Роздрукувати сторінку
Главная \ Цікаві статті і новини для студентів \ Освіта в Україні \ Освіта в Україні \ Особливості вдосконалення ступеневої освіти в Україні

Особливості вдосконалення ступеневої освіти в Україні

« Назад

На сьогодні проблема пошуку шляхів подолання економічної кризи напряму пов’язана з розвитком професійної освіти.

розвиток професійної освіти

Без вдосконалення освіти в Україні неможливий подальший економічний розвиток. Разом з тим, принцип безперервної освіти в Україні спотворений, оскільки, по-перше, сприяє накопиченню лише теоретичної бази, по-друге, в умовах відсутності робочих місць освіта бере на себе функцію часового буфера для вповільнення притоку нової робочої сили на ринок праці. Мета навчання в такому просторі невизначена, рівень освіти слабо корелює з професійними якостями випускника вищого навчального закладу.

Проект Закону України Про вищу освіту від 28.12.2011, який був відкликаний 12.12.2012 року, включав таку класифікацію рівнів освіти у вищих навчальних закладах: освітньо-кваліфікаційний, освітньо-науковий, науковий рівень. Питання ступенів освіти розглядалось у контексті документів про вищу освіту. Встановлюються такі види державних документів за певними освітньо-кваліфікаційними, освітньо-науковим, науковим рівнями:

- диплом молодшого спеціаліста;

- диплом бакалавра;

- диплом магістра;

- диплом доктора філософії;

- диплом доктора наук.

Таким чином, ступені освіти відповідають отриманим документам, які мають підтвердити кваліфікаційний рівень. Але це неправильний підхід, адже при цьому зовсім не береться до уваги досвід роботи, здатність виконувати додаткові завдання та обов’язки, підтверджена стажем. Отримання диплома доктора наук особами у віці до 30 років має місце і сприяє скептичному ставленню щодо компетенції носія такого документу.

Визначаючи ступені освіти як документи, що підтверджують кваліфікацію, необхідно також включати і документи, що підтверджують практичні навички, набуті в режимі роботи. Інакше маємо розрив між теорією і практикою, наукою і роботою, який все збільшується.

Оскільки попит диктує пропозицію, то перебудова освіти не може відбутись без змін у економіці держави. На сучасному ж етапі реальним завданням освітнього простору в Україні є навчання фахівців, які зможуть у майбутньому сформувати попит на якісні освітні послуги через можливості надати роботу та оплатити фахівця високого рівня.

Вдосконалення ступеневої освіти в Україні необхідно проводити виокремлюючи рівні - інформаційний та економічний, рівень галузі та рівень навчального закладу.

особливості вдосконалення освіти в Україні

Фінансування державних закладів освіти не залежно від кількості бюджетних місць дозволить зосередитись не на боротьбі з корупцією, профанацією якості освітніх послуг, коли від викладачів вимагається одночасно дотримуватись протилежних стандартів, нав’язаних економічною ситуацією – по-перше, будь що поставити студенту-платнику задовільну оцінку, по друге, поставити її вчасно, по третє – не допускати великої кількості відмінних оцінок по причині лімітування коштів.

Більша частка видатків спеціального фонду, який у вищих навчальних закладах в основному формується за рахунок плати за навчання студентів, йде на оплату праці викладачів. Це не сприяє покращенню якості освіти, до тих пір, поки ця ситуація зберігатиметься, всі намагання досягнути європейських освітніх стандартів є марними.

Що стосується післядипломної освіти, суттєвим недоліком є те, що при працевлаштуванні роботодавець перевагу надає особам до 30 років. У розвинених країнах, навпаки, ставка робиться на людей з великим досвідом роботи для залучення їх у виробничу сферу. Навчання для людей які мають вже робочий стаж – це і є основне завдання післядипломної освіти. На фахівців такого рівня формується високий попит. Маючи відпрацьовані прийоми роботи і поєднуючи їх з новими знаннями в процесі навчання, студент переходить на якісно новий рівень, аналогів якому в Україні не має, бо принцип безперервності освіти в нашій державі сприяє накопиченню теоретичної бази, навіть при паралельній роботі студента.

Отже, гнучка ступенева система освіти повинна дозволяти переривати навчання на будь-якому рівні, змінювати профіль навчання, продовжувати освіту. Ступені освіти повинні бути структуровані для кожного напрямку і включати не тільки наукові ступені (кандидат наук, доктор наук), але й ступені, які надаються після підвищення курсів кваліфікації, робочого стажу.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!