Мирогощанський аграрний коледж, МАК
« Назад У 2010 році Мирогощанський аграрний коледж, МАК відсвяткував важливу дату – 85 років від часу становлення і початку навчання, а в 2009 – 70-років його як середнього високоспеціального закладу. Обидві події досить значні і важливі. У 1964 році на базі радгоспу «Зоря комунізму» та Дубнівського сільськогосподарського технікуму було сформовано – Мирогощанський радгосп-технікум. Причому матеріальна структура була в Мирогощі, а навчальний заклад – в Дубні. Керував ним в той час Лисов Володимир Іванович, згодом – Плисак Федір Архипович (завідуючий Лисов В. І.), з лютого 1965 року – Плужніков Петро (завідуючий Андрощук В. 3.). Мирогоща вже тоді розбудовувалась і відновлювалася, тому нові будівлі технікуму були передані в експлуатацію в 1974 році, тоді ж і сталося переміщення трьох підрозділів установи (агрономічного, механічного, заочного) в Мирогощу. Керував установою з 1967 року Івашківський Володимир Федотович (завідуючі – Лисов В. І., Андрощук В. З.). У 1964 році почалося спорудження студентського містечка. Завершилося воно тільки у 1974 році. Були і перші призи. У 1972 році склад Мирогощанського радгоспу-технікуму був удостоєний дипломом Президії Верховної Ради СРСР за досягнення в аграрному господарстві та гарне формування фахівців. Господарство було великим, потребувало точного проведення і вмілого управління. Ректором тодішнього радгоспу-технікуму з 3.09.1975 року був Маніковський Станіслав Захарович (завідуючі – Андрощук В.З., Мартинюк А.А.). Укріплювалась учбово-матеріальна структура закладу, збільшувався перелік кваліфікацій, з яких проводилась підготовка спеціалістів. Видозмінювався і ранг установи, бо із радгоспу-технікуму він у 1995 році відповідно до розпорядження Міністерства сільського господарства України перейменований у Мирогощанський аграрний коледж (МАК) ректор Маніковський Станіслав Захарович. Під його управлінням було споруджено цілий ряд комфортних лабораторних будівель, майстерень, майданчиків для аграрної техніки, кормовий двір, спортивний зал, басейн, зручні гуртожитки. Чимало важливих традицій пропагували подальші керівники цієї ж установи: Шварц Давид Олександрович, який змінив Маніковського С.З. на місці директора, а згодом Терновик Віктор Ярославович, який на сьогодні є керівником учбового закладу (завуч – Філон Л. О.). На сьогодні матеріальна структура учбового закладу досить сильна: 69 учбових лабораторій та класів, комп’ютерний центр підключений до сітки Internet, лекційний, актовий, спортивний зали, плавальний басейн, бібліотека з читальним залом, яка нараховує 69586 книг, стадіон, гуртожитки. До можливостей студентів, яких здобуває освіту тут біля 1250, – предметні гуртки, спортивні секції, гуртки художньої творчості, кінноспортивна школа. Педколектив нараховує 230 чоловік, з них 116 – педагогічні співробітники. Напевно, саме це сприяє тому, що з лав МАКу випускаються високоосвічені фахівці, якими пишається учбовий заклад. Гадаємо, не існує жодного господарства в області, де б не діяли студенти закладу. Серед них – науковці, доктори та кандидати наук, керівники господарств, майстри народної діяльності. Уся учбово-виховна діяльність установи ціленаправлена на становлення широко розвиненої, високоосвіченої, соціально активної особистості, спроможної до самопокращення та самореалізації, виховання в неї почуття відповідальності, високої духовності, створення морального розвитку, запровадження у свідомість позитивних моментів здорового способу життя, становлення національного культу. Для досягнення цієї цілі у виховному процесі мають бути залучені всі співробітники установи, тільки при тісному контакті управління закладу, кураторів груп, вихователів, керівників гуртків, керівників спортивно-масової діяльності, завідуючих бібліотекою, завідуючих підрозділами і кожного викладача, який бере участь в учбово-виховному процесі можна одержати позитивний підсумок. У своїй роботі педколектив постійно застосовує різні види і форми виховання, намагаються поєднувати масові, групові види виховання з персональною діяльністю та особливостями вікових характеристик студентів і рівень їх вихованості. Виховний процес починається тоді, коли студент стає на територію студентського закладу. Учбові будівлі розташовані в гарній парковій території, яку створили в 1975 році студенти учбового закладу, а на центральній площі перед будівлею квітують клумби і альпійські гірки з фонтанами і відблисками веселки на палаючому сонці. Зважаючи на таку пишність в кожного в думках народжується радість і пошана за чудову і благодатну землю. На все життя закарбується в думках кожного студента перше вересня, як посвята в студенти на святковій лінійці. Це свято величають студенти усіх віків. Його вважають своїм усі, хто намагається індивідуально збільшувати свій розумовий рівень, для кого освіта є однією з особливостей повноцінного життя. Щоб втілитись у хвилюючий потік нової інформації слід всесторонньо формуватися, опановувати здобутки модерної наукової думки. Отже, немає, можливо, більш вагомого періоду, ніж час студентських років. Саме в той час людина покращує свій світогляд, вміння і можливість думати, радість пізнання та креативності. Становлення студентів відбувається на ґрунті плану виховної діяльності в закладі, що об’єднує спільно коледжівські заходи, що відбуваються за допомогою кураторів академічних груп за індивідуальними планами. Традиційними в учбовому закладі стали свята: «Вечір першокурсника», свято квітів «Барви осені», флористики та зимових композицій «Фантазія», «День студента», конкурс аматорської діяльності «Студентська осінь», концерт до Дня співробітників АПК, «Андріївські вечорниці», вертепи та вітання жителів сіл з Різдвом та Новим роком. Відбувається становлення до конкурсу «Міс коледжу», традиційного торжества «Прийди, прийди весно – красна», до 1 квітня формуються команди КВК між гуртожитками установи. Студенти приймають участь у Всеукраїнському конкурсі «Софіївські зорі», світовому конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика, є конкурсантами зльотів «Лідери АПК». Запрошуються в заклад театри з Рівного, відбувається чимало зустрічей з поетами, письменниками рідного краю, відбуваються виставки, конкурси стінних газет. В установі сформовано орган студентського самоврядування – Рада коледжу та Ради підрозділів, які покращують свою діяльність, приймають досвід в інших учбових закладах, а також вони визначають призерів усіх здійснених конкурсах, усвідомлюючи відповідальність за свої рішення. І тому, не звертаючи уваги на свої власні уподобання навчаються бути об’єктивними та справедливими. Для формування позитивних умов, становлення креативності та упевненості в собі жоден захід не залишається поза увагою без подяки, диплому, удостоєння призами. Це теж є позитивний етап виховного процесу. Кожна академічна група йде на екскурсію в музейний комплекс, де їх кожного разу з радістю вітає Крець Юрій Степанович, талановита і віддана своїй роботі особистість, який залучає студентів до історії села та становлення коледжу, що створює духовне поєднання поколінь, виховання шани до старших, до культури та історії рідного куточку. Для того, щоб досягти цілі процес виховання має бути двостороннім. Не тільки заклад виховує студентів, а й самі студенти є творчими учасниками виховного процесу – виявляють ініціативу, креативність, відповідають за свою діяльність, навчають дорослих, бути гарними співрозмовниками, більш терпеливими, спонукають захоплюватись життям молоді, їх уподобаннями. І не звертаючи уваги на вік кожного разу бути молодими душею. Учбово-практичний центр сформовано з ціллю створення практичної підготовки студентів вищих учбових закладів Міністерства аграрної політики України, а також формування, переформування та збільшення кваліфікації спеціалістів сільськогосподарського сектору економіки. Учбово-практичний центр Мирогощанського аграрного коледжу сформовано відповідно до розпорядження Міністерства агропромислового комплексу України № 187 від 30 червня 1998 року. Важливим завданням роботи коледжу є формування спеціалістів для діяльності в модерних ринкових умовах. Випускники закладу займають посади керівників виробничих відділень, фахівців відповідних сфер аграрного виробництва, ремонтних та енергозабезпечуючих організацій. Матеріальна структура коледжу об’єднує 70 учбових лабораторій та класів, комп’ютерний центр, який підключений до сітки INTERNET, лекційний, спортивний та актовий зали, плавальний басейн, бібліотеку з читальним осередком, стадіон, іподром. Все це дає перспективу провести теоретичні та практичні уроки на високому рівні.
Крім навчання, студенти захоплююче проводять свій вільний час. До їх можливостей спортивні гуртки, діяльність предметних секцій, гуртки художньої творчості. Отже, Мирогощанський аграрний коледж, МАК має всі перспективи для навчання та дозвілля студентів. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |