Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна»
« Назад Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» проводиться з метою вдосконалення патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях і звичаях народу України. Туристсько-краєзнавча, екологічна робота з учнями як діяльність, яка розвивається в нових соціально-економічних умовах, вимагає від керівників глибокого наукового підходу, дієвих управлінських рішень, в основі яких повинні лежати екологічна освіченість і готовність до дій по збереженню, примноженню природних багатств конкретного регіону. Від ефективності організації дозвілля молодих людей залежать і моральне здоров'я суспільства, і рішення ряду соціальних проблем, зокрема, таких, як боротьба з наркоманією та злочинністю. Значну роль формування дозвіллєвої культури студентської молоді відіграє у вирішенні проблем соціалізації, що дозволяє говорити про ефективне і успішному розвитку особистості в суспільстві. Сучасний стан суспільства, процеси, що відбуваються в нашому житті, змушують по-новому поглянути на проблему формування та розвитку дозвіллєвої культури сучасної студентської молоді, формування її інтелектуального, духовно-морального, творчого і культурного потенціалу. В умовах інформаційної трансформації суспільства сфера дозвілля молодого покоління потребує особливої уваги з боку держави. Вона повинна бути не просто сферою вільного часу молоді, а сферою культурного проведення часу, що містить культурне - будуєш потенціал, що активізує духовні, моральні, творчі, естетичні та художні ресурси особистості, впливаючи на моделі соціально значущої поведінки молодих людей. Значну роль у виконанні цього завдання безсумнівно відіграє участь у дослідницьких туристсько-екологічних експедиціях, воно формує міцний фундамент екологічної культури. Взаємовідношення і поведінку старшокласників у процесі екологічної дослідної роботи в ТКД визначається законами, правилами і традиціями, об'єднаними в Кодекс юного туриста-краєзнавця-еколога. Постійна діяльність в рамках законів, правил і традицій формує у старшокласника потреба правильної поведінки в природі.
Вирішальне значення в екологічному вихованні в процесі ТКД має підготовка вчителів для даної роботи. Враховуючи недостатнє використання ТКД в екологічному вихованні, необхідно у всіх пед. інститутах ввести підготовку до даної роботи студентів усіх спеціальностей - майбутніх класних керівників. Основу діяльнісного підходу в екологічному вихованні становить суспільно корисна екологічна діяльність і відповідає таким вимогам: - Підпорядковується основоположним виховним завданням; - Базується на повному самоврядуванні і самодіяльності; - Має очевидний практичний фундамент; - Є посильною; - Враховує вікові та індивідуальні особливості; - Вміє комплексний характер, тобто включає в себе різноманітні форми екологічної діяльності; - Проводиться безперервно і систематично.
Основною умовою проведення навчально-виховного процесу зі студентами пед. ВНЗ по ТКД є навчально-виховний процес, змодельований в її екологізацію ТКД, центральною ланкою якого повинна бути багатоденна екологічна експедиція. Вся навчально-виховна робота будується на повному самоврядуванні, організовується на основі розвинутих адміністративних та науково-екологічних інструментах. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |