Мотиви вступу для українських ВНЗ іммігрантів
« Назад Освітні установи все активніше включаються в конкурентну боротьбу за залучення до себе на навчання іноземних громадян. Навчання іноземців стає дієвим чинником стимулювання економічного зростання. Сьогодні, за даними Міжнародного бюро ЮНЕСКО за освітою, свої освітні послуги для іноземців пропонують багато тисяч вищих навчальних закладів з 130 країн. Вибираючи місце отримання вищої освіти, будь-яка молода людина повинна попередньо вирішити для себе питання: ким бути, яку вибрати в житті професію, спеціальність? Усвідомленість, обгрунтованість цього вибору в подальшому багато в чому визначають ставлення студентів до навчання, рівень їх запитів до змісту і якості одержуваних у ВНЗ знань. Відповіді іноземних студентів, опитаних Центром соціологічних досліджень, свідчать, що їх вибір майбутньої спеціальності в цілому досить усвідомлений і аргументований. Майже 40% респондентів вказали, що вирішили придбати в українських ВНЗ обрану професію тому, що вона відповідає їх здібності і вмінням, в середньому кожен третій вибрав - вивчає професію через її високу престижності, кожен четвертий - тому, що вона високооплачувана, кожного сьомого-восьмого опитаного привернув творчий характер професії, а також та обставина, що вона дає самостійність і незалежність; кожному десятому вчитися з даної спеціальності порадили батьки або це була сімейна традиція, а кожного п'ятого направило вчитися саме з цієї професії національне міністерство освіти. Основна причина, що спонукала багатьох стажистів і аспірантів продовжити підвищення свого професійного та наукового рівня (крім бажання навчатися саме в нашій країні), полягала, за їх власною оцінкою, у відсутності на їх батьківщині умов навчання і вдосконалення з цікавої спеціальності. Вищеназвані мотиви (причини), що вплинули на рішення опитаних приїхати для здобуття вищої освіти, мають певні регіонально-країнові відмінності. Так, на відсутність можливості навчання на батьківщині за бажаною спеціальністю вказали передусім вихідці з країн Балтії, Молдови, середньоазіатських республік і Казахстану, а пропозиція національного міністерства освіти їхати вчитися найчастіше отримували громадяни країн Африки та Азії. Розподіл відповідей закордонних студентів, що навчаються на різних факультетах, про причини, за якими вони не стали навчатися у вузах на батьківщині, свідчить, що тверде бажання навчатися саме в нашій країні, притаманне насамперед тим, хто вчиться на гуманітарних факультетах, а також тим, хто опановує сільськогосподарськими спеціальностями. Вартість річного навчання іноземної аспіранта може бути майже в 2 рази вище, ніж звичайного іноземного студента при набагато менших витратах на його навчання.
Саме серед аспірантів і стажистів виявилася найбільш значна частка вихідців з сімей з високим рівнем доходу. З точки зору спеціалізації, найбільшою популярністю користуються аспірантури та стажування з гуманітарних спеціальностей (політика, економіка, право, історія, соціологія, література, культура і т.д.) – їм віддають перевагу стажисти та аспіранти промислово розвинених країн Заходу, а також аграрним (сільськогосподарським), за якими воліють навчатися аспіранти та стажисти переважно з країн Азії, Африки, Близького Сходу, Латинської Америки. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |