Вищі навчальні заклади (ВНЗ) України та світу
Європейська система освіти – формувалася в умовах природнього вибору, коли вимоги до якості освіти висувалися безпосередніми споживачами освітніх послуг – галузями, роботодавцями, студентами. Принципи менеджменту ВО в Україні.... В останні роки ЄС доклав чимало зусиль до розширення європейського освітнього простору. Крім проведення проектів на рівні ЄС, у галузі ПТО прийнято низку програмних документів. Два найважливіших з них Барселонська програма „Детальна робоча програма з досягнення цілей системи загальної та професійної освіти в Європі” і Копенгагенська декларація „Декларація про посилену європейську кооперацію в галузі ПТО”, які визначають довгостроковий, стратегічний розвиток ПТО і, зокрема, становлення європейського освітнього простору. Програма „Детальна робоча програма з досягнення цілей системи загальної та професійної освіти в Європі” ґрунтується на таких трьох стратегічних цілях.... Останніми десятиріччями в суспільній свідомості набуває особливого значення процес поступової зміни ставлення до проблеми інвалідності. Відбувається зміщення акценту з підкреслення обмеженості можливостей інвалідів до усвідомлення необхідності використання і збільшення наявного значного потенціалу для максимального вияву індивідуальних можливостей цих людей. За даними вітчизняних і зарубіжних фахівців, понад..... За останні роки статус науковця та педагогічного працівника в українському суспільстві змінював свої позиції: від низького до високого, а іноді й просто – до невизначеного. На сьогодні в НТУУ «КПІ» існує конкурс серед вступників до аспірантури, а значить, це пов’язано з підвищеним інтересом до навчання після отримання вищої освіти. Підсумки прийому в аспірантуру і докторантуру університету в..... Важливою складовою усього комплексу українсько-чеських міждержавних відносин є співпраця у науково-технічній сфері. ЇЇ розвиток актуалізується процесами глобалізації економіки і науки, інтеграцією до європейського й світового науково-технологічного простору, використанням новітніх технологій та інноваційною діяльністю. У цьому контексті Чеська Республіка є перспективним партнером, адже має потужну науково-технічну базу, а також бере участь у багатьох європейських програмах і грантах. Реалізація науково-технічного співробітництва між Україною і Чеською Республікою відбувається на.... Розбудова незалежної України спонукала до нового бачення розвитку її інтелектуального потенціалу, прискорила зміни в суспільному житті. У ХХІ столітті освіта постала перед рядом історичних викликів, зокрема перед необхідністю віднайти раціональні схеми співвідношення між лавиноподібним розвитком знань, високих технологій і людською здатністю їх творчо засвоїти. Саме особливості сучасного розвитку суспільства ставлять.... Українські братства стали проявом самоврядування міських громад, що поставили собі за мету боротьбу проти дискримінаційного втручання польської влади у внутрішнє життя українського суспільства. Першим в Україні виникло братство у.... Істотні соціально-політичні й культурні трансформації сьогодення зумовили першочергове звернення до педагогічної проблематики в історичному аспекті. Якісне оновлення системи вищої професійної освіти в Україні, узгодженняїї з загальносвітовими освітніми стандартами неможливе без аналітичного узагальнення й використання позитивного вітчизняного історико-педагогічного досвіду. Національною доктриною розвитку освіти в Україні серед..... Вища освіта Німеччини справедливо вважається однією з найкращих в Європі, вона має багатовікову історію (перший університет засновано ще 1386 р.) та новітні тенденції розвитку. Сучасна система вищої освіти Німеччини характеризується.... Кожна країна, котра задекларувала готовність до реалізації положень Болонської конвенції, прагне, зберігаючи культурні надбання свого народу, за допомогою інтеграції полегшити поступову адаптацію громадян своєї держави до європейських змін у системі вищої освіти. Крім того, кожна країна усвідомлює, що іншого шляху, ніж забезпечення прозорості та якості на світовому рівні, немає. Саме цей двовимір ..... Задекларований на офіційному рівні євроінтеграційний курс України із стратегічною метою вступу нашої держави до ЄС потребує постійної роботи з практичної реалізації обов’язків нового східного сусіда ЄС в рамках європейської політики сусідства та можливого статусу асоційованого члена загальноєвропейської спільноти у політичній, економічній, культурній та освітній сферах. Провідні навчальні заклади Закарпатської області приділяють.... Міжнародна діяльність у сфері вищої освіти в сучасних умовах є фактором реформування та модернізації системи вищої освіти України та поступової інтеграції в світовий освітній простір. Тема посилення шляхів міжнародного співробітництва ВНЗ стала.... Київський політехнічний інститут в 2007 роц і отримав статус дослідницького завдаки існуванню окремого дослідницького інституту в своєму складі. Проведення інноваційної діяльності проводиться..... Одним із загальновизнаних світових пріоритетів у становленні постіндустріального суспільства — Knowledge Society — є розвиток системи підготовки фахівців, яка базується на принципі єдності освіти і науки, що забезпечує інтеграцію здобутків фундаментальної освіти і науки, можливості гнучкого реагування на потреби у фахівцях для розвитку актуальних наукових напрямів і наукоємних технологій. Для побудови інноваційної економіки необхідне досягнення неформальної взаємодії і співпраці між освітою, наукою та виробництвом, інтеграція їх у єдину систему, яка органічно поєднає в умовах ринкового господарства функціонування кожної з цих сфер діяльності людини. На зорі становлення університетів на стінах Болонського університету було написано... Кафедра математичної фізики має більш як столітній складний і цікавий шлях розвитку. Її історія є невід’ємною частиною історії Київського політехнічного інституту (КПІ) від моменту його заснування та відкриття в серпні 1898 р. Історія математики в НТУУ „КПІ” до..... Проблеми психології моральності, що виникають як всередині організації так і у відносинах організації з іншими економічними агентами, споживачами, владою, місцевим населенням тощо (далі інтересантами), дедалі почали привертати увагу дослідників різних країн. Етичні проблеми є актуальними і для вищих навчальних закладів, які в умовах глобальної економічної кризи мають виконувати місію фасилітаторів розвитку економічного і соціального середовища, до якого вони належать. Розробка і впровадження у вищих навчальних закладах виважених етичних стратегій покликані сприяти підвищенню рівня їхньої корпоративної соціальної відповідальності щодо виконання цієї ролі. Згідно організаційної теорії, розвиток університету як освітньої організації має на увазі позитивні зміни в його функціонуванні. Дослідження в галузі організаційного розвитку спираються на різні розділи психологічної науки, зокрема, на теорії мотивації, людських стосунків, групової динаміки. Підвищення етичного рівня університету як освітньої організації стає можливим лише через реальні зміни в організаційній культурі, спрямовані на перегляд її керівниками і працівниками своїх етичних настановлень і поведінки. Етичні кодекси описують.... Популярність різних рейтингів свідчить, що вони цікаві споживачам. Університети не мають права їх ігнорувати. Більшість наукових праць з проблеми рейтингування присвячено аналізу позитивних якостей та недоліків окремих рейтингів. Поступово формується єдине міжнародне уявлення про університетську якість і досконалість. Завдання нових рейтингів стають більш різноманітними. Перші рейтинги були націлені на допомогу майбутнім студентам у виборі вузу. Сьогодні існують рейтинги аспірантських і професійних програм, зокрема, програм MBA, що характеризують репутацію вузів і є підставою для розподілу державних асигнувань. Методики ранжирування приватних ВНЗ не відрізняються від.... Освіта як найбільш масштабна сфера українського суспільства є визначальним чинником його політичної, соціальної, економічної та наукової організації. Вища освіта повинна стати стратегічним ресурсом покращення добробуту громадянина та забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету держави на європейському освітянському просторі. Реалізація зазначених завдань повинна супроводжуватися національним та міжнародним моніторингом якості освіти та застосуванням рейтингових систем оцінки результативності діяльності вищих навчальних закладів та в освіті в цілому. Сьогодні рейтинги ВНЗ стали частиною.... Аналіз функціональних характеристик діяльності ВУНР американських університетів різних типів дає підстави для певних висновків щодо змістових пріоритетів їх діяльності: 1. Головним напрямом діяльності, що визначений як місія ВУРН всіх американських університетів, є.... Глибока диференціація в межах професії – 90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст. Ознакою цього етапу стало розмежування функціональних обов’язків працівників ВУНР в університетах (особливо дослідницьких) у зв’язку з суттєвим зростанням обсягу наукових досліджень та якісними змінами характеру виконуваних професійних функцій. Факторами диференціації професійних функцій є.... Узагальнюючи актуальні психолого-педагогічні підходи й застосування інноваційних технологій в освіті, ми можемо дати наступне визначення дистанційному навчанню. Дистанційне навчання - особлива форма організації навчання, що використовує сучасні комп’ютерні технології (мережу Інтернет і комп’ютери, накопичувачі інформації й відео матеріали). Ця форма організації навчання може бути...... За даними МОН України в 2012-2013 н.р. у вищих навчальних закладах держави III-IV рівня акредитації навчалось більше 2,36 млн. студентів. Тому проблеми обслуговування цієї аудиторії стоять перед всіма бібліотеками закладів освіти. Вибір стратегії і тактики обслуговування залежить від.... Специфіка сучасних проблем вищої освіти в Україні є частково успадкованою від радянських часів, а частково є результатом невдалої соціально-економічної трансформації суспільства. Перша група проблем, успадкованих від радянської системи, включає штучне відокремлення освіти від науки (остання традиційно була зосереджена в установах Національної Академії Наук), відсутність університетської автономії (права самостійного вибору курсів, визначення змісту дисциплін, призначення і звільнення викладачів), визначну роль держави і мінімальну – громадських організацій (організацій роботодавців, професійних асоціацій) у визначенні змісту освітньої діяльності. Друга група проблем пов’язана з..... Зростання частки зайнятих інтелектуальною працею з ХХ ст. спричинило переорієнтацію вищої освіти з культурологічних та педагогічних задач на цілі виробництва та економіки. Вища освіта набула масового характеру, тобто втратила одну із важливих специфічних рис – елітарність. Доступність поставила під загрозу якість освітньої послуги, з’явилась потреба в її оцінці. Дана проблема особливо гостро постала з..... Аналіз досліджень дозволив сформулювати таке тлумачення поняття «професійної компетентності»: професійна компетентність – це складне утворення, що вміщує комплекс знань, умінь, властивостей і якостей особистості, що забезпечують варіативність, оптимальність та ефективність побудови певного виробничого процесу. Якщо ж звертатися до визначень...... Слово інженер походить від латинського ingenium – здібність, винахідливість. Це передбачає, що людина, яка оволоділа інженерним фахом, має широкий спектр різних видів винахідливості, які не можливо розвинути без широкої загальнокультурної підготовки. Динаміка науково-технічних змін у суспільстві передбачає все більші..... |