Специфіка процесу розвитку соціальної зрілості студентів педагогічного ВНЗ
« Назад Основними показниками професійної ідентичності є: усвідомленість (рівень самоусвідомлення, самосприйняття, адекватності самооцінки, що може свідчити й про рівень професійної самосвідомості); сформованість (відчуття причетності до професійної спільноти, наближення до суб’єктивного образу професіонала, відповідності професійним вимогам); прийняття (позитивне емоційне ставлення до професії й до себе в професії, прийняття професійної ролі, рівень узгодженості між особистісною і професійною ідентичністю).
Під професійною мотивацією ми розуміємо динамічну ієрархізовану систему мотивів, що обумовлюють внутрішню та зовнішню активність людини у професійній сфері, супроводжуючи весь процес професійного розвитку (професіоналізації), починаючи із виникнення професійних інтересів і до досягнення найвищих рівнів професіоналізму в обраній галузі. Показниками професійної мотивації студента (точніше, показниками мотивованості, сформованості мотивації як системи, а також вектору її спрямованості і сили) ми вважаємо: рівень мотивації досягнення професійного успіху (прагнення до звершень, досягнень у сфері професійної діяльності); рівень задоволеності обраною професією (узгодженість між цілями й можливостями професійної діяльності та системою особистісних прагнень, цінностей, смислів); рівень мотиваційної спрямованості на професійну самореалізацію (значущість можливості реалізації свого потенціалу у професійній сфері). З метою виявлення показників психологічної зрілості нами була використана авторська „Методика дослідження рівня психологічної зрілості особистості”, що складається з переліку висловлювань відомих людей (від античності до сьогодення), афоризмів та крилатих висловів, згрупованих особливим чином.
Найбільш незаперечні зв'язки (що підтверджені обома ракурсами аналізу) були виявлені: 1) між мотивацією та інтелектуальною і емоційною зрілістю, процесами саморозвитку і самореалізації, суб'єктністю; 2) між академічною успішністю та особистісною і емоційною зрілістю, процесами самоприйняття, саморозвитку і самореалізації, показниками суб'єктності і самоактуалізації; 3) між загальним показником професійної зрілості і такими показниками психологічної зрілості як особистісна зрілість, емоційна зрілість, саморозвиток і самореалізація. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |