Роздрукувати сторінку
Главная \ Всі ВНЗ України та їх рейтинг \ ВНЗ Івано-Франківської області. Рейтинг ВНЗ Івано-Франківської області \ ВНЗ Івано-Франківської області. Рейтинг ВНЗ Івано-Франківської області \ 20. Косівський інститут прикладного та декоративного мистецтва Львівської національної академії мистецтв, КІПДМ ЛНАМ

Косівський інститут прикладного та декоративного мистецтва Львівської національної академії мистецтв, КІПДМ ЛНАМ

« Назад

23.06.2015 09:44

Косів – маленьке містечко у передгір’ї Карпат, однак саме з ним в першу чергу асоціюється неповторна творчість Гуцульщини, всього Карпатського регіону. Визначні традиції усіх видів народної творчості і таланти народних майстрів привертали до Косова увагу спеціалістів від мистецтва та мистецької освіти.

Серед цього багатограння краси і постав Косівський інститут прикладного та декоративного мистецтва.

Косівський-інститут-прикладного-та-декоративного-мистецтва-Львівської-національної-академії-мистецтв, КІПДМ-ЛНАМ

Історія заснування КІПДМ ЛНАМ

Одним з давніх і найвідоміших видів традиційних ремесл було художнє ткацтво, отож з ціллю становлення ткацького промислу в 1882 р. було створено Косівське ткацьке товариство, при якому функціонувала ткацька школа та майстерні. З архівних даних знаємо, що від 1885 р. у школі, яка поступово одержала ранг Крайового наукового верстату, навчали студенти ткацьких шкіл з Польщі, а поступово і косів’яни. Оплачував роботу школи, що в той період нараховувала 40 студентів і мала до 20-ти верстатів, Казімєж Ямроз, який і керував учбовим закладом. Ця професійна школа покращується і розширюється до 1918 року, і тільки Перша світова війна перешкодила збільшенню чисельності педагогів та учнів. Хоч ткацька школа не була мистецькою, а більше промисловою, серед її студентів виявилося багато талановитих майстрів, які своєю роботою сприяли становленню художніх традицій косівського ткацтва, як-от відомий ткач Р. Горбовий.

В 1946 р. проведено перший випуск художньо-промислового закладу в чисельності 10 чоловік. На жаль, в 1940-50-х роках учбовий заклад не здійснює поступу в формуванню учбово-матеріальної структури, за цей час ліквідуються підрозділи килимарства, ткацтва і вишивки. Формування спеціалістів здійснюється тільки за кваліфікацією художня обробка дерева; лише в 1959 р. в закладі створено спеціалізацію художня кераміка.

У 1960-70-х р. збільшується діапазон фахового навчання спеціалістів декоративно-прикладної творчості, створюються підрозділи художньої обробки металу та художньої обробки шкіри. На кінець 1970-х р. припадає спорудження цілого комплексу нових учбових будівель тоді технікуму народних художніх промислів, що об’єднували учбовий і побутовий приміщення, майстерні, підсобні будівлі, гуртожиток.

У цей же період педагогічний колектив збільшується молодими, талановитими, високоосвіченими випускниками Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва та Київського художнього інституту.

Косівський-інститут-прикладного-та-декоративного-мистецтва-Львівської-національної-академії-мистецтв КІПДМ-ЛНАМ

Наприкінці 1980-х р., коли в радянській освіті розпочали здійснюватися певні зміни, спрямовані на міжнародний простір, Косівська мистецька школа однією з перших в Україні одержує ранг коледжу з можливістю навчання бакалаврів. Завдячуючи зусиллям керівника Сусак К.Р. вдається відновити роботу ще двох підрозділів: художнього ткацтва і художньої вишивки та моделювання одягу, а в 1990 р. створити напрям художньо-декоративний розпис.

Із отриманням Україною незалежності та утвердженням у 1994 р. Державної національної програми «Освіта. Україна ХХІ століття» постала думка утворити нову концепцію Косівської мистецької школи та запровадити її в життя. У 1994 р. коледж включений до єдиного комплексу установ мистецької освіти під патронатом Львівської академії мистецтв. За прикладом академії Косівський коледж поєднує навколо себе в мистецьку структуру художні школи, мистецькі кабінети, професійно-технічні училища, загалом 18 навчальних установ мистецького напрямку.

У 1997-99-х р. відбувається сертифікація установи на ІІ навчально-спеціалізованим рангом, а 20 липня 2000 р. Кабінет Міністрів України ухвалює розпорядження про формування Косівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва. У складі інституту продовжує діяти училище, яке формує спеціалістів І-ІІ навчально-спеціалізованого рангу.

У 2005 р. в закладі було створено нову кваліфікацію – дизайн; на даний час на кафедрі дизайну формують спеціалістів з дизайну меблів, конструювання одягу та виробів із шкіри, а також графічного дизайну.

Косівський-інститут-прикладного-та-декоративного-мистецтва-Львівської-національної-академії-мистецтв

Заочне відділення Косівського інституту прикладного та декоративного мистецтва

Заочний підрозділ Косівського інституту прикладного та декоративного мистецтва ЛНАМ має за ціль залучити до одержання вищої художньої освіти тих талановитих людей, які хочуть працювати та паралельно здобувати освіту, отримуючи вищу освіту. Відповідно до розпорядження про «Створення заочної форми навчання в установах освіти ІІ та ІІІ рангів спеціалізації» для робітників, які здобувають освіту без відриву від виробництва передбачено ряд важливих пільг, що надають допомогу студентам одержувати повноцінну якісну художню освіту і використовувати одержані знання на виробництві. Викладання предметів здійснюють найкращі викладачі, майстри, фахові художники, науковці: 2 заслужені художники України, заслужений архітектор України, 8 канд. наук, доценти та популярні майстри. Разом із студентами стаціонарного підрозділу студенти-заочники беруть участь у наукових семінарах, виставках та інших мистецьких заходах презентованих КІПДМ ЛНАМ.

Косівська мистецька школа перебуває на піку свого наукового та мистецького становлення. Кожного року її збагачують молоді самобутні художники, які поповнюють мистецьку школи новими креативними планами, свіжим інноваційним мисленням, що покликане підвищити і збільшити традицію народної творчості, адже саме художня майстерність є своєрідною школою продуктивного мислення. Вона створює культуру сприйняття нового, проникливе бачення, посилює схильність до креативності й асоціативності. Новий погляд на речі — важлива умова цього креативного процесу, так як для утворення мистецької цінності потрібно сформувати спроможність до здивування, захоплення, тонку спостережливість, високу культуру сприйняття.

КІПДМ-ЛНАМ

Як бачимо, у різні часи свого становлення Косівська мистецька школа була головним місцем української мистецької освіти, тому що постійно ґрунтувалась на сильних джерелах народної творчості за підтримки та участі мистецько-педагогічної еліти регіону. Вклад Косівської школи у становлення національної культури, збереження традиційної народної творчості виводить її далеко за кордони регіонального мистецького явища, гідно представляє в Україні та інших державах світу.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!