Вступ до курсу Регіональна економіка
« НазадВступПрофесійне становлення сучасного фахівця в галузі економіки та формування його світогляду неможливе без глибокого розуміння закономірностей територіальної організації продуктивних сил, основних чинників, що забезпечують динамічний розвиток національного та регіонального господарства, знання принципів раціонального природокористування та вміння практичного застосування наукових методів територіальної оптимізації соціально-економічних систем. Саме такими завданнями опікується навчальна дисципліна циклу природничонаукової та загальноекономічної підготовки «Регіональна економіка». В умовах ринкових перетворень національної економіки та сучасних інтеграційних світогосподарських процесів особливої актуальності набувають питання структурної перебудови господарства країни, соціологізації та екологізації її економічного розвитку, посилення ролі регіональних чинників у зміцненні виробничого та експортного потенціалу країни, вирішенні нагальних еколого-економічних проблем, забезпеченні зростання життєвого рівня її населення та демократизації суспільного життя. У цьому контексті цілком зрозумілою стає необхідність просторового сприйняття економічних процесів, усвідомлення територіальної обумовленості господарського розвитку, посилення уваги до проблем забезпечення оптимального в еколого-економічному відношенні розміщення продуктивних сил країни та її регіонів та вдосконалення механізму регіональної економічної політики держави. Дистанційний курс підготовлений у відповідності з навчальною програмою нормативної дисципліни «Регіональна економіка» для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів ІІІ та ІV рівнів акредитації. Мета дистанційного курсу – ознайомлення студентів із теоретичними та практичними основами територіальної організації продуктивних сил, особливостями сучасного стану розвитку та розміщення національного і регіонального господарства, основними напрямами, проблемами та механізмом реалізації державної регіональної економічної політики, місцем України та її регіонів у міжнародному поділі праці, принципами та засобами раціонального природокористування й охорони навколишнього середовища. Теми в дистанційному курсі об’єднані у два навчальні модулі: «Регіональна економіка» та «Екологія». До кожного модуля додається термінологічний словник та навчальні завдання, наприкінці – додатки та список рекомендованої літератури. Окремим розділом представлені навчально-методичні матеріали, що включають в себе тематику та структуру аудиторних навчальних занять, питання для підготовки до модульного та підсумкового контролю, а також критерії оцінювання знань студентів з дисципліни, які застосовуються в Полтавському університеті економіки і торгівлі. Така структура дистанційного курсу, на думку автора, сприятиме цілісному сприйняттю студентами навчальної дисципліни, формуванню у них необхідних знань, вмінь і навичок та підвищенню ефективності їх самостійної роботи в процесі вивчення курсу. Автор буде вдячна за критичні зауваження та пропозиції щодо вдосконалення структури та змісту дистанційного курсу. Критерії оцінювання знань студентівОцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною шкалою (система нарахування балів за різні види навчальної роботи представлена в електронному навчально-методичному посібнику для самостійного вивчення дисципліни «Регіональна економіка», який знаходиться в локальній комп’ютерній мережі університету) із застосуванням трьох видів контролю: поточного(усне опитування та тестування під час семінарських і практичних занять, перевірка результатів виконання домашніх і аудиторних письмових завдань та індивідуальних навчально-дослідних завдань), рубіжного (перевірка результатів виконання модульних контрольних робіт), та підсумкового. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмового іспиту. Мета іспиту – встановлення реальної відповідності рівня знань, умінь та навичок студентів основним положенням та вимогам програми дисципліни. Основними завданнями іспиту є:
Залежно від загальної кількості балів, набраних студентом, виставляється підсумкова оцінка з дисципліни за 4-бальною системою та шкалою ЕСТS: Таблиця 3.1 Шкала та критерії оцінювання знань студентів
З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |