Завдання до практичних робіт з дисципліни Інформаційні системи і технології в менеджменті
« Назад Завдання до практичних робіт з дисципліни «Інформаційні системи і технології в менеджменті»
Варіант 1 Створити в MSAccess базу даних про облік результатів ректорського контролю, яка складається з таблиці “Контингент”, що містить поля: “Код_студента”, “Прізвище”, “Навчальна_група”, і таблиці “Результати” з полями: “Код_результату”, “Код_студента”, «Дисципліна», «Традиційна оцінка». Типи полів вибрати відповідно з їх змістом. Для полів «Дисципліна» і «Традиційна оцінка», створити автопідставлення відповідно зі списків: «менеджмент», «інформатика», «математика» та 2, 3, 4, 5. Створити форму “Контингент” на основі таблиці “Контингент ” і ввести за її допомогою 36 записів в цю таблицю (по 12 для кожної групи), спираючись на дані завдання №10. Ввести 108 записів безпосередньо в таблицю “Замовлення”, враховуючи, що для кожного студента слід вказати його оцінки з усіх предметів. Зробити поле “Код_студента” ключовим в таблиці “Контингент” і зв’язати через нього таблиці “Контингент” і “Результати” зв’язком типу “один-до-багатьох”. Створити запит “Підсумки” на основі таблиць “Контингент” і “ Результати”, що відбражує всіх студентів разом з оцінками, які вони отримали з кожної дисципліни. На основі запиту “Підсумки” створити звіт “Результати ректорського контролю”, в якому підрахувати середню оцінку з кожної дисципліни для кожної групи і відносну (у %) кількість студентів з усіх груп, які отримали середню семестрову оцінку не нижче 4 балів, назвавши це поле «Успішність» . Записати базу даних на дискету або у флеш-пам’ять під назвою База_1.
Варіант 2 Створити в MS Access базу даних обліку педнавантаження викладачів деякої кафедри. Для цього створити таблицю “Викладачі”, що містить поля: “Код_викладача», “Прізвище”, “Вчене_звання”, “Вчений ступінь”, а також таблицю “Навчальні дисципліни” з полями: “Код_дисципліни”, “Код_викладача”, “Кіл_ауд_годин”, “Тривалість_курсу”, “Назва_групи”. Типи полів вибрати відповідно з їх змістом. Ввести мінімум 3 записи безпосередньо в таблицю “ Викладачі”. Створити форму “Навчальні дисципліни” на основі однойменної таблиці і ввести за її допомогою не менше 20 записів в цю таблицю. враховуючи, що один викладач може викладати декілька дисциплін і різним групам. Зробити поле “Код_викладача” ключовим в таблиці “ Викладачі ” і зв’яжіть через нього таблиці “Викладачі ” і “ Навчальні дисципліни” зв’язком типу “один-до-багатьох”. Створити запит “Підсумки” на основі таблиць “Викладачі” і “Навчальні дисципліни”, що містить розрахункове поле місячного навантаження і показує записивикладачів, місячне навантаження яких не перевищує 150 акад. годин. На основі запиту “Підсумки” створити звіт “Викладачі з нормативним педнавантаженням”, в якому підрахувати загальну кількість годин, яка викладається без порушення нормативних обмежень. Записати базу даних на дискету або у флеш-пам’ять під назвою База_2.
Варіант 3 Створити в MS Access базу даних бібліотеки філіалу навчального закладу. Для цього створити таблицю “Каталог”, що містить поля: “Код_видання”, “Автор(и)”, “Рік_видання”, «Наклад», «Вид_видання», «Напрям_освіти», «Код_напряму», таблицю «Вид видання» з полями: «Код_ виду» і «Вид», а також таблицю “Напрям освіти”, з полями: “Код_напряму” і “Напрям”. Типи полів вибрати відповідно з їх змістом, при цьому в полі «Вид_видання» на базі таблиці «Вид видання» створити список підстановки. Дані для полів «Вид_видання» і «Напрям» взяти з нормативних документів Міністерства освіти і науки України, використовавши для цього відповідні документи на веб-сайтах міністерства та його відокремлених підрозділів. Ввести 5 записів безпосередньо в таблицю «Вид видання». Створити форму “Каталог” на основі таблиці “Каталог” і ввести за її допомогою 15 записів в цю таблицю, враховуючи, що до одного напряму освіти можуть відноситися декілька видань. Зробити поле “Код_напряму” ключовим у таблиці “Напрям освіти”, і зв’язати через нього таблиці “Напрям освіти” і “Каталог” зв’язком типу “один-до-багатьох”. Спираючись на таблиці “Напрям освіти” і “Каталог” створити запит “Забезпечення напряму літературою”, який вибиратиме всі дані щодо видань, які відповідають навчанню за обраним напрямом, і в якому назва напряму є параметром запиту. Створити запит “Фонд видань” і на його основі побудувати звіт з тою ж назвою, який надає всі дані про наявну літературу, а також підраховує розподіл видань за напрямами і загальний фонд бібліотеки . Записати базу даних на дискету або у флеш-пам’ять за назвою База_3.
Варіант 4 Створити в MS Access базу даних дисциплін спеціальності. Для цього створити таблицю «Рівні» з полями («Код_рівню» і «Рівень»), таблицю “Дисципліни”, з полями (“Код_дисципліни”, “Назва_дисципліни”, “Кіл_годин”, «Кіл_лекційних_годин», «Цикл», «Код_рівня»), а також таблицю “Викладачі” з полями (“Код_викладача”, “ПІБ”, “Вчене_звання”, “Вчений_ступінь”, «Тип_посади», “Код_дисципліни”). Типи полів вибрати відповідно з їх змістом. При цьому, в полі «Цикл» створити список підстановки: «СГП», «ФП», «СП»; в полі “Вчене_звання” - «доцент», «професор»; в полі «Вчений ступінь» - «канд. наук», «докт. наук»; а в полі «Тип_посади» - «штат.», «за сумісн.», «внутр. сумісн.». Заповнити таблицю «Рівні» відповідними даними, що були створені при виконанні завдання №12. Створити форму “Дисципліни” на основі однойменної таблиці і ввести за допомогою цієї форми в таблицю “Дисципліни” відповідні дані, що були створені при виконанні завдання №12. При цьому, в поле «Код_рівня» ввести відповідні коди з таблиці «Рівні». Заповнити безпосередньо таблицю “Викладачі”, враховуючи, що викладач може читати декілька дисциплін (визначаються значенням коду дисципліни у відповідному полі). Аналогічно за допомогою поля “Код_дисципліни” зв’язати таблиці “Дисципліни” і “Викладачі” . На основі всіх таблиць створити параметричний запит “Розподіл викладачів за дисциплінами”, який вибиратиме всі дані щодо викладачів, які читають дисципліни певного циклу, мають певний вчений ступінь і займають посаду певного типу. Відповідні назви полів включити в умови відбору як параметри запиту. На основі цього запиту побудувати звіти “Штатні працівники, що забезпечують дисципліни циклу СГП ” і “Штатні працівники, що забезпечують дисципліни циклу ФП ”, в яких розмістити всі дані на співробітників (за виключенням коду викладача і коду дисципліни), угрупувавши їх за типом посади і підрахувавши відсоток чисельності викладачів групи, по відношенню до їх сумарної кількості. Записати базу даних на дискету або у флеш-пам’ять під назвою База_4.
Варіант 5 Створити в MS Access базу даних працівників кафедри. Для цього сконструювати таблицю “Штатний розклад”, з полями (“Код_посади”, “Посада”, “Ставка”), а також таблицю “Співробітники” з полями (“Таб_номер”, “ПІБ”, “Код_посади”, “Дата_народження”, “Дата_прийому”, «Вчене звання», «Вчений ступінь», «Частка_ставки», «Сумісник?»). Типи полів вибрати відповідно до їх зміста. Створити форму “Штати” на основі таблиці “Штатний розклад” і ввести за допомогою цієї форми 5 записів в цю таблицю. Додати 15 записів безпосередньо в таблицю “Співробітники” враховуючи, що на одній посаді можуть працювати декілька співробітників (на половину та чверть ставки). Зробити поле “Код_посади” ключовим в таблиці “Штатний розклад” і поєднати за його допомогою таблиці “Штатний розклад” і “Співробітники” зв’язком типу “один-до-багатьох”. Створити запит “Співробітник” на основі таблиць “Штатний розклад” і “Співробітники”, який за прізвищем працівника, що має бути параметром запиту, відбиратиме всі дані щодо цього працівника, тобто посаду, оклад і т.д. Створити запит “Весь_штат” і на його основі побудувати звіт “Штатні працівники”, який містить всі дані про всіх співробітників, що працюють на кафедрі. Записати базу даних на дискету під назвою База_5. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |