Роздрукувати сторінку
Главная \ Цікаві статті і новини для студентів \ Студент \ Студент \ Зміни особистісного та соціального розвитку пов'язані зі вступом до ВНЗ

Зміни особистісного та соціального розвитку пов'язані зі вступом до ВНЗ

« Назад

Одним із психологічних механізмів формування та розвитку системи особистісних смислів виступає процес інтерналізації соціальних цінностей.

вступ до внз, навчальний процес

З огляду на те що основним видом діяльності для студентів є саме наукова діяльність, то основним є проведення навчального процесу. Тому, саме навчальний процес має найбільший вплив на формування особистісного та соціального розвитку особистості. Навчальний процес сприяє формуванню перш за все відповідальності, формуванню поняття наукової роботи та наукового дослідження.

Особистісна динаміка в період навчання у ВНЗ також багато в чому визначається характером і особливостями здійснюваної студентами навчальної діяльності. Цей період характеризується закладанням основ майбутнього виду діяльності - реалізації себе в професійному плані, а також прагненням до осмислення свого майбутнього - життєдіяльності в цілому. Одночасним протіканням процесів професійного та особистісного самовизначення.

Саме в процесі навчання у ВНЗ як життєвої ситуації особистісного та професійного самовизначення для молодих людей найбільш актуальним стає сенс власної діяльності, і особливо сенс своєї майбутньої професійної діяльності, що є центральним компонентом у виборі життєвої стратегії.

психолого-педагогічна концепція освіти, основний вид діяльності для студентів

У сучасних соціально-економічних умовах більшість абітурієнтів, вступаючи до ВНЗ, в силу прийнятих ними позитивно забарвлених соціальних цінностей слабо уявляють собі зміст і форми майбутньої професії, результати навчання, вимоги до майбутньої трудової діяльності. Найчастіше цей вибір пов'язаний зі статусом сім'ї, з якої людина вийшла.

У більшості випадків він будується на рівні ціннісних уявлень, які базуються на ідентифікаційних механізмах прийняття, обумовлених позитивним підкріпленням найближчого соціального оточення.

У процесі навчання уявлення про соціальний статус і змісті обраної професії зазнають значних змін під впливом різних факторів, сенс майбутньої діяльності (найчастіше обраної з міркувань її престижності) може змінитися у бік негативної полярності. При цьому тривалість навчання у вузі, єдиний вид діяльності (пізнання), єдиний характер праці (навчання), загальна мета навчання (одержання вищої освіти), вікова і психологічна однорідність обумовлюють формування соціальних аспектів ідентичності. «Я - концепція» в даній життєвій ситуації в більшості випадків визначається молодими людьми як приналежність до окремої соціальної групи - «студентство».

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!