Консультативна діяльність в освіті, як навчальна дисципліна
« Назад Активізація всіх напрямів модернізації української освіти породила затребуваність консультаційних послуг на всіх рівнях. Актуальність дослідження консалтингової діяльності в українській освіті визначається тим, що діяльність консультантів, заснована на наданні інтелектуальних послуг в інноваційному розвитку професійної діяльності педагогічних і управлінських кадрів, є чинником підвищення їх ефективності і, як наслідок, конкурентоспроможності. Допомогу консультантів потребують: керівники органів управління освітою; керівники та спеціалісти органів управління освітою регіонального та державного рівнів; керівники і фахівці різних галузевих освітніх структур; керівники, педагоги та психологи загальноосвітніх закладів, учні та їх батьки. Потреба в інтелектуальній допомозі зростає швидше, ніж відбувається підготовка професійних помічників – консультантів, експертів, інструкторів, викладачів. Оволодіння консультативними навичками, як додатковими до своєї основної спеціальності, є вкрай перспективним для професійної реалізації спеціалістів і керівників. Більш того, консультаційні послуги в галузі освіти пов'язані з впливом актуальних інноваційних проектів на консультаційний «продукт». Процеси модернізації породжують живу інноваційну практику, яка часто залишається недостатньо узагальненою та нормативно закріпленою, що безпосередньо впливає як на відбір змісту консультацій, так і на відбір фахівців, здатних виконувати функцію консультантів. Мета опанування дисципліни – формування у студента професійно важливих умінь і навичок у практиці консультування суб'єктів освітнього процесу як одного з видів психологічної допомоги. Завдання освоєння дисципліни: 1) вдосконалення знань про завдання, зміст, етапи консультування суб'єктів освітнього процесу, типові психологічні проблеми дітей та підлітків і механізми їх виникнення; 2) формування вміння будувати і розвивати консультативний процес з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитини, а також специфіки соціальної ситуації його розвитку; 3) розвиток уміння використовувати методи і прийоми діагностико-корекційної (розвиваючої) роботи психолога-консультанта у практичній роботі з педагогами, батьками. Дисципліна «Консультативна діяльність в освіті» відноситься до дисциплін за вибором варіативної частини навчального плану, є практичним додатком до курсу «Психологічне консультування дітей та підлітків», і спирається на знання, вміння та компетенції, сформовані в результаті освоєння наступних дисциплін: «Розвиток особистості в дитинстві, отроцтві, юності», «Теорії психічного розвитку особистості», «Психологічна діагностика в освіті» і готує студентів до проходження виробничої практики. Плановані результати навчання з дисципліни: - здатність розробляти рекомендації суб'єктам освіти з питань розвитку і навчання дитини; - здатність надавати психологічне сприяння оптимізації педагогічного процесу; - здатність консультувати педагогів, адміністрацію, студентів з питань оптимізації навчального процесу. Вимоги до сформованих знань, умінь та навичок: - вміти здійснювати збір попередньої інформації про дитину, володіти навичками проведення первинної діагностики; - проводити психологічне обстеження дитини; - складати психологічний висновок і організовувати адекватний і продуктивний зворотний зв'язок у відповідності зі змістом запиту. Знати: - психологічні особливості дітей, що мають труднощі у розвитку і навчанні. Володіти: - навичками аналізу своєї діяльності як професійного психолога з метою оптимізації власної діяльності. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Кочюнас Р., Є.О. Смірнова, В.М. Холмогорова та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити курсову роботу чи доповідь з курсу «Консультативна діяльність в освіті» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |