Глобальне підприємництво як навчальна дисципліна
« Назад Термін «глобалізація», що нещодавно закріпився в економічних словниках, не привніс нічого нового в суть розвитку бізнесу: бажання відкривати нові землі і нові ринки було присутнє ще у стародавніх цивілізацій. Змінилися тільки щільність зв'язків і форма міжнародних підприємницьких взаємин. Найбільш активно процеси глобалізації почали розвиватися в кінці XIX століття, коли міжнародна торгівля перестала обмежуватися тільки обігом товарів і отримали розвиток нових видів міжнародних взаємовідносин, такі, як розвиток іноземних інвестицій у вигляді капіталу і трудових ресурсів. Значні піки процесів глобалізації відзначені після закінчення Другої світової війни, коли розмиті географічні і торгові кордони в зруйнованій Європі дозволили надати новий стимул для розвитку міжнародної торгівлі. У 80-і рр. минулого століття підприємницька діяльність активізувалася завдяки економічним реформам в країнах, що розвиваються і процесам інтеграції країн ЄС. Незважаючи на те, що в умовах глобалізації загальносвітовий ринок грає за єдиними правилами, особливості локальних ринків при цьому тільки посилилися. У зв'язку з цим міжнародним компаніям і підприємцям не можна недооцінювати відмінності між національними ринками і ігнорувати потенційні бар'єри, що виникають на шляху компанії до завоювання довіри національного споживача. Ці бар'єри не можуть не виникати, враховуючи, що в світі існує 192 держави, близько 3000 різних етнічних груп, більш 6000 живих мов, 19 основних релігій і, принаймні, 11 видів державного політичного устрою. Для ефективного підприємця і бізнес-менеджера існування понять глобальності та локальності ринків, сприйняття світу єдиним ринком або представлення його мозаїкою з національних економік вимагає розуміння специфіки підходів до міжнародного бізнесу. Підприємництво – це стиль життя і спосіб мислення. Кожен може і повинен стати підприємцем, тому що людині властиво створювати. Всі роблять помилки і це не кінець світу, це, навпаки, можливість вчитися. Потрібно постійно рости, щоб удосконалюватися, щоб відчувати себе молодим і ніколи не зупинятися на досягнутому. У світі зараз широко говорять про глобальне підприємництво, наприклад, за допомогою сайтів глобальної електронної комерції — Alibaba, eBay, Amazon. Глобальна електронна комерція — це новий напрямок. Курс пов'язує стратегічні перспективи розвитку компанії з викликами стрімко об'єднуваного світу: глобалізацією, політичною та економічною невизначеністю, міжкультурними комунікаціями та інноваційними технологіями. Викладачі розкажуть про перевірені методи прогнозування та аналізу впливу на вашу компанію світу, що безперервно ускладнюється. Більш того, курс дає уявлення про те, як бізнесмен може перетворювати глобальні ризики компанії на вигоди і переваги, використовуючи інструменти правильного управління брендом, навички особистого стратегічного лідерства і гнучкого управління співробітниками. Метою дисципліни «Глобальне підприємництво» є формування комплексу знань, умінь і навичок управління міжнародною компанією. Відповідно до поставлених цілей викладання дисципліни реалізує такі завдання: - формування у студентів системи знань про принципи та практику глобального підприємництва; - вивчення студентами теоретико-методологічних підходів до дослідження сучасного стану і тенденцій розвитку глобального підприємництва; - освоєння студентами основних прийомів аналізу глобальної діяльності компаній. Вивчення дисципліни «Глобальне підприємництво» ґрунтується на знаннях, уміннях і навичках студентів, які навчаються при вивченні наступних дисциплін: «Управлінська економіка», «Сучасний стратегічний аналіз», «Теорія організації та організаційна поведінка». Якщо Ви вивчаєте курс «Глобальне підприємництво» і Вам необхідна допомога в підготовці рефератів чи есе пишіть на сайт ІЦ «KURSOVIKS». З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |