Практична робота № 15 на тему Створення бази даних у середовищі СУБД MS Access
« НазадПрактична робота № 15Тема. Створення бази даних у середовищі СУБД MS AccessМета. Навчитися створювати таблиці БД різними способами та встановлювати зв’язки між ними. Завдання
Технологія виконання роботи1. Запустити MS Access, створити нову базу даних – ПускÞ ПрограмиÞ Microsoft OfficeÞ MS Access Þ Создать файл…Þ Нова база даних Þ ОК Þ ПР15_<Власне прізвище> Þ Создать. 2. В режимі конструктора створити Таблицю1 з такими полями і відповідними типами: Код_факультету (числовий), Назва_факультету (текстовий). Зберегти структуру створеної таблиці з назвою Факультети. 3. В режимі конструктора створити Таблицю2 з такими полями і відповідними типами: Код_кафедри (цілий), Назва_кафедри (текстовий), e-mail_кафедри (текстовий), Завідувач (числовий), що містить його табельний номер, Код_факультету (числовий). Зберегти структуру створеної таблиці з назвою Кафедри. 4. Створити за допомогою майстра Таблицю3 - Співробітники, вибравши однойменний зразок таблиці з категорії Ділові, а потім із Зразки полів вибрати такі поля: Таб_номер, Прізвище, Ім’я, Стать, Дата_народження, Дата_найму, Ставка, Код_ кафедри (при необхідності скористатись кнопкою Переименовать для запису назви поля українською мовою). 5. Задати назву таблиці Співробітники та вибрати Змінити структуру таблиці і для поля Ставка задати властивість: умову на значення (>500) та повідомлення у разі помилки. Перевірити та привести у відповідність до попередньої таблиці тип поля Код_кафедри. 6. Створити Таблицю4 з такими полями: Таб_номер, Адреса, Моб_телефон, Кількість_друк_робіт, Посада (зі значеннями, що вибираються із списку підстановки: професор, доцент, ст.викладач, викладач, асистент, інженер, лаборант), Пед_стаж. Типи полів вибрати самостійно відповідно значенням у зразку і зберегти структуру створеної таблиці з назвою Викладачі. 7. Створити таблицю Таблицю5 з такими полями: Таб_номер, Адреса, Дом_телефон, Посада та відповідними типами і зберегти структуру створеної таблиці з назвою Інж_Лаб_Склад. 8. Проаналізувати та встановити зв’язки із забезпеченням цілісності даних та каскадним видаленням і відновленням даних: між таблицями Факультети і Кафедри встановити зв'язок по полю Код_факультету один-до-багатьох, між таблицями Кафедри і Співробітники встановити зв'язок по полю Код_кафедри один-до-багатьох, між таблицями Співробітники і Викладачі встановити зв'язок по полю Таб_номер один-до-одного, між таблицями Співробітники і Інж_Лаб_Склад встановити зв'язок по полю Таб_номер один-до-одного. У вікні зміни зв’язків відредагувати тип відношення та зберегти вікно Схема даних. 9. Відкрити таблицю Факультети та заповнити її даними за таким зразком (не менше 2 записів): Таблиця1. Факультети
10. Відкрити таблицю Кафедри та заповнити її даними за таким зразком (не менше 3 записів): Таблиця2. Кафедри
11. Відкрити таблицю Співробітники і ввести дані за наведеним зразком (не менше 10 записів, своє прізвище написати першим): Таблиця3.Співробітники
12. Відкрити таблицю Викладачі та заповнити даними за зразком (не менше 6 записів): Таблиця4. Викладачі
13. Відкрити таблицю Інж_Лаб_Склад та заповнити даними за зразком (не менше 4 записів): Таблиця5. Інж_Лаб_Склад
14. Переглянути створені таблиці, відредагувати дані та їх властивості і зберегти створену базу даних у файлі ПР15_<Власне прізвище>.mdb. 15. Здати роботу викладачу. Контрольні запитання
З повагою ІЦ “KURSOVIKS”! |