Студент
У нових соціально-економічних умовах розвитку проблеми соціального захисту студентів ВНЗ в Україні не тільки не втратили своєї актуальності, а й набули особливої гостроти. Окремі аспекти соціального захисту студентської молоді залишаються відкритим для пошуку законодавчого вирішення актуальних та проблемних питань, серед яких необхідно виділити:.......... Метою фізичного виховання студентів повинно стати формування фізичної культури особи. В умовах свободи вибору студентом діяльності і самостійної стратегії загальнокультурної підготовки матеріал Програми включає два взаємозв’язані змістовні компоненти: обов’язковий, або базовий, такий, що забезпечує формування основ фізичної культури особи, і варіативний, такий, що спирається на базовий, доповнюючий його і який враховує індивідуальність кожного студента, його мотиви, інтереси, потреби. На цій основі забезпечується формування різноманітних за спрямованістю і змістом елективних і факультативних курсів, у тому числі авторських, інтеграційних та інших. Одним з головних завдань фізичного виховання ВНЗ є........ Проблема вдосконалення процесу фізичного виховання студентів вже багато років є предметом уваги фахівців. Вищі навчальні заклади комплектуються переважно з хлопців та дівчат, які тільки що закінчили середню школу. Досвід показує, що рівень фізичної підготовки основної маси абітурієнтів залишається низьким, спостерігається тенденція до деякого зниження рівня різнобічної фізичної підготовки. Аналіз літературних джерел свідчить про погіршення фізичного розвитку молодого покоління, прогрес дефіциту рухової активності, що веде до погіршення здоров'я студентської молоді. Завдання підвищення ефективності фізичного виховання........ Державною національною програмою „Освіта” (Україна ХХІ століття), програмою „Вчитель”, Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті передбачаються дії, спрямовані на створення умов, які б сприяли підвищенню якості підготовки вчителя. В останні роки значно виросла кількість досліджень, щодо...... У структурі зовнішньо обумовленої мотивації найбільш виразним, особливо для студентів-психологів, є мотив, що пояснює професійний вибір порадою батьків. При цьому чим вищий процентний показник цього чинника (відповідно, відмінники − 18,1%; студенти, що вчаться на «добре», − 22,8%, студенти, що вчаться на «задовільно», − 31,5%), тим нижча успішність. На наш погляд, такі дані –........ Суттєвих розбіжностей у мотивації студентів в залежності від місця їх проживання до вступу у ВНЗ нами не виявлено. В усіх виділених за цим критерієм групах зберігаються тенденції, які характерні для студентів в цілому. Однак забезпечити собі завдяки вступу до ВНЗ........ За даними Комітету статистики України про динаміку потреби підприємств у працівниках за видами економічної діяльності у 2010-2011 роках, найбільша потреба у працівниках спостерігається в промисловості, в тому числі у переробній промисловості. А саме 1856 тис. осіб у промисловості та 1400 тис. осіб у переробній промисловості. Дещо нижчий попит спостерігається у........ Основою усіх демократичних перетворень у нашому суспільстві є розвиток духовності, національний ренесанс, зміцнення національної самосвідомості кожного громадянина України. Біда в тому, що впродовж десятиліть, перш за все, через відсутність сповна сформованої власної державності ми багато втратили стосовно нашої історії, духовних коренів, національних особливостей, традицій тощо. Як результат, у свідомості багатьох людей, в тому числі молодих, розмито розуміння національної самосвідомості, державного мислення й відповідальності перед суспільством. Молодь в усі часи перебувала в авангарді національно-визвольних рухів, будучи...... Як відомо, самосвідомість – це усвідомлення людиною своїх дій, почуттів, думок, мотивів, поведінки, інтересів, стану у суспільстві тощо. Самосвідомість передбачає виділення і визначення індивідом самого себе, свого Я від всього, що його оточує. Виникнення самосвідомості пов’язано з певним рівнем розвитку свідомості і є необхідною умовою становлення особистості. При цьому слід відмітити, що існує...... Найбільше зацікавлення питаннями педагогічного впливу багатокультурного середовища на процеси виховання й навчання підростаючих поколінь виникає у державах із полікультурним складом суспільства, насамперед в Австралії, Канаді та США. Водночас, як свідчить проведений нами..... Основними показниками професійної ідентичності є: усвідомленість (рівень самоусвідомлення, самосприйняття, адекватності самооцінки, що може свідчити й про рівень професійної самосвідомості); сформованість (відчуття причетності до професійної спільноти, наближення до суб’єктивного образу професіонала, відповідності професійним вимогам); прийняття (позитивне емоційне ставлення до професії й до себе в професії, прийняття професійної ролі, рівень узгодженості між особистісною і професійною ідентичністю). Під професійною мотивацією ми розуміємо........ Однією з основних проблем випускників ВНЗ України є низька дієвість знань – уміння використовувати набуті знання на практиці. Це пояснюють тим, що активність студентів проявляється у вигляді імітації дій викладача. А це виявляється не завжди придатним у подальшій практичній діяльності. Саме цим і викликана необхідність у перебудові навчально-виховної роботи у ВНЗ. Необхідно змінити сутність організації міжособистісного навчального процесу між викладачами та студентами. Взаємини «викладач-студент» мусять стати рівноцінними – студенти мають залучатися до дискусії щодо вдосконалення навчально-виховного процесу у ВНЗ, а також мають виступати активними суб’єктами по відношенню до викладачів. Враховуючи результати досліджень вітчизняних науковців та власний досвід, варто...... Сьогодні на соціокультурному просторі України відбуваються кардинальні зміни, котрі висувають низку важливих проблем, включаючи й психолого-педагогічні. У числі останніх – проблема оптимізації міжособистісних відносин і навчальних взаємодій у системі „викладач–студент”. Нова суспільно-політична й економічна ситуація в країні......... Навчання в університеті відрізняється від навчання в школі своїм режимом, змістом освіти, обсягом досліджуваного матеріалу, методами і формами навчання. Вся система навчання і виховання в університеті розрахована на свідоме, відповідальне відношення кожного студента до своїх обов'язків. Якщо в школі вчитель щодня навчає і перевіряє якість виконання домашнього за-дання учня, то в університеті викладач, в основному, керівників процесом самоосвіти студента. Більшу частину матеріалу ви засвоюєте, самостійно вивчаючи літературу або ін. У зв'язку з цією особливістю у студентів створюється помилкове враження, що готуватися до занять систематично не треба, що «несподівано» дає багато вільного часу, який можна витрачати на свій розсуд. Таке враження обертається сумними результатами, коли настає час заліків та іспитів. Наш час характеризується стрімким...... У сучасній філософії людського спілкування розглядається безліч видів і форм спілкування, у тому числі й такої специфічної, якою постає спілкування людини із самою собою. Ця форма має назву внутрішнього діалогу, і в процесі його здійснення людина ставить собі як певному уявному співрозмовнику інколи доволі гострі й досить складні питання, які її хвилюють, й сама ж собі відповідає на них від імені цього співбесідника. У процесі внутрішнього діалогу виявляється можливість...... При виборі ж особистісного аспекту діалогу як домінанти аналізу перевага віддається скоріше психологічним проблемам зустрічі партнерів по діалогу. У такому разі основою філософської рефлексії стають як сам діалог, так і подія зустрічі. Представниками цього напряму стали Л.Фейербах, Ф. Розенцвейг, М. Бубер, Є. Левінас. Сьогодні набули поширення філософські погляди М. Фуко, в яких дискурсія виступає сферою між загальними законами та індивідуальними явищами, а дискурс є практикою, що формує явища. Певний розвиток цей напрям отримав у екзистенціалізмі. Ще одним його результатом треба вважати становлення філософії відповідальності, яка також має відігравати істотну роль у сучасній педагогічній теорії і в освіті. У досить складній структурі спілкування не просто....... Особливості сучасного етапу розвитку людської цивілізації дозволяють досить чітко визначити як безсумнівні досягнення, так і серйозні проблеми світової освітньої системи, які дають вагомі підстави говорити про її гостру кризу. Сутність цієї кризи полягає в тому, що самі цілі, зміст і характер освіти, застосовувані педагогічні технології вже не відповідають принципово новим умовам індивідуального і суспільного буття людини. Саме через це й виникає необхідність у пошуку нової парадигми освіти. Одними з результатів цього пошуку стали впровадження концепції навчання протягом життя, використання бінарного, або суб’єкт-суб’єктного, характеру навчально-виховного процесу, а також ідея переважного застосування діалогічних форм педагогічного спілкування, особливо у вищій школі. Безумовно, прихильникам традиційної системи навчання досить важко...... Спілкування викладача і студента у навчально-виховному процесі – це надзвичайно складний процес. Зміни, що відбуваються в країні певним чином вплинули і на характер відносин учасників педагогічного процесу у вищій школі. Спілкування викладача і студента являє собою низку взаємопов’язаних і взаємозумовлених контактів, що здійснюються в різних формах і за різних обставин. Навчально-виховний процес – це одна із головних арен, де найповніше виявляються відносини, стиль спілкування викладача й студента. Аналіз наукової літератури та практики роботи викладачів ВНЗ свідчить про....... Стиль педагогічного спілкування як система принципів, норм, типових прийомів поведінки і діяльності педагога під час професійної взаємодії з учасниками навчально-виховного процесу визначає ефективність психодидактичних впливів викладача. За даними діагностики стилів педагогічного спілкування виявлена тенденція, при якій педагогічні впливи, що спираються на когнітивно-діяльнісні здібності викладача (диктаторський, неконтактний, гіпорефлексивний, негнучкого реагування, авторитарний) представлені менше, ніж стилі з афективно-ціннісною особистісною організацією, що може свідчити про підвищений ризик виникнення стану емоційного вигорання серед викладачів ВНЗ. При вивченні феномену емоційного вигорання у працівників освіти ми........ Особливе значення для студентів мають заняття фізичними вправами. Процес формування у студентів відношення до здорового способу життя як цінності здійснюється під час проведення дисципліни «Фізична культура». Рухова активність управляє життям організму, його...... Студентство, як самостійна соціальна група, завжди була об’єктом особливої уваги. Протягом останніх десятиліть відзначається тривожна тенденція погіршення здоров’я молоді, її фізичної підготовленості. Це пов’язано не тільки зі змінами, що сталися в економіці, екології, умовами праці та побуту населення, але і з недооцінкою в суспільстві оздоровчої та виховної функцій, що позначилось на гармонійному розвитку особистості. Сьогодні здоров’я нації викликає занепокоєння у зв’язку зі збільшенням кількості споживачів наркотиків, алкоголю, тютюну; токсикоманія, низький рівень рухової активності молоді. Згідно з даними вчених, здоров’я людини більш ніж на........ Сьогодні в Україні особливо гостро актуалізується проблема організації експорту українських освітніх послуг і створення сприятливих умов для навчання іноземців. Іноземні студенти в Україні потребують.......... Сучасні погляди на проблему професійної діяльності фахівця освітньої галузі ґрунтуються на засадах компетентісного підходу, який фокусується на обов’язковій наявності у педагога якісно сформованих у процесі навчання та добре розвинутих у практичній діяльності знань, умінь та навичок, а також соціальних, професійних і так званих «життєвих» (soft skills) компетенцій. Але такий підхід до професійної діяльності педагога видається....... Питання доступності освітніх послуг у сучасних умовах є особливо актуальними. Вони викликані необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед національною системою освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, інтеграцію її в європейський і світовий освітній простір. Дистанційне навчання (ДН) в сучасних умовах........ Проблема організації дозвілля, дозвіллєвої діяльності в нашій країні є надзвичайно злободенною. Існують суперечності, зумовлені невідповідністю між сутністю дозвілля та існуючими в реальній дійсності формами і методами його проведення. Дозвіллєва діяльність поділяється на культурну та антикультурну, асоціальну, а в гіршому випадку — злочинну. Основні розбіжності між цими її видами полягають у тому, що культурно-дозвіллєва діяльність спрямована на розвиток особистості, створення цінностей, які схвалює суспільство; антикультурна, навпаки, на руйнування особистості. Такого роду діяльність суперечить духовній суті людини і призводить до знищення внутрішнього духовного світу особистості. У молодіжному середовищі, на жаль......... Дистанційне навчання трактується як цілеспрямований процес взаємодії між собою всіх суб’єктів навчання на всіх етапах навчання, незалежно від їх розташування в просторі й часі, який базується на використанні широкого спектра традиційних засобів і засобів інформаційно-комунікаційних технологій та реалізується в певній дидактичній системі. На думку О.Хмель, дистанційна освіта – це система, в якій реалізуються процеси дистанційного навчання, виховання і, як результат, розвиток особистості з позитивними якостями з точки зору суспільства, держави та загальнолюдських цінностей. Дидактика дистанційного навчання в Україні, за... Сьогодні іноземну мову викладають для студентів різних напрямів підготовки у немовних, лінгвістичних, педагогічних ВНЗ, де готують фахівців, для яких володіння іноземною мовою є професією. У спеціалізованих ВНЗ з поглибленим вивченням іноземної мови, не дивлячись на відсутність у назві спеціальності відповідних дефініцій, кваліфікаційними характеристиками передбачено високий рівень іншомовної компетентності випускників. У процесі приєднання Росії до Болонського процесу, метою якого є..... Інтеграція студентів з вадами здоров’я у ВНЗ, вимагає взаємної адаптації обох сторін: студентів, які здобули середню освіту в спеціальних школах або на дому, до нових умов навчання в інтегрованому середовищі і вищого навчального закладу до потреб студентів з обмеженими фізичними можливостями здоров’я у спеціальних технологіях та засобах навчання, педагогічній, психологічній та соціальній допомозі. Створення системи інтегрованої освіти для людей з вадами здоров’я відбувається сьогодні у.... Аналіз сайтів ринку праці України і Росії дає можливість зараховувати до фахівців зі сфери PR такі посади: бренд-менеджер, фахівець (спеціаліст, менеджер) з ПР, начальник відділу з ПР, помічник начальника відділу з ПР, іміджмейкер, імідж-консультант, спіндоктор, креативний директор, начальник / керівник PR-служби, керівник департаменту іміджу та PR тощо. Від професіоналізму цих працівників значною мірою залежить.... Завдання сучасної системи вищої технічної освіти України зазнали певних змін, що стосуються, упершу чергу, переорієнтації кінцевих результатів своєї професійної діяльності. На перший план сьогодні вже вийшла не підготовка висококваліфікованого інженера, який досконало володіє набором фахових знань, а підготовка різносторонньо розвиненоїконкурентоздатної на ринку праці особистості. Під різносторонньо розвиненою особистістю сучасного випускника вищого технічного навчального закладу ми розуміємо........ |