Методика вивчення української філології, як навчальна дисципліна
« Назад Актуальність курсу обумовлена необхідністю вдосконалення професійних навичок і вмінь студентів, пов'язаних з процесом наукового дослідження. Зміст курсу відображає основні положення сучасної методології філологічних досліджень і орієнтований на останні досягнення вітчизняної та зарубіжної лінгвістики. Мета курсу «Методика вивчення української філології» полягає у формуванні системного уявлення про методи філологічних досліджень. Теоретичні завдання курсу: - дати загальне поняття про методологію наукового пошуку і філологічні методи дослідження; - сформувати уявлення про специфіку методів філологічного дослідження; - визначити місце і роль філологічних досліджень в загальному процесі наукового пошуку. Практичні завдання курсу: удосконалювати навички здійснення методів філологічних досліджень. Курс базується на узагальненні теоретичних розробок з даної проблематики, існуючих у фаховій літературі, носить теоретико-практичний і прикладний характер. Освоєння курсу сприяє зануренню слухачів в широкий контекст сучасної методології, що, в свою чергу, створює передумови для оптимізації процесу навчання у вищому навчальному закладі. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - основні тенденції розвитку сучасної методологічної науки і її напрямів; - про історичну мінливість переважаючих методів лінгвістичних досліджень в певні історичні епохи; - місце і роль філологічних методів у загальній структурі наукового пошуку; - типологію методів філологічного аналізу; - імена вчених − авторів методик і прийомів філологічного дослідження. -- Вміти: - застосовувати філологічні методи для аналізу текстів різної жанрово-стильової орієнтації, які функціонують у різних дискурсивних ситуаціях; - орієнтуватися в дискусійних питаннях методології; - вибудовувати логіку наукового дослідження з урахуванням існуючої наукової методології; - співвідносити підходи різних лінгвістичних шкіл, їх метамову і методику; - розбиратися у формальних способах представлення результатів; - розробляти власні програми і методики розв'язання лінгвістичних задач; - критично аналізувати та оцінювати результати теоретичних і емпіричних лінгвістичних досліджень. -- Володіти: - понятійним апаратом методології, методиками і прийомами аналізу текстів різних жанрів і стилів у відповідності з поставленими дослідницькими цілями і завданнями; - навичками роботи з лінгвістичними енциклопедіями, довідниками і словниками різних типів; - масмедійними, мультимедійними, інтернет-технологіями. Для освоєння дисципліни студенти спираються на знання, вміння та навички, сформовані в ході вивчення дисциплін «Педагогіка», «Психологія», «Методика викладання української мови», «Методика викладання літератури», «Сучасна українська мова», «Історія української літератури», «Вступ в літературознавство». Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Болотнова Н.С., Аліфиренко Н.Ф., Даниленко В.П. та ін. Отже, якщо Вам бракує сил та терпіння, і необхідно замовити курсову роботу чи доповідь з курсу «Методика вивчення української філології» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |