Особливості підтипів відмінників в навчанні
« Назад У структурі зовнішньо обумовленої мотивації найбільш виразним, особливо для студентів-психологів, є мотив, що пояснює професійний вибір порадою батьків. При цьому чим вищий процентний показник цього чинника (відповідно, відмінники − 18,1%; студенти, що вчаться на «добре», − 22,8%, студенти, що вчаться на «задовільно», − 31,5%), тим нижча успішність. На наш погляд, такі дані – додаткове підтвердження висновку про те, що самостійність у професійному самовизначенні сучасних юнаків і дівчат, усвідомлений вибір ними майбутньої спеціальності значною мірою обумовлюють їхню успішність у навчанні. У свою чергу, висока успішність, міцні знання виступають для студентів вагомим чинником професійного розвитку. Одночасно спостерігається істотне зниження ролі сімейних традицій, порад учителів і друзів в орієнтації на професію для всіх категорій успішності студентів. Аналіз зіставлення ситуативних мотивів й успішності досліджуваних виявив досить неоднорідну картину. Як на факультеті психології, так і на економічному факультеті досить високим виявилося представництво студентів-юнаків, що пояснюють свій вибір небажанням служити в армії. Можна виділити зв’язок мотивації у діяльності з такими показниками, як функціональний зміст діяльності, особистісні властивості працівника, у тому числі його ставлення до спеціальності, ціннісні орієнтації.
Щоб виявити ступінь задоволеності студентів обраною спеціальністю, учасникам опитування було запропоновано висловити свою думку про спеціальності, виходячи з запропонованої А.Г. Здравомисловим і В.А. Ядовим класифікації: – спеціальність мені дуже подобається; – спеціальність мені скоріше подобається, ніж не подобається; – до своєї спеціальності ставлюся байдуже; – спеціальність мені скоріше не подобається, ніж подобається; – спеціальність мені зовсім не подобається; – важко відповісти. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |