Програма виробничої практики для спеціальності Правознавство, НУДПСУ
« Назад Державна податкова служба України Національний університет державної податкової служби УКРАЇНИ
Програма виробничої практикидля підготовки фахівців за ОКР «Бакалавр»галузь знань 0304 «Право»напрям підготовки 6.030401«Правознавство»
Ірпінь 2013
Програма практики складена відповідно до розпорядження ДПА України № 219 від 19.12.1999 р. “Про виробничу практику студентів ” освітньо-кваліфікаційної характеристики, затвердженої у 2010 р.
ЗМІСТ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ 1.1. Мета і завдання виробничої практики 1.2. Організація виробничої практики 1.3. Керівництво виробничою практикою 2. ОБОВЯЗКИ СТУДЕНТА-ПРАКТИКАНТА 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 4. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАХИСТУ ЗВІТУ З ПРАКТИКИ 4.1. Вимоги до оформлення текстової частини звіту 4.2. Щоденник практики 4.3. Характеристика 4.4. Вимоги до змісту та оформлення додатків 4.5. Порядок захисту звіту 5. ДОДАТКИ: Додаток А (зразок титульної сторінки звіту та реєстраційного листа) Додаток Б (зразок оформлення змісту звіту) Додаток В (зразок оформлення списку використаних джерел)
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ1.1. Мета і завдання виробничої практикиВиробнича практика зі спеціальності є заключною частиною навчального процесу і проводиться після проходження студентами теоретичного курсу навчання у відповідності з навчальним планом підготовки бакалаврів права. Основними завданнями практики є: узагальнення, систематизація, вдосконалення знань і навичок зі спеціальності, перевірка можливості самостійної роботи у сфері юридичної практики, яка характеризується розглядом юридичних справ, здійсненням юридично значущих дій. Метою виробничої практики є:
Визначена мета виробничої практики досягається через вирішення таких завдань:
У результаті проходження виробничої практики студенти повинні досягти її мети і завдань. 1.2. Організація виробничої практикиЗгідно з навчальним планом і графіком навчального процесу юридичного факультету Національного університету державної податкової служби України виробнича практика студентів напряму підготовки “Право” проводиться на четвертому курсі у восьмому семестрі. Тривалість виробничої практики становить 6 тижнів. Виробнича практика проводиться на базах, які відповідають меті, завданням, змісту практики, а також вимогам навчального плану. Виробнича практика проводиться на підприємствах, установах, організаціях будь-якої форми власності, які мають необхідні умови для проведення практики. При визначенні змісту та місця проходження виробничої практики враховується наявність базових органів або структур, до яких прикріплюються студенти-практиканти; а також бажання студента щодо визначення місця проходження практики. Студенти мають право самостійно обирати місце проходження практики, враховуючи майбутнє працевлаштування. Зокрема, студенти можуть проходити практику в: ► органах державної податкової служби, ► управліннях юстиції, ► судах, ► прокуратурах, ► нотаріальних конторах, ► органах РАЦСу, ► органах внутрішніх справ, ► митних органах, ► апараті органів державної виконавчої влади, ► органах місцевого самоврядування, ► юридичній і кадровій службах підприємств, установ, організацій всіх форм власності і видів господарювання, ► відділах соціального захисту населення тощо. У певних випадках за рішенням кафедри студент може проходити виробничу практику зі спеціальності в Університеті, якщо, в майбутньому його робота буде пов’язана з педагогічною діяльністю. Тривалість робочого дня студента-практиканта встановлюється відповідно до тривалості робочого дня співробітників бази практики, що відповідає трудовому законодавству України. 1.3. Керівництво виробничою практикоюКерівництво і постійний контроль за проходженням виробничої практики студентами здійснює керівник практики від Університету з числа професорсько-викладацького складу кафедри фінансового права. Для керівництва практикою від підприємств, установ, організацій, державних органів призначаються особи з відповідною кваліфікацією юриста. Керівник виробничої практики від кафедри: 1) до початку практики відвідує базові місця, у яких студенти планують проходження виробничої практики; 2) забезпечує проведення всіх організаційних заходів для виходу студентів на практику (інструктаж про порядок проходження практики тощо); 3) забезпечує якісне проходження практики студентами та її відповідність навчальному плану та програмі; 4) здійснює контроль за забезпеченням державним органом, підприємством, установою, організацією належних умов для трудової діяльності студентів відповідно до вимог чинного трудового законодавства; 5) контролює проведення із студентами обов’язкових інструктажів з охорони праці та техніки безпеки; 6) контролює дотримання студентами-практикантами внутрішнього трудового розпорядку державного органу, підприємства, установи, організації; 7) розглядає звіти студентів з практики, дає відгук щодо їх роботи; 8) здійснює навчально-методичне керівництво практикою. Відповідальність за організацію виробничої практики в органах державної влади, на підприємствах, установах, організаціях покладається на відповідних керівників. Керівник виробничої практики від державного органу, підприємства, установи, організації: 1) організовує та проводить виробничу практику студентів, що узгоджено з Університетом; 2) надає студентам відповідно до програми місця для проходження практики, забезпечує її ефективність; 3) створює необхідні умови для отримання студентами за період виробничої практики нових знань зі спеціальності; 4) додержується узгоджених з факультетом календарних графіків проходження практики; 5) надає студентам-практикантам можливість використовувати певні матеріали, літературу, законодавчі, підзаконні акти та процесуальну документацію; 6) сприяє та надає допомогу щодо підбору матеріалів для написання звіту з практики. 7) організовує та проводить обов’язкові інструктажі з техніки безпеки та охорони праці; 8) забезпечує та контролює виконання студентами-практикантами правил внутрішнього трудового розпорядку, які встановлені в органі державної влади, на підприємствах, установах, організаціях.
2. ОБОВЯЗКИ СТУДЕНТА-ПРАКТИКАНТАУ період проходження виробничої практики студент-практикант зобов’язаний: 1) до початку виробничої практики, пройти в Університеті інструктаж про проходження практики, ознайомитись з програмою виробничої практики та отримати інші необхідні документи; 2) підібрати необхідну наукову літературу, навчальні посібники та нормативно-правові акти, матеріали (зразки оформлення документації), які стануть у нагоді при проходженні виробничої практики та написані звуту; 3) своєчасно прибути до органу державної влади, підприємства, установи, організації, які визначені для проходження виробничої практики, представитись керівнику практики, отримати необхідні вказівки та роз’яснення після чого приступити до виконання завдань, що передбачені програмою практики; 4) ознайомитись з положеннями та інструкціями, які регулюють роботу державного органу, підприємства, установи, організації, порядком організації діловодства, обліку та звітності; 5) якісно виконувати завдання, які передбачені програмою виробничої практики, дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку та трудової дисципліни; 6) вести щоденник виробничої практики, відображати в ньому зміст виконаної за кожен день роботи з детальним аналізом і висновками; 7) належним чином оформити письмовий звіт про виконання програми виробничої практики та надати його на кафедру в зазначений строк.
3. ЗМІСТ ПРАКТИКИСтуденти-практиканти повинні ознайомитися: з порядком створення, структурою, організацією управління та діяльністю відповідного державного органу, підприємства, установи, організації, де вони проходять практику; з нормативними актами, які регулюють діяльність відповідних державних органів, підприємств, установ, організацій та зіставити їх діяльність із законодавчими положеннями та правозастосовчою діяльністю. Залежно від державного органу, підприємства, установи, організації, які є базою практики, студентам необхідно вивчити і дослідити правила та своєчасність оформлення звітів про надходження до бюджетів податків, інших платежів, а також, внесків до державних цільових фондів, дотримання податкового законодавства і процедури ліквідації податкової заборгованості, проекти кошторисів підприємства, установи організації, порядок розгляду справ судами, реєстрацію та облік позовних заяв, заяв та позовів, порядок обліку та систематизацію нормативно-правових актів, оформлення справ, ведення звітної документації, прийом і відправку кореспонденції, укладення трудових договорів та інше. Студенти повинні:
Керівник практики від Університету в кожному конкретному випадку формулює студентам індивідуальне завдання, в залежності від специфіки діяльності відповідного державного органу, підприємства, установи, організації.
4. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАХИСТУ ЗВІТУ З ПРАКТИКИПісля закінчення виробничої практики студент зобов’язаний надати на кафедру звіт про її проходження, у який включаються наступні документи: - щоденник виробничої практики, - табель обліку робочого часу; - характеристику з місця проходження практики; - матеріали практики (додатки до звіту). 4.1. Вимоги до оформлення текстової частини звітуРезультати проходження виробничої практики зі спеціальності студент оформляє у вигляді письмового звіту. Він повинен мати чітку будову, логічну послідовність, доказовість висновків і обґрунтованість рекомендацій. У звіті зазначаються: - зміст робіт, які були виконані студентом за період проходження виробничої практики, послідовність та процесуальні особливості їх виконання; - коротка характеристика вивчених студентом справ, договорів, претензій, в провадженні і розгляді яких брав участь студент; - колізійні питання, які виникли в процесі проходження виробничої практики, в яких формах вони розглядались та які рішення були прийняті; - науково-технічні засоби, техніка, які застосовувалась при виконанні процесуальних та інших дій; - труднощі (теоретичного та практичного характеру), які виникали у студента за час проходження виробничої практики; - пропозиції щодо поліпшення організації діяльності бази практики. Вимоги до оформлення звіту: Текст звіту має бути виконаний чітким почерком пастою (чорнилом) чорного кольору, без скорочень та виправлень або надрукований за допомогою принтера на одній стороні аркуша білого паперу формату А4 (розмір 210х297 мм) з використанням текстового редактора «Word» та шрифта «Time New Roman» 14 розміру з полуторним міжрядковим інтервалом. Текст повинен мати поля з чотирьох боків аркуша: ліве – 30 мм, праве – 10 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм. Друкарські помилки, описи та графічні неточності виправляються чорнилом (пастою) чорного кольору після охайної підчистки чи зафарбовування коректором. На одній сторінці допускається не більше двох виправлень. Заголовки структурних елементів звіту (ЗМІСТ, ВСТУП, РОЗДІЛ, ВИСНОВКИ, СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ, ДОДАТКИ) друкують великими літерами жирним шрифтом і розташовують по центру рядка сторінки. Номер розділу ставлять після слова РОЗДІЛ, без крапки, а вже з нового рядка по центру великими літерами жирним шрифтом друкують його заголовок (назву). Заголовки підрозділів друкують маленькими літерами жирним шрифтом (крім першої великої) з абзацу. Крапку в кінці заголовка (розділу чи підрозділу) не ставлять, але якщо заголовок складається з двох або більше речень, їх розділяють крапкою. Заголовки пунктів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацу в підбір до тексту, в кінці назви заголовка ставиться крапка. Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом повинна дорівнювати двом інтервалам. Абзац починається з нового рядка з великої літери на відстані 1,5 см від полів. Не можна вміщувати заголовок у кінці однієї сторінки, а текст починати з іншої. Новий підрозділ допускається починати на тій же сторінці, на якій закінчився попередній, за умови, що на ній розміститься не менше трьох рядків тексту. Всі сторінки повинні бути пронумеровані. Список джерел та додатки включаються в загальну нумерацію. Нумерація починається з титульного листа (на титульному листі (дві сторінки) нумерація не проставляється, але вони включаються в загальну нумерацію сторінок), арабськими цифрами у правому верхньому куті без крапки. Зміст, вступ, висновки, список використаних джерел та додатки порядкового номера не мають, тобто, не нумеруються. Звіт скріплюється у наступній послідовності: ► титульна сторінка (обов’язково з оцінкою керівника від бази практики, його підписом і печаткою) (додаток А); ► реєстраційний лист (додаток А); ► витяг з наказу та/або договір; ► характеристика (з підписом керівника і печаткою); ► щоденник (з підписом керівника і печаткою); ► табель обліку робочого часу (з підписом керівника і печаткою); ► зміст (додаток Б); ► вступ; ► розділи; ► висновки; ► список використаних джерел (додаток В); ► додатки. Звіт представляється для захисту на кафедру фінансового права, зокрема, керівнику, який був призначений відповідним наказом. Студенту, який не виконав програму практики з поважних причин, може бути надане право пройти практику в наступному навчальному році. Студент, який не виконав програму практики без поважних причин, отримав незадовільну оцінку під час захисту звіту, відраховується з Університету. 4.2. Щоденник практикиСтудент, який направляється до базових структур для проходження виробничої практики, на кафедрі фінансового права одержує щоденник. Щодня, під час практики, студент зобов’язаний заповнювати одержаний щоденник та табель обліку робочого часу студента-практиканта. У щоденнику повинні бути відображені зміст та обсяг виконаної роботи. Щоденник підписує керівник виробничої практики від державного органу, підприємства, установи, організації та скріплює свій підпис печаткою. 4.3. ХарактеристикаХарактеристика – це документ індивідуального характеру, у якому відображається: - рівень теоретичної підготовки студента; - відношення студента до виконання практичних обов’язків юриста; - його бажання оволодіти юридичною професією; - вміння застосовувати теоретичні знання в практичній діяльності; - індивідуальні якості студента тощо. Оформляє та підписує характеристику студенту керівник виробничої практики від державного органу, підприємства, установи, організації скріплюючи свій підпис печаткою. 4.4. Вимоги до змісту та оформлення додатківДо матеріалів виробничої практики належать: протоколи допитів, постанови, обвинувальні вироки, висновки експертів, ухвали, рішення, вироки суддів, позовні заяви, претензії, звернення, відповіді на них, договори, запити тощо. Всі ці матеріали студент складає самостійно або вони повинні бути складені за його участі чи в його присутності. Документи необхідно систематизувати в хронологічному порядку та підшити за правилами діловодства. Додатки оформляються після списку використаних джерел як продовження звіту у порядку появи у роботі посилань на них. Кожен додаток повинен починатися з нової сторінки. На початку сторінки, по центру, симетрично до тексту малими літерами з першої великої друкується слово “Додаток”, ставиться велика літера, що його позначає та заголовок, який друкується малими літерами з першої великої. У разі посилання у тексті на додатки, вказується їх номер, наприклад: (Дод. А). Якщо використовуються юридичні документи (рішення суду, протокол тощо) замість підпису вказуються прізвище посадової особи. Додатки, розміри яких більше формату А4, враховують як одну сторінку і згортають за форматом аркушів роботи. Додатки позначаються послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер: Г, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад: додаток А, додаток Б і т.д. Ілюстрації, таблиці і формули, які розміщені в додатках, нумерують у межах кожного додатка, наприклад: рис. Д.1.2. – другий рисунок першого розділу додатка Д.; формула (А.1) – перша формула додатка А. 4.5. Порядок захисту звітуПісля закінчення практики студент звітує про виконання її програми. Загальна форма звітності студента про практику – це подання керівнику практики від Національного університету ДПС України письмового звіту, підписаного, завіреного печаткою та оціненого безпосередньо керівником від бази практики. По закінченню виробничої практики студент захищає звіт та доповідає про її результати у певний строк. При оцінюванні виробничої практики студента враховуються: характеристика за період проходження практики, щоденник, матеріали практики, якість їх оформлення, рівень теоретичних знань та практичних навиків. Студенту, який не виконав програму практики без поважних причин, може бути надане право проходження практики повторно при виконанні умов, визначених навчальним закладом.
ДОДАТОК Б
ДОДАТОК В ЗРАЗОК ОФОРМЛЕННЯ СПИСОКУ ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Список використаних джерел:
Рецензія на програму виробничої практики для підготовки фахівців за ОКР «Бакалавр» галузь знань 0304 «Право» спеціальність 6.030401«Правознавство» Виробнича практика є заключною частиною навчального процесу і проводиться після проходження студентами теоретичного курсу навчання у відповідності з навчальним планом підготовки бакалаврів права. Основними завданнями практики є: узагальнення, систематизація, вдосконалення знань і навичок зі спеціальності, перевірка можливості самостійної роботи у сфері юридичної практики, яка характеризується розглядом юридичних справ, здійсненням юридично значущих дій. Як відомо, професійна діяльність бакалавра пов’язана з необхідністю використання різних методів і засобів юридичної техніки. Метою виробничої практики є:
Визначена мета виробничої практики досягається через вирішення таких завдань:
У результаті проходження виробничої практики студенти повинні досягти мети та завдань практики. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!
|