу «Педагогічні технології у початковій школі» - формування у студентів розуміння основних закономірностей навчання і виховання молодших школярів, уявлення про існуючі програми розвитку, навчання та виховання в нашій країні, вимогам, що пред'являються до них, вивчення державних стандартів початкової загальної освіти.

молодші-школярі

Досягнення даної мети передбачає...