Методичні рекомендації до виконання курсових робіт з курсу Фінанси, БДФЕУ
« Назад МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ БУКОВИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖМетодичні рекомендації до виконання курсових робіт з навчальної дисципліни Фінансипідготовки молодшого спеціаліста з галузі знань 0305 ”Економіка і підприємництво” за спеціальністю 5.03050801 ”Фінанси і кредит” Чернівці 2013 Розробники: Черновська М.М., викладач другої категорії Більцан А.О., викладач Воронюк В.М., викладач Рецензенти: Барабащук С.І., завідувач фінансового відділу – головний бухгалтер Чернівецької міської виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Сокровольська Н.Я., кандидат економічних наук, доцент б.в.в.з. кафедри фінансів Буковинського державного фінансово-економічного університету Розглянуто та ухвалено на засіданні циклової комісії фінансово-економічних дисциплін Протокол № 4 від “23” жовтня 2013 р.
Замовити роботу по даних методичних рекомендаціях Ви можете скориставшись нашим сервісом ІЦ "KURSOVIKS"! Замовити курсову роботу. 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА, АКТУАЛЬНІСТЬ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИКурсова робота з дисципліни «Фінанси» виконується в процесі вивчення дисципліни. Вона є підсумковою роботою, яка передбачає поглиблення та закріплення теоретичних знань студентів при вивченні даної дисципліни, вироблення навичок використання цих знань на практиці із залученням конкретних матеріалів. Творчий підхід до виконання курсової роботи сприяє формуванню у студентів навичок до наукових досліджень та прикладних розробок. Виконання роботи важливе для підготовки виступів, доповідей студентських наукових робіт. Курсова робота також може стати основою для написання дипломної роботи. Курсова робота – результат поглибленого дослідження однієї із тем дисципліни. Курсову роботу виконують за такою схемою: вибір теми, підбір літератури, збір фактичного матеріалу та його систематизація, написання роботи, захист курсової роботи. Курсові роботи виконуються під безпосереднім науковим і методичним керівництвом циклової комісії фінансово-економічних дисциплін. Наукові керівники з підготовки, перевірки та захисту курсових робіт затверджуються цикловою комісією фінансово-економічних дисциплін. Метою написання курсової роботи є: – закріплення, систематизація і поглиблення науково-теоретичних, практичних знань, вивчення передового науково-практичного світового досвіду фінансових відносин; – оволодіння навиками самостійної науково-дослідної роботи, методикою дослідження актуальних проблем фінансової сфери; – набуття практичних навиків економічної, аналітичної роботи з плановою, звітною, статистичною документацією; – формування власного погляду щодо вивчених проблем фінансових відносин, напрямів їх вирішення. Конкретна мета кожної курсової роботи залежить від обраної теми та об’єкта дослідження. Основні завдання курсової роботи: 1) вивчення, поглиблення та узагальнення теоретичних, методологічних засад обраної теми та напряму її дослідження; 2) проведення всебічної діагностики практичної сторони теми та її сучасної проблематики із використанням сучасних інструментів; 3) оцінка альтернативних підходів, особливостей розв’язання визначених проблем та зарубіжного досвіду у вирішенні цих проблем; 4) обґрунтування запропонованих рішень з використанням аналітики. У процесі виконання курсової роботи з дисципліни «Фінанси» необхідно досконало вивчити, проаналізувати законодавчий, нормативно-інструктивний, статистичний матеріал, літературні джерела, думки вчених, фахівців фінансової сфери, керівників владних структур, теоретично та практично обґрунтувати тему курсової роботи, сформулювати проблематику та висновки, дати обґрунтовані пропозиції по проблемах, що зазначені в роботі. До курсових робіт з дисципліни «Фінанси» висуваються наступні вимоги: 1) курсова робота повинна бути написана самостійно і відрізнятися критичним аналізом питань, що входять до її предмету. Матеріал повинен бути викладений словами автора. 2) курсова робота являє собою друкований текст обсягом 30-35 сторінок. Сторінки повинні бути пронумерованими. Після списку літератури приводять додатки. 3) курсову роботу студент підписує, вказує дату її подання. Курсова робота повинна містити таблиці, діаграми, схеми, а також цифрові приклади, графіки, які характеризують динаміку основних показників суб’єктів фінансових відносин. Згідно зі складеним графіком регулярно проводяться консультації, на яких студент доповідає про стан дослідження, консультується з приводу всіх питань, які виникають у процесі роботи. Завершені курсові роботи здаються керівнику, який перевіряє їхню якість, викладає свої зауваження, пропозиції. Якщо курсова робота виконана у відповідності до вимог, керівник рекомендує її до захисту і повертає студенту. Прийом курсової роботи до захисту проводиться керівником відповідно до затвердженого графіку. Позитивна оцінка з курсової роботи виставляється тільки за умови її успішного захисту. Студентам, що одержали оцінку «незадовільно», даються інші завдання і встановлюється новий строк для їх виконання. 