Програма практики студентів магістратури з курсу Управління загальноосвітнім навчальним закладом, КНУ ім. Т. Шевченка
« НазадКиївський національний університет імені Тараса ШевченкаФакультет психології Кафедра педагогіки
Програма практикистудентів магістратуриз курсу Управління загальноосвітнім навчальним закладомспеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом”
Київ–2010
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Організація професійно-педагогічної практики регламентується Положенням про проведення практики студентів магістратури спеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом” Київського національного університету імені Тараса Шевченка, що укладено у відповідності до Положення про проведення практики студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, затвердженого розпорядженням ректора № 16 від 23 березня 2007 року. Управлінська (навчально-виробнича) практика студентів є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми здобуття кваліфікаційного рівня “магістр” зі спеціальності “Управління навчальним закладом” (спеціалізація “Управління загальноосвітнім навчальним закладом”). Практика майбутніх управлінців передбачає неперервність і послідовність її проведення при одержанні потрібного обсягу практичних знань і вмінь відповідно до кваліфікаційного рівня “магістр”, формування культури управлінської праці. Її проходження є обов’язковим для всіх студентів магістратури, які навчаються за спеціальністю 8.000009 – “Управління навчальним закладом”. Мета управлінської (навчально-виробничої практики): розширення, поглиблення, закріплення, систематизація та активізація психолого-педагогічних, соціально-політичних, економічних знань, посилення професійних установок (цільових, змістових, операційних), розвиток управлінських здібностей, формування управлінської культури майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу, стимулювання творчої інноваційної діяльності в управлінні освітою, зростання його особистості як управлінця-професіонала, мотивація подальшого професійного вдосконалення. Основні завдання управлінської (навчально-виробничої) практики:
Проведення управлінської (навчально-виробничої) практики ґрунтується на принципах:
Організація та зміст управлінської (навчально-виробничої) практики Управлінська (навчально-виробнича) практика є одним із найбільш складних і багатоаспектних видів навчальної роботи магістрів. У процесі управлінської (навчально-виробничої) практики магістри мають ознайомитися з цілісним процесом навчально-виховної роботи в усій його багатогранності та складності. Діяльність магістрів на практиці є аналогом професійної діяльності керівників загальноосвітнього навчального закладу, адекватна змісту та структурі педагогічної діяльності, характеризується тією ж багатогранністю відносин і функцій, що і діяльність управлінців загальноосвітніх навчальних закладів: організація навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу, дослідження інноваційних технологій навчання та виховання, здійснення аналізу відвіданих уроків і виховних заходів. Керівництво навчально-виробничою практикою магістрів здійснюють досвідчені викладачі кафедри, які брали безпосередню участь у навчальному процесі, згідно з яким проводиться практика, а також керівники різних рівнів ієрархічної підпорядкованості загальноосвітніх навчальних закладів. Напередодні практики передбачається:
- метою, завданнями управлінської (навчально-виробничої) практики, їх правами та обов’язками; - літературою, яка може бути корисною під час проходження навчально-виробничої практики; - вимогами до звітної документації; - з графіками консультацій з керівником практики;
Згідно з навчальним планом, на управлінську (навчально-виробничу) практику майбутніх управлінців відводиться 12 кредитів (432 години), які поділяються на шість модулів:
База проведення практики – загальноосвітні навчальні заклади різних типів і форм власності, науково-дослідні інститути АПН України, Міністерство освіти і науки України. Вимоги до рівня знань і вмінь, які має виявити магістр під час навчально-виробничої практики Магістр повинен знати:
Магістр повинен вміти:
Відповідність виявлених знань і вмінь магістром оцінці “5” 90-100 балів – “відмінно” (А) – досконало володіють необхідним обсягом знань, умінь; творчо підходять до вирішення проблем, які виникають у реальному повсякденному житті загальноосвітнього навчального закладу. Виявляють високий рівень інтелектуального, культурного розвитку. “4” 75-89 балів – “добре” (ВC) – володіють знаннями та вміннями на достатньому рівні, проте здебільшого діють за аналогією, шаблоном, копіюють звичний спосіб керівництва загальноосвітнім навчальним закладом, відчувають дефіцит у прогнозуванні реакції підлеглих і студентів, нерішучість, труднощі у прийнятті рішень та їх реалізації. “3” 60-74 бали – “задовільно” (DE) – знання та вміння сформовані поверхово, в основному базуються на інтуїтивному рівні. Пошук шляхів розв’язання тієї чи іншої ситуації здебільшого здійснюють методом випробувань і помилок, бракує самостійності у прийнятті рішення. “2” 35-59 балів – “незадовільно” з можливістю повторного складання (FX) – знання часткові, не сформовано базові вміння, студент не орієнтується в підходах до вирішення професійних завдань; “2” 1-34 бали – “незадовільно” з обов’язковим повторним курсом (F) – студент не виконав програму навчально-виробничої практики у повному обсязі. Обов’язки працівників деканату:
Обов’язки методистів і групових керівників практики:
Обов’язки та права студента-практиканта: студент-практикант зобов’язаний:
Студент-практикант має право:
Старости груп повинні:
ЗМІСТ УПРАВЛІНСЬКОЇ (НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ ЗАГАЛЬНОООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУЗміст практики структурується за шістьма модулями практичної діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу:
Модуль 1. Організаторська функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію загальноосвітнього навчального закладу, що стосується організаторської діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу. 1.2. Ознайомитися із координацією роботи всіх ланок трудового колективу загальноосвітнього навчального закладу. 1.3. Вивчити стан організації роботи загальноосвітнього навчального закладу з батьками і громадськістю. 1.4. Вивчити перспективний план роботи та план роботи на поточний навчальний рік загальноосвітнього навчального закладу. 1.5. Взяти участь у підготовці наради з працівниками загальноосвітнього навчального закладу. 1.6. Підготувати проект розпорядження, наказу. 1.7. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організаторської діяльності керівництва загальноосвітнього навчального закладу.
Модуль 2. Науково-дослідницька функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію загальноосвітнього навчального закладу з питань науково-дослідницької роботи у загальноосвітньому навчальному закладі. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з науково-дослідницької роботи у загальноосвітньому навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану науково-дослідницької роботи загальноосвітнього навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації науково-дослідницької роботи загальноосвітнього навчального закладу.
Модуль 3. Навчально-методична функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію загальноосвітнього навчального закладу з питань навчально-методичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами та протоколами засідань методичних об’єднань, науково-методичних семінарів учителів різних навчальних дисциплін. 1.3. Відвідати засідання методичних об’єднань, науково-методичних семінарів і проаналізувати їх. 1.4. Вивчити досвід роботи досвідчених вчителів загальноосвітнього навчального закладу. 1.5. Відвідати уроки та проаналізувати їх. 1.6. Розробити пропозиції щодо вдосконалення організації навчально-методичної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі.
Модуль 4. Виховна функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію загальноосвітнього навчального закладу з питань виховної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу освіти, а також планом роботи класного керівника або класовода. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану виховної роботи класного керівника. 1.4. Вивчити стан організації учнівського самоврядування у загальноосвітньому навчальному закладі. 1.5. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації виховної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі.
Модуль 5. Фінансово-економічна та господарська функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу з питань фінансово-економічної та господарської роботи у загальноосвітньому навчальному закладі; 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з фінансово-економічної та господарської роботи у вищому навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану фінансово-економічної та господарської роботи загальноосвітнього навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації фінансово-економічної та господарської роботи загальноосвітнього навчального закладу.
Модуль 6. Контрольно-аналітична функція діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію загальноосвітнього навчального закладу з питань контрольно-аналітичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з графіком відвідування уроків; журналами, які містять аналіз відвіданих уроків, виховних заходів. 1.3. Відвідати уроки вчителів з метою моніторингу якості освіти. 1.4. Подати пропозиції щодо вдосконалення організації контрольно-аналітичної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|