Навчальний посібник для індивідуальних та самостійних робіт з курсу Інформаційні системи і технології у фінансах, НУДПСУ
« Назад Державна податкова адміністрація України Національний університет державної податкової служби України
Навчальний посібник для організації індивідуальних та самостійних робіт з курсу Інформаційні системи і технології у фінансах
Ірпінь – 2006
Навчальний посібник складений на основі робочої навчальної програми курсу «Інформаційні системи і технології у фінансах», затвердженої у 2005 році. ПЕРЕДМОВАТехнологія роботи з інформацією, зокрема її обробки в сфері економіки України, передбачає широке використання інформаційних технологій у банківській й фінансовій діяльності, у щоденній практиці фінансових і кредитних установ. Для фінансово-кредитних установ, і для банківських насамперед, важливою особливістю є те, що об’єкт управління пов’язаний з виробленням і переробкою інформації, яка є і предметом, і продуктом їх праці. А результатом застосування нових інформаційних технологій є надання користувачу даних у виді інформаційних послуг на базі інформаційних продуктів. Даний посібник є спробою авторів, які викладають практичний курс «Інформаційні системи і технології у фінансах» для студентів економічних спеціальностей, розглянути інформаційну систему як об’єкт керування, а також дати студентам матеріал необхідний для набуття знань та формування практичних навичок з керування створенням, упровадженням, експлуатацією, підтримкою, розвитком інформаційних систем і технологій. Сучасний підхід до вищої професійної освіти зобов’язує активізувати практичний, лабораторний компонент освіти; розвивати здібності до ведення дослідницької роботи, абстрактне логічне мислення; використовувати методи індукції і дедукції, критичний аналіз; уміти виявити і подолати неструктуровані проблеми в незнайомих умовах і застосовувати ці навички для прийняття рішення в проблемних ситуаціях; уміти визначати і розставляти пріоритети в умовах обмежених ресурсів і будувати роботу з дотриманням жорсткого графіку; розвивати здібності адаптуватися до нового. Впровадженню цих вимог допоможуть лабораторні роботи, в яких закладена методика комп’ютерного моделювання економіки з прикладами моделювання конкретних систем. Ціль прикладів лабораторного моделювання – закріпити знання теоретичного курсу і дати навички в технології практичного аналізу, прогнозування і планування. Як приклади практичного використання розглянуто основи роботи із: інформаційно-пошуковою системою Ліга, стандартними фінансовими документами і звітними формами за допомогою програми «БЕСТ-ЗВІТ ПЛЮС», програмним комплексом «АРМ‑Р» для організації роботи роботодавців з Пенсійним фондом, інформаційною системою казначейства, корпоративною системою «Парус» системою Project Expert, для проведення фінансового моделювання і аналізу інвестиційного проекту, а також навички застосування глобальної мережі для здійснення комерційної діяльності. Одним з завдань Національного університету державної податкової служби України є підготовка майбутніх фахівців із знанням сучасних інформаційних технологій для застосування в податковій системі, технологічних засобів при створенні інформаційних баз та виконанні конкретних функцій управлінської діяльності. Практичні навички в даному напрямку студенти можуть придбати при виконанні лабораторної роботи по реєстрації та пошуку платників юридичних осіб в АРМ «Облік платників». Успішна діяльність фахівців фінансистів спирається на оперативний аналіз економічної ситуації та вибір оптимального рішення із спектру можливих альтернатив. Особливістю завдань з прийняття оптимальних рішень в економіці, менеджменті та бізнесі є їх зведення до завдань фінансового аналізу та управління. Тому в даному посібнику приділено увагу широкому впровадженню технологій, які базуються на основі можливостей відомого табличного процесора Microsoft Excel як ефективного інструментального засобу для аналізу та розв’язку проблем прийняття фінансових рішень. Табличний процесор Microsoft Excel містить потужний апарат обробки та аналізу фінансово-економічної інформації. До нього слід віднести пакет фінансових функцій; технології імітаційного та оптимізаційного моделювання, що базуються на підпрограмах «Підбір параметра» та «Пошук рішення»; статистичного пакета аналізу даних, який дає змогу проводити кореляційний, регресивний і кореляційний аналізи. Саме теоретичні та практичні аспекти застосування цих засобів наведені у відповідній лабораторній роботі. Метою даної методичної розробки є поглиблення теоретичних знань студентами щодо технологій використання апарату обробки та аналізу фінансово-економічної інформації, а також їх практичне застосування на конкретних прикладах; використання інформаційних технологій в управлінні фінансами; використання систем оброблення фінансової інформації; організацію методології розв’язання задач фінансової діяльності в установах різного типу. Закріплення отриманих знань та навичок відбувається при виконанні наведених завдань для лабораторних, самостійних та індивідуальнихробіт.
САМОСТІЙНА РОБОТАСамостійна робота полягає в тому, що необхідно доповнити конспект лекцій а самостійно опрацювати окремі питання та розв’язати визначені задачі. Також на самостійне опрацювання можуть бути винесені на виконання окремі лабораторні роботи з даного навчального посібника. Питання на самостійне опрацювання Тема: Автоматизація оброблення інформації в податковій службі1. Сучасний стан організації автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ДПС України. 2. Напрямки модернізації і розвитку АІС податкової служби. 3. Автоматизувати за допомогою засобів табличного процесора Excel наступні задачі: Задача 1 Підприємство виготовило 1000 відеоплеєрів, собівартістю кожний по 1900 грн., прибуток – 25%, ставка акцизного збору – 20%. Надбавка за організацію телепрограми –16 грн. на один виріб. Було реалізовано 80% виробів. Визначити ціну реалізації; оподаткований оборот; суму ПДВ, що перераховується до бюджету. Задача 2 Нафтопереробний завод виготовляє і реалізує бензин собівартістю 250 грн./т., норма рентабельності становить 20%, акцизний збір – 40 євро за 1 тону, який визначається по курсу НБУ на початок кварталу, у якому бензин реалізується. Визначити суму ПДВ, яку завод повинен сплатити до бюджету, якщо реалізація склала 10000 тон бензину. Курс євро становив 6,1 грн., а початковий кредит склав 150000 грн. Задача 3 Фірма ввозить на митну територію України 3,5 тони шоколаду за договірною вартістю 2560 $. Визначити суму податків, що сплатить фірма при оподаткуванні шоколаду Задача 4 Підприємство реалізувало у звітному періоді підакцизні товари: 140 килимів по 1900 грн., 10500 кг. Цукру по 3,6 грн. за 1 кг. Та 1200 банок кави (250 гр.) по 8,5 грн. за банку. Визначити, яку суму акцизного збору та ПДВ підприємство повинно перерахувати до бюджету.
Тема: Автоматизована інформаційна система Державного казначейства1. Склад і характеристика програмно-технічного комплексу. 2. Інформаційне забезпечення. 3. Сучасний стан і напрямки модернізації.
Тема: Автоматизація управління фінансами бюджетних установ1. Сучасний стан і напрямки модернізації АІС фінансових розрахунків по складанню і виконанню державного бюджету. 2. Напрямки модернізації інформаційної системи держкомстату. 3. Функціональне та інформаційне забезпечення інформаційної системи митної служби. 4. Напрямки модернізації АІС митниці. 5. Огляд і загальна характеристика АІС НБУ. 6. Автоматизувати за допомогою засобів табличного процесора Excel наступні задачі: Задача 1 Темпи росту виробництва засобів виробництва та виробництва предметів споживання у 2001 році порівняно з 1990 роком склали 114 та 111 %, а частка виробництва засобів виробництва та предметів споживання у загальному обсязі виробництва промислової продукції у 1990 році – 73,4 та 26,6 %, а у 2001 році – 74 та 26 %. Складіть за цим даними статистичну таблицю, вкажіть вид групування та вид таблиці. Задача 2 Із звітів трьох фабрик відомо, що фактичний обсяг товарної продукції у звітному періоді склав 840, 960, 730 тис. грн. Договірні зобов’язання по випуску продукції перша фабрика виконала на 106 %, друга – на 100 %, третя - на 89 %. Обчислити процент виконання договірних зобов’язань по трьох фабриках разом та суму понад планової продукції. Задача 3 Згідно даних поданих в таблиці 6. обчислити: 1. Загальний індекс цін на товари та послуги. 2. Індекс купівельної спроможності гривні. 3. Суму економії або додаткових витрат населення в залежності від зміни цін. Таблиця 6
Тема: Автоматизація оброблення інформації в страховій сфері1. Інформаційне і програмне забезпечення. 2. Сучасний стан Internet-страхування на Україні і закордоном.
Тема: Автоматизація юридичної діяльності
1. Класифікація інформаційних систем юридичної діяльності 2. Юридичні аспекти комп’ютерної безпеки. 3. Технічне та юридичне забезпечення режиму електронного підпису.
Тема: Автоматизація управління фінансами підприємств і комерційних структур1. Автоматизація управління підготовкою виробництва. 2. Сучасні тенденції у розвитку інформаційних систем фінансового менеджменту. 3. Інформаційні системи підприємницької діяльності. 4. Інформаційні системи мультинаціональних корпорацій 5. Інформаційні технології електронної комерції. 6. Автоматизувати за допомогою засобів табличного процесора Excel наступні задачі: Задача 1 Витрати по проекту в початковий період часу його реалізації становлять 100 000 грн., очікувані прибутки за перші два роки: 75 000 грн., 49000 грн., 50000 грн. На третій рік очікується збиток в 10000 грн. Ціна капіталу 19% річних. Розрахувати чисту поточну вартість проекту. Задача 2 Розрахувати чисту поточну вартість проекту, витрати по якому становитимуть 40 тис. грн., а передбачувані прибутки за перші два роки реалізації проекту - 30 тис. грн.і 50 тис. грн. Початок реалізації проекту - через два роки. Норма дисконтування - 10% річних. Задача 3 Визначити ефективність інвестиції розміром 300 тис. грн., якщо очікувані прибутки за перші 3 роки складуть відповідно: 50 тис. грн., 80 тис. Грн., 70 тис. грн. Витрати залучення капіталу становлять 15 % річних. Задача 4 Через скільки років обов'язкові щомісячні платежі розміром 10000 грн. принесуть прибуток в 300000 грн. при ставці процента 13,5% річних? Задача 5 Створюється фонд, кошти в який надходять у вигляді постійної річної ренти. Розмір разового платежу - 400 тис. грн. На внески, що надходять нараховується 16% річних. Визначити, коли величина фонду буде рівна 8 млн. грн
Тема: Інформатизація фінансового ринку1. Банківські мережі і системи міжбанківських розрахунків. 2. Електронні банківські послуги. 3. Сучасні тенденції розвитку інформаційних систем інвестиційних компаній. 4. Internet-технології фондового ринку. 5. Міжнародні інформаційні системи технічного аналізу ринків.
Тема: Міжнародна електронна мережа міждержавних розрахунків SWIFT
1. Міжнародний електронний обмін комерційними і фінансовими даними. 2. Закордонні центри обробки баз даних.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТАІндивідуальна робота передбачає роботу над рефератом і автоматизацію фахових задач. Потрібно автоматизувати рішення задач згідно варіанту. Згідно варіанту індивідуального завдання: - розробити постановку та алгоритм розв’язання задачі; - провести формування та аналіз вимог до бази даних, концептуальне інфологічне та фізичне проектування бази даних (таблиця бази даних повинна мітити не менше як 10 записів); - виконати програмну реалізацію результатом якої повинен бути вихідний документ. Завдання подати в електронному вигляді і оформити звіт. Звіт повинен містити титульну сторінку, постановку та алгоритм розв’язання задачі, вимоги до бази даних,інфологічне проектування бази даних, таблицю з записами, вихідний документ. Створити презентацію до індивідуальної роботи, автоматизоване меню з гіперпосиланнями на файли, у яких виконано розв’язок. Під час розв’язку застосовувати макроси та вбудовані функції Excel. Індивідуальна робота з теми «Автоматизація управління фінансами підприємств і комерційних структур»Варіант 1 Задача: «Аналіз чисельності робітників, прийнятих на фірму». Вихідний документ «Відомість аналізу чисельності робітників, прийнятих на фірму» повинен містити такі реквізити: дата, код структурного підрозділу, кількість прийнятих на роботу по категоріях персоналу та професіях: всього по структурному підрозділу, в тому числі основних робітників, допоміжних робітників, службовців, МОП, охоронців, учнів. Варіант 2 Задача: «Розрахунок амортизаційних відрахувань основних засобів». Вихідний документ «Відомість нарахування амортизаційних відрахувань по фірмі за місяць» повинен містити такіреквізити: місяць, код і найменування групи основних засобів, балансова вартість, сума амортизаційних відрахувань. Варіант 3 Задача: «Облік і нарахування погодинної заробітної плати». Вихідний документ «Відомість нарахування погодинної заробітної плати» повинен містити такіреквізити: місяць, номер структурного підрозділу, табельний номер, розряд, відпрацьовано годин (урочно, простоїв, понад урочно, святкових, нічних), тарифна часова ставка, оплата (простоїв, понад урочних, святкових, нічних), процент виконання норм виробітку, нарахована заробітна плата. Варіант 4 Задача: «Розрахунок нормативних витрат матеріалів на виготовлення одиниці виробу». Вихідний документ «Норми витрат матеріалів на виріб у специфікованій номенклатурі» повинен містити такі реквізити: код і найменування виробу, код і найменування матеріалів, одиниця виміру, код деталі або складської одиниці, застосовність деталей або складських одиниць у виробі, маса деталей і норма витрат матеріалу на виріб, коефіцієнт використання матеріалу. Варіант 5 Задача: «Розрахунок нормативного часу роботи інструменту при виготовленні виробу». Вихідний документ «Відомість нормативного часу роботи інструменту при виготовленні виробу» повинен містити такі реквізити: код і найменування виробу, код і найменування інструменту, код деталі або складської одиниці, застосовність деталей або складських одиниць у виробі, час роботи інструменту при виробництві кожного виду деталей, складських одиниць і виробу в цілому. Варіант 6 Задача: «Розрахунок нормативних витрат заробітної плати на виготовлення виробу в цеху». Вихідний документ «Нормативні витрати заробітної плати на виготовлення виробу по цеху» повинен містити такі реквізити: код і найменування виробу, код цеху, професія, розряд робіт, код деталі або складської одиниці, застосовність деталей або складських одиниць у виробі, розцінка, трудомісткість кожного виду деталей і складських одиниць в цілому, сума заробітної плати. Варіант 7 Задача: «Розрахунок потреби основних матеріалів для виконання річного плану виробництва продукції підприємством». Вихідний документ «Планова потреба матеріалів у специфікованій номенклатурі для виконання річного плану виробництва продукції» повинен містити такі реквізити: плановий період, код і найменування матеріалів, код цеху, одиниця виміру, кількість, вартість, величина відходу. Варіант 8 Задача: «Розрахунок потреби покупних і комплектуючих виробів на виконання річного плану виробництва продукції підприємством». Вихідний документ «Відомість замовлень на покупні і комплектуючі вироби на виконання річного плану виробництва продукції» повинен містити такі реквізити: плановий період (рік), код і найменування покупних і комплектуючих виробів, одиниця виміру, кількість, вартість, ціна. Варіант 9 Задача: «Облік виконання договорів постачальниками матеріальних цінностей». Вихідний документ «Відомість обліку виконання договорів постачальниками матеріальних цінностей» повинен містити такі реквізити: звітних період, код і найменування постачальника, номер договору, код матеріалу, одиниця виміру, кількість, фактично поставлено, відхилення. Варіант 10 Задача: «Облік наявності та руху матеріальних цінностей». Вихідний документ «Оборотна відомість обліку наявності та руху матеріальних цінностей» повинен містити такі реквізити: місяць, склад, код і найменування матеріальних цінностей, одиниця виміру, операція руху матеріальних цінностей, кількість і сума по вхідному залишку, надходженню, витратах, вихідному залишку. Варіант 11 Задача: «Облік наявності малоцінних та швидкозношуваних предметів». Вихідний документ «Відомість обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів» повинен містити такі реквізити: місяць, номер цеху, код і найменування МШП, одиниця виміру, кількість, ціна, вартість. Варіант 12 Задача: «Облік надходження особового складу на підприємство по видах прийому і категоріях персоналу». Вихідний документ «Відомість чисельності прийнятих робітників на підприємство по видах прийому і категоріях персоналу» повинен містити такі реквізити: місяць, вид прийому кількість прийнятих на роботу по категоріях персоналу – основні робітники, допоміжні робітники, службовці, МОП, охоронці, учні, всього по видам прийому. Варіант 13 Задача: «Облік виробітку й нарахування сум заробітної плати робітників-відрядників». Вихідний документ «Нарахування відрядної заробітної плати» повинен містити такі реквізити: місяць, номер цеху, табельний номер, прізвище, ім’я, по батькові, час нормований, час фактичний, процент виконання норм виробітку, сума заробітної плати. Варіант 14 Задача: «Облік якості готової продукції». Вихідний документ «Відомість обліку браку по цеху» повинен містити такі реквізити: дата, номер цеху, номер дільниці, код і найменування деталі або складської одиниці, номер технологічної операції, кількість деталей, вид браку, причина браку, винуватець браку. Варіант 15 Задача: «Облік руху готової продукції на складі». Вихідний документ «Відомість руху виробів на складі готової продукції» повинен містити такі реквізити: місяць, код виробу, ціна, вхідний залишок (кількість і сума), вихідний залишок (кількість і сума). Варіант 16 Задача: «Індексація основних засобів». Вихідний документ «Відомість індексації основних засобів за період…» повинен містити такіреквізити: інвентарний номер, місяць, код і найменування групи основних засобів, балансова вартість, сума амортизаційних відрахувань.
Індивідуальна роботаз теми: «Інформаційні системи страхових компаній»Страхування кредитних ризиків (делькредерне страхування) Задача Позичальник взяв кредит у сумі S млн. грн. на n місяців. Проценти за кредит В% річних. Розмір відповідальності страховика – С%. Тарифну ставку вибрати з таблиці 6.1.згідно варіанту. Розрахувати суми процентів за користування кредитом, страхові суми, тарифні ставки та суми страхових внесків, якщо відомо, що кредит повинен бути погашений позичальником у терміни: а) перше погашення в сумі S1 млн. грн. через n1 місяців; б) друге погашення в сумі S2 млн. грн. через n2 місяців; в) третє погашення S3 млн. грн. через n3 місяців. Таблиця 6.1.
Особисте страхуванняЗадача 1 Розрахуватиодноразову тарифну ставку на дожиття для чоловіка у віці Х років на строк n – років зі страховою сумою S грн., норма прибутковості страхового фонду А%, Задача 2 Розрахувати одноразову тарифну ставку на випадок смерті для чоловіка у віці Х1 років на строк n1 років зі страховою сумою S грн., норма прибутку страхового фонду А%. Задача 3 Розрахувати річний внесок на дожиття для чоловіка у віці Х років на строк n2 років зі страховою сумою S грн. Задача 4 Розрахувати річний внесок на випадок смерті для чоловіка у віці Х років на строк n2 років зі страховою сумоюS грн. Таблиця 6.2.
Індивідуальна роботаз розділу «Інформаційні системи комерційних структур»Завдання: Засобами системи Project Expert провести моделювання фінансово-економічної діяльності створеного підприємства. Послідовність дій для виконання роботи: 1. Завантажити програму Project Expert (Пуск=>Программы=> Project Expert 7 Holding). 2. Вибрати команду меню Проект – Новый. 3. Заповнити елементи вікна в довільній формі: - назву проекту; - варіант (наприклад, оптимістичний); - автор; - тривалість; - ім’я файла з розширенням.рех. У поля Шаблон залишити запропонованийпрограмою шаблон, який містить лише дані про податки. 4. У розділі Окружение вибрати вкладенку Валюта, задати основну та другу валюту, вказати курс другої валюти. 5. У розділі Проект вибрати вкладенку Список продуктів і ввести кілька значень продукції виробництва або послуги. Задати одиниці виміру. 6. У розділі Проект вибрати вкладнку Отображение даннях,активізувати закладку Масштаб та вибрати масштаб (наприклад, помісячний). 7. Задати довільні значення в інших вкладенках у розділі Проект. Встановлені критерії при подальшій роботі і перегляді результатів можна буде змінювати з метою надання результатам потрібного вигляду. 8. У розділі Компания вибрати вкладенку Стартовый баланс і заповнити дані балансу підприємства, для нових проектів дані вносяться в Инвестиционный план (для внесення нових даних потрібно використовувати контекстне меню). 9. У розділі Компания вибрати вкладенку Банк – Система учета вказати місяць початку фінансового року і принципи обліку запасів матеріалів. 10. У розділі Компания вибрати вкладенку Структура компании додати у компанію кілька підрозділів (панель інструментів-кнопка Добавить подразделение) і розподілити обсяги виробництва продукції між компанією і підрозділами. 11. У розділі Окружение вибрати вкладенку Учетная ставка і задати ставку рефінансування, у якій процентні платежі за кредит відносяться на витрати, решта на прибуток. 12. У розділі Окружение вибрати вкладенку Инфляция ввести рівні інфляції для обох валют для усіх груп об’єктів. 13. У розділі Окружение вибрати вкладенку Налоги задати параметри через файл шаблон українського законодавства податків і ввести групу податків. 14. У розділі Инвестиционный план вибрати вкладенку Ресурсы і ввести кілька ресурсів, які були витрачені під час інвестиційного плану. 15. У розділі Инвестиционный план вибрати вкладенку Календарный план ввести етапи реалізації проекту. Для об’єднання етапів у групи слід натиснути кнопку Сгруппировать. Для хронологічного зв’язування етапів слід натиснути кнопку Связывание і протягнути мишкою від одного до іншого етапу. Для додавання нового етапу слід натискати кнопку Добавить этап. 16. У розділі Операционный план вибрати вкладенку План сбыта, встановити позначку на Детальное описание і ввести при необхідності дані у вкладенкі Ценообразование, Условия поставок, Условия сбыта. 17. У розділі Операционный план вибрати по черзі вкладенки Материалы и комплектующие, План производства, Сдельная зарплата, Общие издержки, План по персоналу і відповідно заповнити їх. 18. Здійснити розрахунок проекту після створення інвестиційної моделі за допомогою команди Результаты – Пересчет. У разі не виконання перевірити календарний план, плани буту та виробництва. 19. Обрати розділ Финансирование і заповнити необхідною інформацією вкладенки Акционерный капитал и Распределение прибыли. 20. Обрати розділ Результаты і проаналізувати подані дані у стандартних звітах. 21. У розділі Результаты у вкладенці Таблица пользователя створити нову таблицю (кнопка Добавить) і налагодити вигляд таблиці та формули. 22. Обрати розділ Анализ проекта і проаналізувати показники наведені у таблицях Финансовые показатели, Эффективность инвестиций. 23. Оформити звіт по виконаній роботі. Вимоги до написання реферату Написання реферату – один із видів індивідуальної роботи студентів. Оформляють реферат відповідно до загальноприйнятих вимог. Реферат друкують розміром шрифту 14 пунктів з одного боку аркушу паперу стандарту А4 через 1,5 міжрядкових інтервали та нумерують, залишаючи поля таких розмірів: лівий – 30 мм, правий – 10 мм, верхній та нижній – по 20 мм. Загальний обсяг реферату – від 10 до 20 сторінок. На титульному аркуші вказують назву учбового закладу, факультет, спеціальність, дисципліну, тему, курс, групу, прізвище й ініціали студента та викладача. Зміст реферату складається із вступу, розділів основної частини, висновків, списку використаної літератури, які виокремлюються в тексті. Тематика рефератів1. Інформаційний ринок підприємців. 2. Міжнародні міжбанківські мережі. 3. Інформаційні системи і технології щодо захисту від економічного шпіонажу. 4. Інформаційні системи для мультинаціональних корпорацій. 5. Використання інформаційних систем менеджменту для оптимізації методів ведення сучасного бізнесу. 6. Міжнародний електронний обмін комерційними і фінансовими даними. 7. Електронна комерція. Сучасний стан Е-комерції на Україні. 8. Напрямки модернізації та розвитку АІС казначейства. 9. Напрямки модернізації та розвитку АІС держкомстату. 10. Напрямки модернізації та розвитку АІС митної служби. 11. Міжнародні мережі міжбанківських повідомлень. 12. Офісні інформаційні технології. 13. Інтернет-банкі, віртуальні банки. 14. Автоматизація міжбанківських розрахунків. 15. Системи електронних грошей. 16. Автоматизована система складання та виконання державного бюджету. 17. Автоматизація розрахунків у податковій системі України. 18. Інформаційна культура як чинник модернізації Державної податкової служби України. 19. Сучасний стан інформатизації у страхуванні. 20. Інтернет-страхування. Сучасний стан на Україні. 21. Сучасний стан інформатизації у фінансово-кредитних установах. 22. Роль та місце інформаційних систем в керуванні економічними об'єктами. 23. Особливості проектування банківських інформаційних систем. 24. Інформаційні системи фондового ринку. 25. Організація зовнішніх взаємодій банку за допомогою інформаційних технологій. 26. Використання інформаційних систем у функціонуванні інвестиційних компаній. 27. Дистанційна освіта, сучасний стан на Україні. 28. Автоматизоване робоче місце фінансиста. 29. Організація вирішення задач фінансового аналізу за допомогою інформаційних технологій. 30. Інформаційні системи урядових організацій. 31. Напрямки модернізації та розвитку АІС пенсійного фонду. 32. Інформаційні системи товарної біржі. 33. Проблеми інформатизації України. 34. Проблеми переходу України до цифрової економіки. 35. Інформатизація місцевих органів влади. 36. Електронний уряд. Сучасний стан на Україні. 37. Інформаційно-аналітичне забезпечення системи стратегічного планування комерційного банку. 38. Проблеми оподаткування електронного бізнесу. 39. Інтернет-банкінг як один з різновидів home banking. 40. Нейромережеві технології в системі підтримки прийняття рішень. 41. Тенденції розвитку бізнесу Інтернет - реклами на українському ринку. 42. Проблеми розвитку інформаційної підтримки бізнесу. 43. Розвиток Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму. 44. Системи моніторингу для фінансового прогнозу діяльності підприємства. 45. Побудова корпоративного сховища даних Національного банку України. 46. Формування інформаційного простору і державної інформаційної політики в Україні. 47. CRM – системи в страхуванні. 48. Роль і місце інформаційних технологій в менеджменті. 49. Напрямки розвитку геоінформаційних систем. 50. Удосконалення системи управління фінансовими ресурсами підприємств. 51. Інформаційне забезпечення електронної комерції. 52. Інформаційна прозорість фондового ринку України. 53. Використання електронного документообігу й електронного підпису в Україні.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРАОсновна 1. Береза А. М. Основи створення інформаційних систем: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1998. - 140 с. 2. Бідюк П. В., Половцев О. В. Аналіз та математичне моделювання економічних процесів перехідного періоду. - К.: ПЛАБ-75. 2002. 3. Гужва В. М. Інформаційні системи в міжнародному бізнесі. Навчальний посібник., - К.: КНЕУ, - 1999. 4. Гужва В. М. Інформаційні системи і технології на підприємствах: Навч.посібник. - К.: КНЕУ, 2001. – 400 с. 5. Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник для студентів вищих навчальних закладів / За редакцією В. С. Пономаренка. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 544 с. 6. Дубина А. Г., Орлова С. С., Шубина И. Ю., Хромов А. В. Excel для экономистов и менеджеров. – СПб.: Питер, 2004. – 295 с. 7. Карлберг Конрад. Бізнес-анализ с помощью Excel 2000.: Пер. с. англ..: уч. пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 480 с. 8. Козырев А. А. Информационные технологии в экономике и управлении. Учебник. - СПб.: Изд-во Михайлова В. А., 2000. - 360 с. 9. Лапач С. Н., Губенко А. В., Бабич П. Н. Статистика в науке и бизнесе – К.: МОРИОН, 2002 - 640 с. 10. Ситник В. Ф., Писаревська Т. А., Єрьоміна Н. В., Краєва О. С. Основи інформаційних систем: Навч. посібник. / За ред. В. Ф. Ситника. – К.: КНЕУ, 2001. - 420 с. 11. Терещенко Л. О., Матієнко-Зубенко І. І. Інформаційні системи і технології в обліку. Навчальний посібник. - К.: КНЕУ,. 2004. - 187 с. 12. Цисарь И. Ф., Нейман В. Г.. Компьютерное моделирование экономики. – М.: «Диалог-МИФИ», 2002. - 304 с. Додаткова 1. Гарнаев А. Использование MS Excel и VBA в Экономике и финансах. СПб.: БХВ-Санкт-Петербург, 1999. - 336 с. 2. Завгородній В. П. Автоматизація бухгалтерського обліку, контролю, аналізу та аудиту. – К.: А.С.К.,1998. - 768 с. 3. Информационные технологии управления: Учеб.пособие для вузов / Под ред. проф. Г. А. Титоренко. - 2-е изд., доп.- М.: ЮНИТИ-ДАНА. 2004. - 439с. 4. Кравчук Г. Т., Шевчук Т. В., Коновал У. М. Інформаційні системи та технології в банківській сфері: Навч. посібник. - Львів.: Львівський банківський інститут НБУ, 2002. – 135 с. 5. Лігум Ю. С. Основні напрями створення інформаційних систем та технологій на транспорті загального користування в світі міжнародного досвіду // Системні дослідження та інформа¬ційні технології. 2003, № 2. - С. 17-35. 6. Лігум Ю. С. Підвищення ролі інформаційної складової підготовки фахівців технічних ВНЗ в контексті Болонського процесу // Актуальні проблеми економіки. 2004, № 9 (39). – с. 74 – 78. 7. Мишенин А. И. Теория экономических систем: Учебник. – 4-е изд., доп. и перераб. - М.: Финансы и статистика, 2000. – 240 с.: ил. 8. Пінчук Н. С., Галузинський Г. П., Орленко Н. С. Інформаційні системи та технології в маркетингу: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 1999. - 328 с. 9. Рогач І. Ф., Сендзюк М. А., Антонюк В. А. Інформаційні системи у фінансово-кредитних установах. Навчальний посібник. - К.: КНЕУ,. 1999. 10. Семенов М. И., Трубилин И. Т., Лойко В. И., Барановская Т. П. Автоматизированные информационные технологии в экономике. - М.: Финансы и статистика, 2000, - 416 с. 11. Степко М. Ф., Болюбаш Я. Я., Шинкарук В. Д. Болонський процес у фактах і документах. - Тернопіль: Вид-воТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |