Роздрукувати сторінку
Главная \ Методичні вказівки \ Методичні вказівки \ 1649 Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни Об’єктно–орієнтоване програмування, МНТУ ім. Ю. Бугая

Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни Об’єктно–орієнтоване програмування, МНТУ ім. Ю. Бугая

« Назад

ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет

імені академіка Юрія Бугая»

 

Методичні вказівки до виконання курсових робіт з дисципліни

«Об’єктно – орієнтоване програмування» 

Освітньо-кваліфікаційний рівень – «Бакалавр» 

Галузь знань “ Інформатика та обчислювальна техніка

Напрями підготовки –  6.050101  «Комп’ютерні науки»

6.050103  «Програмна інженерія»

  

Київ 2014 


Розроблено кафедрою Комп’ютерних наук та інформаційних систем МНТУ відповідно до освітньо-професійної програми, освітньо-кваліфікаційної характеристики та навчального плану підготовки бакалаврів з галузі знань “Інформатика та обчислювальна техніка”, напрямів підготовки 6.050101 “Комп’ютерні науки та 6.050103 “Програмна інженерія”. 

Укладач: доцент МНТУ Т.М. Коротун

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри «Комп’ютерних наук та інформаційних систем» Протокол №____. від «___»____________ 2014 р. 

Завідувач кафедри _______________    к. фіз.-мат.н., доц. Т.М. Коротун

 

Мета і задачі курсового проектування

Дисципліна  «Об’єктно – орієнтоване програмування» (ООП) входить до складу нормативних дисциплін циклу професійної та практичної підготовки бакалаврів напрямів підготовки "Комп'ютерні науки" та "Програмна інженерія".

Мета дисципліни: засвоїти  принципи і методи об’єктно – орієнтованого стилю програмування, що є на даний час основним інструментом розробки складного програмного забезпечення.

Мета курсової роботи:

  1. Розвити  у  студентів навички й уміння самостійно розробляти програми з використанням усього арсеналу засобів ООП;

  2. Розширити і закріпити фундаментальні теоретичні знання студентів з  об’єктно – орієнтованого програмування.

Концептуальною теоретичною основою курсової роботи є наступні базові поняття ООП: оголошення і визначення класів; спадкування; поліморфізм; віртуальні функції; абстрактні  структури даних.


Зміст

Мета і задачі курсового проектування. 3

Зміст. 4

Вимоги до оформлення курсової роботи. 5

Розділ 1. Реферативний. 7

Завдання для написання реферату. 7

Розділ 2. Ядро С#. Лабораторні роботи. 8

Розділ 3.  Основи ООП.. 9

Завдання для написання другого розділу. 9

Послідовність виконання завдання: 9


Вимоги до оформлення курсової роботи

Курсова робота складається з трьох розділів:

  1. Розділ 1. Реферативна частина. Написати реферат на обрану тему з прикладами програм, які ілюструють матеріал, що викладається.

  2. Розділ 2. Програмна частина. Відповідно до індивідуального завдання  (Лабораторні роботи) розробити прості методи класі на мові C#.

  3. Розділ 3. Програмна частина. Спроектувати і реалізувати програму роботи з об’єктами класів.

Мовою ООП обрати C#. 

На захист курсова робота подається у вигляді Пояснювальної записки в роздрукованиму вигляді. Текст оформлюється згідно до вимог МНТУ.

Мова тексту – українська.

Шрифт – Times New Roman.

Реферат повинен мати таку структуру:

- Титульна сторінка;

- Зміст;

- Вступ;

- Основна частина;

- Висновки;

- Список літератури.

Нумерація сторінок – у правому верхньому куті сторінки, номер на титульній сторінці не ставити.

Поля – Верхнє – 2 см, Ліве – 3см, Нижнє – 2 см, Праве – 1,5 см.

Орієнтація – книжкова.

Розмір сторінки – А4.

 

Зміст – будується з використанням стилів заголовків розділів, підрозділів та пунктів основної частини (збирається автоматично).

Вступ – містить загальну інформацію за темою роботи, обсяг тексту від половини до однієї сторінки.

Слово Вступ розміщується по центру, інтервал перед і після – 6 п. без відступу, шрифт Times New Roman, 14, ж. Всі літери прописні. Стиль – Заголовок1.

Основний текст Вступу: шрифт Times New Roman, 14, звичайний, вирівнювання по ширині, інтервал між рядками 1,5. Перший рядок – відступ 1,25 см.

Основна частина – містить, власне, текст Пояснювальної записки. Складається з розділів, підрозділів та пунктів.

Назва розділу розміщується по центру, інтервал перед і після – 6 п. без відступу, шрифт Times New Roman, 14, ж. Стиль – Заголовок1.

Назви підрозділів розміщуються по ширині, інтервал перед і після – 6 п., відступ 1,25 см. шрифт Times New Roman, 14, ж. Стиль – Заголовок 2.

Назви пунктів розміщуються по ширині, інтервал перед і після – 6 п., відступ 1,25 см. шрифт Times New Roman, 14, ж. Стиль – Заголовок 3.

Основний текст – вирівнювання по ширині, інтервал між рядками – 1,5, перший рядок відступ 1,25 см. шрифт Times New Roman, 14, звичайний.

Висновки – у висновках підсумовуються результати аналізу літератури та роботи над програмою.  Обсяг висновків приблизно 0,5 сторінки.

Слово Висновки розміщується по центру, інтервал перед і після – 6 п. без відступу, шрифт Times New Roman, 14, ж. Стиль – Заголовок1.

Основний текст висновків оформлюється як текст основної частини.

Список літератури – перелічується використана при підготовці реферату література та джерела Інтернет.


Розділ 1. Реферативний

Завдання для написання реферату вариант №7

  1. Основні концепції ООП. Абстрагування, спадкування, поліморфізм

  2. Призначення класів і їхніх елементів.

  3. Використання покажчика this у тілі класу.

  4. Поліморфізм. Перевизначення методів і операцій.

  5. Перевизначення конструкторів.

  6. Спадкування і його роль в ООП. Види спадкування.

  7. Абстрактні класи та функції.

  8. Динамічний поліморфізм і віртуальні функції.

  9. Обробка виняткових ситуацій.

  10. Класи інтерфейси і множинне спадкування класів.

  11. Включення класів як альтернатива спадкуванню.

  12. Стандартні інтерфейси С# та приклади їх використання.

  13. Перевизначення операцій порівняння об’єктів класів.

  14. Статичні класи та методи. 

Назва розділу повинна відповідати темі реферату.


Розділ 2. Ядро С#. Лабораторні роботи

Реалізувани на мові C#  лабораторні роботи 1-6, відповідно до варіанту.


Розділ 3.  Основи ООП

Спроектувати та реалізувати програму  роботи з обраним поняттям предметної області. Документувати коментарями програмний код.

Програму реалізувати на мові C#. 

Цей розділ містить опис результатів виконання індивідуального завдання. Його назва повинна відповідати темі завдання  на розробку програми. Рекомендується розбити цей розділ на наступні підрозділи:

Постановка задачі

Розробка ієрархії класів

Розробка алгоритму рішення задачі

Розробка програми рішення задачі

Розробка настанови  користувача.

Тексти всіх модулів програми і результати її роботи оформляються у вигляді одного або декількох додатків.

Разом з Пояснювальною запискою на захист подаються програмні проекти з реалізацією завдання.

 

Завдання для написання третього розділу вариант №7

Далі наведено список понять, що повинні бути покладені в основу розроблювальної ієрархії класів.

  1. Банківський рахунок (поточний, депозитний).

  2. Книга(наукова, художня).

  3. Журнал (науковий, популярний).

  4. Податок (прибутковий, ПДВ, пенсійний фонд).

  5. Склад (продовольчий, промтоварний).

  6. Офіс (торгівельна фірма, поштовий офіс, склад).

  7. Підприємство (приватне, державне).

  8. Фільм (документальний, художній).

  9. Автомобіль (вантажний, легковий).

  10. Літак (військовий, цивільний).

  11. Меблі (офісні, домашні).

  12. Власність (державна, приватна, кооперативна).

  13. Банк (акціонерний, комерційний, державний).

 

Послідовність виконання завдання:

1. Постановка задачі. Виділення сутностей (понять) і їх атрибутів. Розробка діаграми ієрархії понять (класів). У кожному класі спроектувати методи ініціалізації об’єктів, редагування властивостей та методи роботи з об’єктами.

2. Проектування і реалізація класів. Конструкторів, методів і властивостей. Доступ до полів класів зробити через властивості.

3. У базовому класі реалізувати 2 віртуальні методи і перевизначити їх у похідних кдасах.

4. Зробити базовий клас абстрактним, а реалізацію методів зробити в похідних класах.

5. Розробити 1 інтерфейсний клас і реалізувати його методи в одному з похідних класів.

6. Створити клас, вкладений  в базовий клас, і реалізувати методи роботи з цим класом.

7. Створити масив об’єктів одного з похідних класів. Використати стандартні інтерфейси для впорядкування об’єктів за одним та кількома критеріями.

8. В програмі реалізувати роботу з об’єктами класу. Програму реалізувати  у вигляді консольного застосунку в Visual Studio 2010. 

Примітка.

У лекціях наведено приклади реалізації етапів завдання.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!