Роздрукувати сторінку
Главная \ Цікаві статті і новини для студентів \ Студентське дозвілля \ Студентське дозвілля \ Формування та функціонування мережі культурно-дозвіллєвих закладів

Формування та функціонування мережі культурно-дозвіллєвих закладів

« Назад

Стрімкі зміни, що відбуваються в нашій країні, призвели до зміни і переоцінці культурних цінностей суспільства. Для сучасної культури характерна зміна духовного спектра з акцентом на матеріальний фактор.

культурно-дозвіллєві заклади

Збільшений інтерес до матеріальних цінностей призводить до посилення прагматичних орієнтації у людей, особливо у підростаючого покоління, обмежує духовні запити. Традиційні цінності, що становлять основу культури, трансформуються, причому, найчастіше не в кращу сторону: етика працьовитості перероджується в уміння "добувати" гроші; прагнення до утворення замінюється бажанням будь-якими шляхами стати щасливим і заповзятливим в області заробляння матеріальних благ. Поступово формується образ молодого покоління, якому властивий культ споживацтва, втрата інтересу до минулого і сьогодення своєї країни і відсутність віри в майбутнє.

У 60-х і 70-х роках були проведені дослідження по теоретичному осмисленню його ролі, по організації його планування і прогнозування. Г.П. Орлов, Б.А. Грушин, вивчаючи вільний час, досліджували актуальні проблеми, пов'язані з його використанням, а також розглянули вільний час як соціологічну категорію. Е.В. Соколов, вивчаючи діалектику вільного часу суспільства і особистості, з'ясовував соціальні відмінності у змісті вільного часу, в результаті чого їм були намічені контури оптимальної моделі культури вільного часу, при визначенні сутності якого, в якості основної, широко використовувалася категорія "вільна життєдіяльність". Розглядаючи останню як універсальна ознака вільного часу, Е.В. Соколов підкреслює, що вона сприяє максимальної реалізації індивідуальних можливостей особистості і залежить від психофізіологічних, соціальних і культурних умов. Ці умови забезпечуються певним рівнем матеріального добробуту суспільства, який є об'єктивним фактором, що впливає на зміст вільного часу.

сцена студентів

Суб'єктивний фактор, його заповнення, на думку дослідника, включає в себе культурні звички, потреби, що визначають ритм життєдіяльності людей у вільний час, розвиток їх нахилів, інтересів, художніх задатків.

При створенні моделей культурно-дозвіллєвої діяльності не можна не враховувати зростаюче прагнення молодих людей до творчої самореалізації в дозвільній сфері. У зв'язку з цим посилюється роль додаткової освіти в галузі образотворчого і прикладного мистецтв, музичного життя, фізичного самовдосконалення та ін. У той час, відсутні сучасні культурно-освітні програми, розроблені спеціально для закладів культури інноваційного, інтегрованого типу, що відповідають цілям і завданням формування культурного, духовно і фізично розвиненої людини.

функціонування мережі культурно-дозвіллєвих закладів

Таким чином, аналіз ефективності педагогічних моделей дозвільної діяльності підтвердив можливість об'єднання роботи клубного закладу і кінотеатру, Процес "вростання" соціально-культурних закладів нового типу в традиційні центри дозвілля супроводжується зростанням номенклатури пропонованих культурних послуг, створенням нових форм додаткової освіти школярів та старшої молоді.

Зростання споживання продукції та послуг у сфері культури, що призвела до створення нових форм освітньо-рекреаційної діяльності, дозволяє відновити активну роботу традиційних закладів культури, що перебувають останнім часом у відносному занепаді. При цьому в їх відродженої діяльності проглядається синтез функцій різних типів закладів, що працюють як на комерційній, так і на некомерційній основах, та об'єднаних прагненням до максимально повного задоволення культурних потреб населення.

Вирішуючи спільно зі школою проблему додаткової освіти, комплексні центри дозвілля надають можливість учням, працюючої молоді, студентам брати участь в інтенсивній творчій діяльності, що вимагає загальних і спеціальних знань у якій-небудь області, дозволяють розвивати навички спілкування в процесі творчості.

студентське дозвілля

Цивілізована організація вільного часу школярів, студентів та працюючої молоді формує у них усвідомлення цінності власної особистості, дозволяє задовольнити творчі потреби, розвиває інтереси і надає можливість придбати різноманітні знання, навички та вміння.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!