Програма практики для студентів магістратури спеціальності Управління навчальним закладом, КНУ ім. Т. Шевченка
« НазадКиївський національний університет імені Тараса ШевченкаФакультет психології Кафедра педагогіки
Програма практики для студентів магістратури спеціальності Управління навчальним закладом
Київ–2010
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Організація професійно-педагогічної практики регламентується Положенням про проведення практики студентів магістратури спеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом” Київського національного університету імені Тараса Шевченка, що укладено у відповідності до Положення про проведення практики студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, затвердженого розпорядженням ректора № 16 від 23 березня 2007 року. Управлінська (навчально-виробнича) практика студентів є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми здобуття кваліфікаційного рівня “магістр” зі спеціальності “Управління навчальним закладом”. Практика майбутніх управлінців передбачає неперервність і послідовність її проведення при одержанні потрібного обсягу практичних знань і вмінь відповідно до кваліфікаційного рівня “магістр”, формування культури управлінської праці. Її проходження є обов’язковим для всіх студентів магістратури, які навчаються за спеціальністю 8.000009 – “Управління навчальним закладом”. Мета управлінської (навчально-виробничої) практики: розширення, поглиблення, закріплення, систематизація та активізація психолого-педагогічних, соціально-політичних, економічних знань, посилення професійних установок (цільових, змістових, операційних), розвиток управлінських здібностей, формування управлінської культури майбутнього керівника навчального закладу, стимулювання творчої інноваційної діяльності в управлінні освітою, зростання його особистості як управлінця-професіонала, мотивація подальшого професійного вдосконалення. Основні завдання управлінської (навчально-виробничої) практики:
Управлінська (навчально-виробнича) практика організовується та проводиться на принципах:
Організація управлінської (навчально-виробничої) практики Управлінська (навчально-виробнича) практика є одним із найбільш складних і багатоаспектних видів навчальної роботи магістрів. У процесі управлінської (навчально-виробничої) практики магістри мають ознайомитися з цілісним процесом навчально-виховної роботи в усій його багатогранності та складності. Діяльність магістрів на практиці є аналогом професійної діяльності керівників навчального закладу, адекватна змісту та структурі педагогічної діяльності, характеризується тією ж багатогранністю відносин і функцій, що і діяльність управлінців закладів освіти: організація навчально-виховного процесу навчального закладу, дослідження інноваційних технологій навчання та виховання, здійснення аналізу відвіданих навчальних та інших занять. Керівництво навчально-виробничою практикою магістрів здійснюють досвідчені викладачі кафедри, які брали безпосередню участь у навчальному процесі, згідно з яким проводиться практика, а також адміністрація навчальних закладів. Напередодні практики передбачається:
- метою, завданнями управлінської (навчально-виробничої) практики, їх правами та обов’язками; - літературою, яка може бути корисною під час проходження практики; - вимогами до звітної документації; - з графіками консультацій з керівником практики;
Згідно з навчальним планом, на управлінську (навчально-виробничу) практику майбутніх управлінців відводиться 12 кредитів (432 години), які поділяються на шість модулів:
База проведення практики – загальноосвітні, позашкільні та вищі навчальні заклади різних типів і форм власності, науково-дослідні інститути АПН України, Міністерство освіти і науки України. Вимоги до рівня знань і вмінь, які має виявити магістр під час навчально-виробничої практики Магістр повинен знати:
Магістр повинен вміти:
Відповідність виявлених знань і вмінь магістром оцінці “5” 90-100 балів – “відмінно” (А) – досконало володіють необхідним об’ємом знань, умінь. творчо підходять до вирішення проблем, які виникають у реальному повсякденному житті закладу освіти. Виявляють високий рівень інтелектуального, культурного розвитку. “4” 75-89 балів – “добре” (ВC) – володіють знаннями та вміннями на достатньому рівні. Проте здебільшого діють за аналогією, шаблоном, копіюють звичний спосіб керівництва закладом освіти, відчувають дефіцит у прогнозуванні реакції з боку учнів, студентів, нерішучість, труднощі у прийнятті рішень та їх реалізації. “3” 60-74 бали – “задовільно” (DE) – знання та вміння сформовані поверхово, в основному базуються на інтуїтивному рівні. Пошук шляхів розв’язання тієї чи іншої ситуації здебільшого здійснюють методом випробувань і помилок, бракує самостійності у прийнятті рішення. “2” 35-59 балів – “незадовільно” з можливістю повторного складання (FX) – знання часткові, не сформовано базові вміння, студент не орієнтується в підходах до вирішення професійних завдань ; “2” 1-34 бали – “незадовільно” з обов’язковим повторним курсом (F) – не виконав програму навчально-виробничої практики у повному обсязі. Обов’язки працівників деканату:
Обов’язки методистів і групових керівників практики:
Обов’язки та права студента-практиканта: студент-практикант зобов’язаний:
Студент-практикант має право:
Старости груп повинні:
ЗМІСТ УПРАВЛІНСЬКОЇ (НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУЗміст практики структурується за шістьма модулями практичної діяльності керівника навчального закладу.
Модуль 1. Організаторська функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію вищого навчального закладу, що стосується організаторської діяльності керівника навчального закладу (інституту, факультету та інших структурних підрозділів). 1.2. Ознайомитися із координацією роботи всіх ланок трудового колективу навчального закладу. 1.3. Вивчити стан організації роботи навчального закладу з громадськістю. 1.4. Вивчити перспективний план роботи та план роботи на поточний навчальний рік навчального закладу. 1.5. Взяти участь у підготовці наради з працівниками навчального закладу. 1.6. Підготувати проект розпорядження, наказу. 1.7. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організаторської діяльності керівництва навчального закладу.
Модуль 2. Навчально-методична функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію навчального закладу з питань навчально-методичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами та протоколами засідань методичних комісій, методологічних семінарів навчальних дисциплін. 1.3. Відвідати засідання методичної комісії, науково-методологічних семінарів і проаналізувати їх. 1.4. Вивчити досвід роботи провідних вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, педагогів позашкільних навчальних закладів, викладачів вищого навчального закладу. 1.5. Відвідати навчальні заняття та проаналізувати їх. 1.6. Розробити пропозиції щодо вдосконалення організації навчально-методичної роботи у навчальному закладі.
Модуль 3. Виховна функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію навчального закладу з питань виховної діяльності. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з виховної роботи навчального закладу освіти, а також індивідуальним планом роботи куратора академічної групи. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану виховної роботи класного керівника, керівника гуртка, куратора групи. 1.4. Вивчити стан організації самоврядування у навчальному закладі. 1.5. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації виховної роботи у навчальному закладі.
Модуль 4. Науково-дослідницька функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію навчального закладу з питань науково-дослідницької роботи у навчальному закладі. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з науково-дослідницької роботи у навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану науково-дослідницької роботи навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації науково-дослідницької роботи навчального закладу.
Модуль 5. Фінансово-економічна та господарська функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію навчального закладу з питань фінансово-економічної та господарської роботи у навчальному закладі. 1.2. Ознайомитися з планами, звітами з фінансово-економічної та господарської роботи у навчальному закладі. Проаналізувати їх. 1.3. Скласти проект плану фінансово-економічної та господарської роботи навчального закладу. 1.4. Розробити рекомендації щодо вдосконалення організації фінансово-економічної та господарської роботи навчального закладу.
Модуль 6. Контрольно-аналітична функція діяльності керівника навчального закладуМета:
Практично-дослідницькі завдання: 1.1. Проаналізувати документацію закладу освіти з питань контрольно-аналітичної діяльності. 1.2. Ознайомитися з графіком відвідування лекційно-практичних занять; журналами, які містять аналіз відвіданих занять. 1.3. Відвідати навчальні заняття вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, педагогів позашкільних навчальних закладів, викладачів вищих навчальних закладів з метою моніторингу якості освіти. 1.4. Подати пропозиції щодо вдосконалення організації контрольно-аналітичної роботи у навчальному закладі. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|