Державне управління у сфері освіти, як навчальна дисципліна
« Назад Дисципліна «Державне управління у сфері освіти» є важливою частиною освітньої програми філологічного факультету, адже знайомить із основами управління закладами освіти. Мета опанування дисципліни: формування знань про наукові основи управління і керівництва розвитком освітньою установою. Завдання освоєння дисципліни «Державне управління у сфері освіти»: - систематизувати наявні у студентів знання про освітні системи; - розглянути сутність понять «управління», «управління у сфері освіти»; - розкрити функції та принципи державно-громадського управління освітою; - дати характеристику основних функцій управління, а також основних напрямів розвитку школи як освітнього елемента політики; - вивчити компоненти управлінської культури керівника; - розкрити сучасні тенденції розвитку управління освітніми системами; - розглянути можливості взаємодії соціальних інститутів в управлінні освітніми системами. Теоретичні основи для вивчення дисципліни закладаються при вивченні наступних дисциплін: «Педагогіка», «Теорії навчання і виховання», «Соціальна педагогіка», «Моніторинг освітнього процесу». Дисципліна «Державне управління у сфері освіти» тісно пов'язана з дисциплінами «Інноваційні процеси в освіті», «Педагогіка і психологія професійної освіти». У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - принципи державної політики в галузі освіти; - міжнародні і регіональні законодавчі документи в галузі освіти, локальні нормативні акти школи, що визначають стратегію розвитку і життєдіяльності системи освіти; - поняття «управління», «управління у сфері освіти»; - сутність процесу управління, функції, методи і принципи управління освітніми системами; - нові технології управління освітою, інновації у державній і регіональній освіті; - форми підвищення кваліфікації та атестації педагогічних і керівних працівників державних і муніципальних освітніх установ. -- Вміти: - самостійно підбирати наукову і методичну літературу з проблеми управління освітніми системами; - аналізувати нормативні правові акти в галузі освіти і виявляти можливі суперечності; - аналізувати навчальні заклади та реальні педагогічні ситуації, пов'язані з управлінням освітніми системами; - спостерігати, виявляти і оцінювати основні результати управління освітніми системами; - аналізувати структуру школи як соціально-педагогічної системи; - вивчати досвід роботи вчителів, підвищення кваліфікації, перепідготовки і атестації педагогічних працівників; - використовувати отримані знання для надання практичної правової допомоги дитині в області соціального захисту, здійснення співробітництва з органами правопорядку та соціального захисту населення. -- Володіти: - аналізом власної діяльності та вибором оптимальної стратегії підвищення своєї кваліфікації; - використанням сучасних технологій управління педагогічним колективом; - веденням шкільної документації. Дана дисципліна спирається на знання в області таких наук як: «Теорії навчання і виховання», «Педагогіка професійної освіти» та ін. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Новіков Д.А., Столяренко А.М., Ігнатьєва А.В., Максимцов М.М. ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити курсову роботу чи тези з курсу «Державне управління у сфері освіти» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |