Кіровоградський технікум механізації сільського господарства, КТМСГ
« НазадІсторія заснування Кіровоградського технікуму механізації сільського господарстваНа території центральної України з давнього віку займалися землеробством. І на даний час на території Кіровоградської області віднаходять велику кількість поселень трипільської культури, яка мала досить виражений хліборобський характер. З того періоду аграрне господарство було важливою сферою господарства регіону. В період радянської влади, окресливши за ціль побудувати новий соціально-економічний устрій, керівництво радянської України взяло курс на колективізацію аграрного господарства і обладнання колгоспів і радгоспів засобами механізації виробничих процесів, поставив мету формування фахівців-механізаторів середнього рангу. В республіці здійснювалася планове і централізоване навчання кадрів – фахівців, яким управляв Український головний комітет професійно-технічної освіти. В 1926 році на основі націоналізованої маленької приватної організації, яка випускала дрібний аграрний інвентар, була утворена Єлисаветградська профтехшкола №1. В 1929 році вона була реорганізована в Зінов’євську технічну школу, а згодом, в 1930 році – в Зінов’євський індустріальний технікум. В кінці 1920-х років в Україні бракувало фахівців, які мали вищу та середню спеціальну освіту, в першу чергу було мало таких спеціалістів в сільському господарстві. Тому в 1930 році відповідно до постанови РНК УРСР Зінов’євський індустріальний технікум змінений в Зінов’євський технікум механізації та електрифікації сільського господарства (справа № 07-353 від 08.12.1995 р.). З цього періоду і розпочинається історія становлення закладу. За період свого створення учбовий заклад розвинувся з маленької профтехшколи в модерний вищий учбовий заклад І рангу кваліфікації з високоосвіченим педколективом і широкою освітньо-матеріальною структурою. Учбово-виробнича структура закладу вела свій початок з двох маленьких приміщень для освітніх уроків, що мали 7 аудиторій та два старих приміщення, які підготували під учбово-виробничі майстерні. Технікум формував техніків-механіків та техніків-електриків для аграрного господарства. Тривалість освіти була 3 роки. В перші роки набір нараховував 50 чоловік. Перший випуск фахівців здійснився у минулому 1933 році. Перший випуск техніків-ремонтників Зінов’ївського технікуму механізації аграрного господарства здійснився З вересня 1973 року. Створюється нове учбове приміщення на 1000 осіб, на чотирьох поверхах якого розташувались 55 добре облаштованих кабінетів, 20 класів і 18 аудиторій. Споруджені актовий зал на 400 чоловік, добре облаштований спортивний зал територією 450 квадратних метрів. В новому освітньому приміщенні просторо розташувалась бібліотека з книжковим фондом більше 70 тисяч томів і читальним залом на 120 чоловік. В 1976 році до структури КТМСГ включений Знам’янський сільськогосподарський технікум, педагоги якого стали першими педагогами підрозділу Бухгалтерського обліку. Матеріальна структура всякої справи її міць і технічний склад, темпи її підвищення мають досить головне значення. Але важливим фактором, головною силою праці, є люди, робітники. Від їх професійних умінь, спрямованості на здобуття результатів, їх захоплення цікавою справою, вболівання і відданості своєму колективу залежить успіх або невдача тієї діяльності, заради якої утворено, функціонує і працює даний педколектив. Товариському, поміркованому колективу під силу всяке завдання, не страшні будь-які труднощі. Саме такий педколектив вчителів діє в Кіровоградському технікумі механізації сільського господарства. Матеріально-технічна структура Кіровоградського технікуму механізації сільського господарстваУчбовий заклад володіє матеріально-технічною структурою, яка відповідає модерним потребам формування спеціалістів. У двох учбових приміщеннях ВНЗ «Кіровоградський технікум механізації сільського господарства» розташовано 34 освітні лабораторії та 28 класів. Територія будівель для занять студентів нараховує більше 9000 кв. м, що нараховує приблизно 10 кв. м на 1 студента. Аудиторії та класи обладнані потрібною чисельністю технічних засобів навчання, володіють достатньою кількість плакатів, стендів, дидактичного матеріалу, певне комп’ютерне забезпечення. Для здійснення модерних інформаційних та мультимедійних технологій у КМТСГ облаштовано п’ять комп’ютерних аудиторій, де стаціонарно розташовано 45 комп’ютерів, загалом в освітньому процесі задіяно приблизно 60 комп’ютерів. Для забезпечення відтворення візуальної інформації в учбовому закладі застосовуються 8 мультимедійних проекторів та 12 телевізорів. Всі комп’ютери, які застосовуються в учбовому закладі мають доступ до сітки Інтернет. До мережі Інтернет також під’єднані студентські гуртожитки. Книжковий фонд бібліотеки Кіровоградського технікуму нараховує приблизно 96 тис. екземплярів учбової та художньої літератури. До будівлі бібліотеки включені книгосховище та читальний зал на 80 робочих місць. Практичні заняття з управління трактора та автомобіля здійснюються на автополігоні. Проведення учбових практик відбувається, зокрема, в учбово-виробничій майстерні закладу. Харчування студентів забезпечується їдальнею та буфетом. Для медичного обслуговування студентів в освітньому закладі діє медпункт. КТМСГ володіє 2 гуртожитками, облаштованих потрібним устаткуванням та обладнанням. В гуртожитках утворені всі умови для проживання та підготовки до занять. Два спортзали загальною територією більше 800 кв.м. дають можливість створити змістовне здійснення занять з фізичного виховання та діяльність спортивних гуртків. Виховна діяльність в КТМСГУчбово-виховна діяльність закладу ціленаправлена на: 1. становлення у студентської молоді найвищих моральних особливостей чесності, справедливості, скромності, людяності, патріотизму, любові до України, шани до батьків, вибраної спеціальності тощо; 2. формування національної правосвідомості; 3. становлення духовного світогляду молоді. 4. формування таких особливостей, як співчуття, доброта, справедливість, совість, терпимість, розуміння того, хто поряд, почуття власної гідності і гідності кожної людини; 5. збереження і покращення традицій, єдності поколінь; 6. формування ініціативи і самодіяльності студентів, приєднання їх до активної участі в громадському житті, опираючись на роботу студентських громадських закладів. Для досягнення цієї цілі мусять бути задіяні не лише педагоги і куратори, а й усі співробітники закладу. У своїй діяльності застосовують різноманітні методи і засоби виховання, об’єднують масові, групові форми виховання з самостійною роботою зі студентами. Виховний процес веде свій початок з появою вступників на території закладу, зі здійснення урочистої лінійки, приуроченої початку нового учбового року і посвяти в студенти минулих абітурієнтів. Територія яку обіймає заклад нараховує вісім гектарів і являє собою маленьку паркову зону на який ростуть понад 300 різних дерев і кущів, на цій території розташовано учбове приміщення №1, приміщення №2 і гуртожиток №2 на 200 ліжко – місць в одному п’ятиповерховому будинку, їдальня на сто чоловік, освітньо - виробничий гараж. Біля освітніх будівель створені квітники. Кожний студент пам’ятає перше вересня, як посвяту в студенти на святковій лінійці, приуроченої Дню знань. Це свято поважають студенти усіх років. Його вважають своїм усі, для кого освіта є однією з умов здобуття успіху в житті. Педколектив закладу на чолі з керівником хлібом і сіллю зустрічають нове поповнення в студентську родину. За традицією студенти нового набору пригощаються шматочком хліба. Період навчання в закладі назавжди залишаться найліпшими у серці кожного студента. Саме тоді у хлопців та дівчат формується світогляд, вміння і необхідність думати, радість пізнання і креативності. Після святкової лінійки в актовій залі здійснюються зустрічі студентів нового набору та їх батьків з управлінням закладу, вихователями, комендантами гуртожитків. Виховання студентів відбувається на основі плану виховної діяльності закладу, плану праці куратора учбової групи, плану виховної діяльності циклової комісії кураторів, плану виховної діяльності вихователів гуртожитків, плану діяльності завідувачів підрозділами, плану діяльності бібліотеки, плану діяльності секцій художньої творчості та спортивних гуртків. Плідний вплив на формування студентської молоді мають фестивалі художньої творчості закладу. Директори гуртків художньої самодіяльності в вересні щороку здійснюють поповнення в секції художньої креативності із студентських освітніх груп нового набору методом огляду талантів. Отже, Кіровоградський технікум механізації сільського господарства – це сучасний заклад, який володіє усіма можливостями для того, щоб сформувати високоосвічених фахівців. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |