Освіта в Європейському Союзі (ЄС)
В Болонському процесі освіта виступає як культурна цінність, що об’єднує народи великої Європи, її розвиток повинен відповідати потребам суспільства знань, то Лісабонська стратегія спрямована на підтримку розвитку економічної могутності ЄС, на відповідність вищої освіти економіці знань. У сучасних умовах Болонський процес сприймається.... В умовах інтеграції України до європейського та світового освітнього просторів пріоритетним напрямом державної політики стає модернізація правління системою вищої освіти відповідно до вимог глобального суспільства. Інтернаціоналізація вищої освіти є одним з ключових факторів такої модернізації, адже реалізація стратегій міжнародного співробітництва в освітній сфері дозволить нашій країні стати рівноправним партнером на світовому ринку освітніх послуг. Проблеми інтернаціоналізації вищої освіти найбільш активно досліджуються..... Шкала ECTS є засобом переведення національних оцінок мобільних студентів в інші системи оцінювання в межах єдиного європейського простору вищої освіти (ЄПВО). Очевидно, що шкала ECTS є гнучкішою у порівнянні з вітчизняною. Вона дає чіткіше уявлення про ступінь досягнення студентами основних освітніх цілей у процесі навчання за рахунок розширення діапазону оціночних категорій. Як видно, одним з основних моментів, з яким зіткнулись навчальні заклади.... Діючі сьогодні критерії оцінювання залишились з часів панування у вищій школі концепції змісту освіти як сукупності ЗУН, отже базуються, в основному, на якісних показниках повноти, глибини, міцності, системності, оперативності, свідомості, узагальненості знань і умінь студентів. Крім цього враховуються такі додаткові показники як уміння студента пов'язувати зміст дисципліни зі змістом майбутньої професійної діяльності, обґрунтовано вирішувати професійні завдання, а також ступінь самостійності студента. На оцінку впливає не тільки правильність, але й чіткість відповіді студента, культура його мовлення (усна й письмова) тощо. П’ятибальна вітчизняна шкала оцінювання була запроваджена у.... Внаслідок зростання ролі знань і освіти як для кожної особистості, так і для усього суспільства, особливе завдання покладається на вищу освіту, яка є важливим елементом розвитку людських ресурсів. Дослідження Всесвітнього банку показали, що... Кредит ЕCTS являє собою умовну одиницю виміру навчального навантаження студента та оцінку засвоєння ним навчального матеріалу. Впровадження цієї одиниці забезпечує єдиний по всій Європі підхід до організації навчального процесу та отримання знань. За цим показником можна.... У сучасних умовах головним завданням розвитку та вдосконалення вищої школи є подальше підвищення якості підготовки спеціалістів. Тому підготовка висококваліфікованих спеціалістів є не тільки умовою, а й активним чинником прогресивних змін елементів продуктивних сил і прискорення науково-технічного прогресу та розвитку виробництва країни. Першочерговими завданнями державної політики розвитку освіти в Україні..... Сьогодні світові соціально-економічні тенденції характеризуються поширенням глобалізації в усіх сферах людської діяльності, у тому числі в економіці й освіті. Як складова всесвітньої економічної системи економіка України.... В умовах зростаючих темпів науково-технічного прогресу жоден ВНЗ не в змозі надати студентові всього обсягу знань у тій чи іншій галузі науки. В наш час знання.... Європейський простір вищої освіти має забезпечити широкий доступ до якісної вищої освіти, яка базується на принципах демократії й незалежності університетів, їх наукової і дослідницької самостійності; активізувати мобільність студентів і науково-педагогічних кадрів; підготувати молодь до активного життя в демократичному суспільстві, закласти підвалини для професійної кар’єри й особистого розвитку. Болонський процес є.... Офіційно наша держава стала членом Болонського процесу 19 травня 2005 року, коли її представник підписав декларацію Бергенської конференції. За цей час за результатами експерименту, що проводився у ряді вищих навчальних закладів, напрацьовано та розроблено відповідні рекомендації. У цілому Болонський процес у.... Вважається, що Болонська декларація дала новий поштовх процесу інтеграції вищої освіти в Європі. Цьому сприяють такі її положення, як: .... Перша Європейська студентська конвенція пройшла у Парижі (листопад 2000 рік), зібравши разом сотні студентів з усієї Європи. Основним здобутком зустрічі стало створення студентського маніфеста, який був представлений Раді міністрів освіти. Друга конвенція відбулась у.... Останніми роками вища школа України здійснила важливі кроки в реалізації положень Болонського процесу, виробивши План дій для їх упровадження до 2015 року, яким передбачено зокрема: Україна 2005 року приєдналася до Болонського процесу, мета якого – зблизити й гармонізувати освітні системи країн Європи, створити єдиний європейський простір вищої освіти. Започаткування його можна віднести ще до середини 1970-х років, коли Радою Міністрів Європейського Союзу було прийнято Резолюцію про першу програму співробітництва у сфері освіти. Одночасно з політичним об’єднанням країн Європи в ЄС було розроблено концепцію створення єдиного європейського освітнього і наукового простору. Основу цього інтеграційного процесу, який став передісторією Болонського, становлять три важливих документи: Велика хартія університетів (Magna Charta Universitatum), Лісабонська конвенція (Лісабон, 1997), Сорбоннська декларація (Париж, Сорбонна, 1998). Офіційною датою початку Болонського процесу прийнято вважати..... 19 травня 2005 р. у норвезькому місті Бергені відбулася подія, що стала визначальною для подальшого розвитку системи вищої освіти України. Так, на Конференції міністрів країн Європи, відповідальних за сферу вищої освіти, «Загальноєвропейський простір вищої освіти – досягнення цілей», було схвалено приєднання України до Болонського процесу. З цією подією пов’язують офіційне..... Формування національної системи вищої освіти розпочалось після проголошення незалежності України в 1991 році. Цей процес здійснювався шляхом трансформації тієї частини системи вищої освіти СРСР, яка функціонувала на території тодішньої Української Радянської Соціалістичної Республіки. Домінуючими тенденціями розвитку системи вищої освіти України впродовж....... Аналіз класичних (Мілль, Сеніор) і неокласичних (Маршалл, Пігу) теорій про ризик з погляду соціально-філософського підходу дає змогу виділити основні елементи в його характеристиці – капітал, підприємницька діяльність і прибуток – з одного боку, а також вірогідність можливих втрат, що пов’язані з помилковими рішеннями у ході досягнення стратегічних цілей підприємства. Беручи до уваги об’єктивну природу ризику.... Проблема підвищення конкурентоспроможності національної економіки не може бути вирішена без підвищення якості освіти та управління персоналом. Водночас недосконала система вищої освіти загострює проблему конкурентоспроможності як робочої сили, так і національної економіки, особливо в умовах глобалізаційних процесів. Надання Україні статусу.... Лісабонська стратегія та Європейська стратегія зайнятості визначили розширення географічної мобільності та перехід із однієї роботи на іншу як важливі передумови для створення робочих місць та розвитку можливості зайнятості, здатності до адаптації європейських трудових ресурсів у контексті швидких змін на ринку праці. Європейська стратегія розвитку молоді, що.... Етапи реалізації Європейської стратегії зайнятості здійснюються за таким алгоритмом: а) розроблення загальної....... Європейський Союз є одним із найбільших наднаціональних утворень, членом якого прагне стати і Україна. Однак основними умовами ефективного членства в ЄС є економічна та правова інтеграція. На даний час, світ охопила глобальна економічна криза, не є винятком і......... На сьогодні новим етапом стану вищої освіті ЄС став документ представлений Європейською Комісією у листопаді 2012 року – «Переосмислення освіти» (Rethinking Education). Основною метою «Rethinking Education» є заохочення держав-учасниць вжити..... Частина країн-членів ЄС визначають пріоритетною модернізацію систем вищої освіти, в цілому, потенціал європейських вищих навчальних закладів вважається недоексплуатованим. Саме тому «освіта» стала центром стратегії Європи 2020, метою якої є забезпечення 40% молоді кваліфікацією вищої освіти. Стратегія реформи Єврокомісії була.... Сьогодні європейські тенденції розвитку вищої освіти трактують нові підходи до реформування освітянської галузі кожної з країн, яка має на меті стати членом даної спільноти. Підґрунтям для переосмислення стану вищої освіті ЄС став документ, представлений Європейською Комісією у листопаді 2012 року – «Переосмислення освіти» (Rethinking Education), який аргументує необхідність фундаментальних змін в освіті, у тому числі, вищій з акцентом на результат навчання. Європейський Союз налічує близько....... |