2. ЗМІСТ, СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИКурсова робота виконується студентами згідно з навчальним планом зі спеціальності. Вона є першим етапом у самостійному науковому дослідженні студента. Тема курсової роботи може бути розвинена студентом при написанні статей та публікацій у внутрішніх виданнях закладу. Студент має право вільного вибору теми, відповідно до своїх наукових і практичних інтересів і здібностей. Якщо у студента є своя тема, він може її виконувати, попередньо узгодивши із завідувачем і керівником роботи назву і доцільність виконання пропонованої теми. При виборі теми курсової роботи студент керується приблизною тематикою, затвердженою на засіданні циклової комісії фінансово-економічних дисциплін. Вибираючи тему курсової роботи, необхідно враховувати наступне: – її актуальність; – ступінь розробленості в науковій літературі; – наявність публікацій в навчальній, науковій та періодичній літературі; – практичну значимість; – зацікавленість студента в розробці цього напряму; – необхідність і можливість розробки практичних рекомендацій з метою впровадження в практику результатів. По погодженню із керівником студент може замінити назву теми курсової роботи (розширити, звузити її) або запропонувати для розробки іншу тему, не зазначену в приблизній тематиці циклової комісії фінансово-економічних дисциплін. Структура курсової роботи наступна: - титульний аркуш; - зміст; - вступ; - основна частина; - висновки і пропозиції; - список використаних джерел; - додатки. Обсяг курсової роботи повинен складати 30-35 друкованого тексту. Процес формування курсової роботи можна уявити у вигляді наступної схеми: 1. Ознайомлення з основними теоретичними положеннями. 2. Вивчення різних точок зору вчених, експертів, практиків з питань теми. 3. Вивчення практичних матеріалів по темі. 4. Визначення власної точки зору по даному питанню. 5. Розробка висновків та пропозицій з питань теми. У вступі (2-3 сторінки друкованого тексту) розглядаються: - актуальність теми, її теоретичне та практичне значення; - мета, яку ставить перед собою автор при написанні роботи; - об’єкт та предмет дослідження в роботі; - завдання автора щодо досягнення мети, що співпадають з пунктами розширеного плану, за яким студент виконуватиме роботу; - короткий огляд літературних джерел, оцінка повноти і глибини розкриття даної теми в літературних джерелах; - чому дана тема розкрита саме в такій послідовності. Основна частина – складається з трьох розділів. Обсяг одного розділу повинен мати не менше 8-10 сторінок і містити 2-3 підрозділи. Кожний розділ починається з нової сторінки. Перший розділ – теоретичний. Тут висвітлюються теоретичні основи теми курсової роботи, різні точки зору щодо даної проблеми; сучасні аспекти, принципи та методологія даної тематики. У ньому слід розкрити стан теоретичних напрацювань з обраної теми, проаналізувати існуючі різноманітні погляди (в тому числі власні) на ті чи інші аспекти, виявити нерозв’язані проблеми, які потребують розв’язання в теоретичному, методичному та прикладному плані. Важливе місце в даному розділі посідає викладення характеристика сутності даного питання, враховуючи сучасний досвід фінансових відносин високорозвинених країн та методику аналізу даної теми курсової роботи. Автор повинен продемонструвати свої знання теоретичних основ даної теми і обґрунтувати вибір найпридатнішого для обраної теми напряму дослідження. Також необхідно дослідити розвиток об’єкта дослідження. У другому розділі слід здійснити аналіз об’єкта дослідження. Основне завдання другого розділу – подати результати аналізу показників у аспекті досліджуваної проблеми. В процесі вивчення проблеми визначається дійсне становище об’єкта з досліджуваної сторони проблеми, виявляються недоліки та їх причини. У процесі обробки зібраних матеріалів складаються таблиці, будуються графіки, діаграми, розраховуються відносні, середні величини, проводяться їх групування, тобто створюється нова інформація. Слід підкреслити, що аналіз повинен стосуватися лише тієї сторони діяльності, яка є предметом дослідження даної роботи. У третьому розділі окреслюються шляхи вирішення проблем, виявлених в ході дослідження, вносяться пропозиції щодо впровадження розроблених студентом заходів, їх економічної ефективності. Цей розділ повинен містити конкретні економічні й соціально обґрунтовані пропозиції щодо прийняття стратегічних або проектних рішень становлення, розвитку та діяльності суб’єкта, що досліджується, використання його ресурсного, науково-технічного, організаційного та інфраструктурного потенціалу. Цей розділ може містити опрацювання зарубіжного досвіду діяльності об’єкта дослідження та використання його для вирішення проблем в Україні. В кінці кожного розділу повинно бути узагальнення викладеної думки, невеликий висновок. Для цього можна використати слова, які в українській мові означають узагальнення, підбиття підсумків: таким чином, отже. Кожен з розділів в роботі розбивається на підрозділи так, щоб ці підрозділи були частками цілого, а також дотримувалась завершеність думки та логічність переходу від одного підрозділу до іншого. Обсяг підрозділу – не менше 3-4 друкованих сторінок. Розділи курсової роботи повинні бути пов’язані один з одним або доповнювати один одного і становити певну цілісність. Теоретичні і методичні положення, викладені в першому розділі, є вихідною точкою для аналізу економічних явищ, що висвітлюються в другому розділі. В свою чергу, дані цього аналізу, а також теоретичні передумови – основа рекомендацій, що висвітлюються в заключному третьому розділі роботи. Висновки і пропозиції (2-3 сторінки друкованого тексту) повинні логічно завершувати роботу і мати конкретний характер. Висновки і пропозиції передбачають: – підсумки всієї роботи; – результати виконаних завдань, поставлених у вступі; – узагальнення дослідження; – пропозиції автора, які випливають з науково-теоретичних та практичних узагальнень. У пропозиціях необхідно дати рекомендації щодо впровадження розроблених студентом заходів, їх економічної ефективності, доцільності застосування в практичній діяльності. Схема розділу «Висновки і пропозиції» наступна: актуальність теми – оцінка і узагальнення проблем і причини, які спонукали виникненню цих проблем – пропозиції автора по усуненню цих проблем, щодо шляхів вирішення цих проблем та оцінка ефективності цих шляхів. В списку використаних джерел (15-25 позицій) вказуються лише ті джерела, які були використані при написанні курсової роботи. Список використаних джерел укладається згідно вимогами ВАК. В додатках розміщуються документи, за даними яких проведено аналіз. Додатки повинні таблиці, розрахунки, малюнки тощо, на які в самому тексті мають бути посилання. Усі додатки повинні бути пронумеровані буквами. Орієнтовна структура курсової роботи та її обсяг в кількості друкованих сторінок
3. ПІДБІР ТА ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ
Новизна та рівень використаної в курсовій роботі літератури особливо позначається на якості теоретичного розділу. Враховуючи зміни у трактуванні соціально-економічних явищ та процесів, впровадження цілком нових напрямків у вітчизняну економічну науку, літературу слід підбирати останніх років видання, серед якої можна було б знайти різні підходи у розв’язанні досліджуваної проблеми, а також висвітлення різних аспектів проблеми. При цьому студент повинен не тільки викласти думку авторів з того чи іншого питання, але й визначити власну точку зору, критично оцінити позицію авторів монографій і статей. Найновіші теоретичні викладки та конкретні дані про діяльність суб’єктів фінансових відносин публікуються в спеціальній періодичній літературі. Тому, в першу чергу, варто ознайомитися зі статтями спеціальних наукових часописів. Насамперед, таких як: «Фінанси України», «Економіка України», «Экономист», «Економіка. Фінанси. Право», «Бухгалтерський облік і аудит», «Все про бухгалтерський облік», «Баланс», «Инвестгазета», «Галицькі контракти» та ряд інших. Працюючи над статтями, слід робити виписки, в яких коротко фіксуються основні думки, висновки, конкретні дані. Працюючи з монографічною літературою, спочатку потрібно уважно перечитати зміст книги і відібрати ті її розділи, які найбільш відповідають темі дослідження, і теж зробити виписки. Особливо уважним слід бути з цифровим матеріалом: в курсовій роботі на всі, узяті із літератури, цифрові дані повинні бути посилання на джерела. Для прискорення і полегшення пошуку необхідної літератури потрібно користуватись алфавітним і систематичним каталогами, реферативними журналами, бібліографічними довідниками. Всю підібрану літературу доцільно звести в картотеку. У картотеку вписується мовою оригіналу прізвище автора, місце видання і видавництво, рік видання, сторінки книги (журналу). Крім цих реквізитів літературного джерела, в картотеку рекомендується записувати його короткий зміст. Така форма картотеки найбільш зручна в роботі. Картотеку доцільно вести за розділами курсової роботи. Збирання необхідного для курсової роботи матеріалу фактично починається з роботи над літературою. Однак головне завдання на цій стадії полягає в тому, щоб отримати достатню інформацію для аналітичного другого і проектного третього розділів курсової роботи. Для успішного збирання матеріалів необхідно в обов’язковому порядку вивчити систему документів статистичної, бухгалтерської та оперативно-технічної звітності. Спочатку необхідно ознайомитись з основною номенклатурою статистичної та/або бухгалтерської звітності. З цією метою можна скористатись річною та квартальною звітністю за три останні роки. Головну увагу слід приділити джерелам інформації з досліджуваних питань. Існує два способи збирання вихідної інформації. Перший – копіювання окремих звітних документів, в яких міститься потрібна інформація, і другий - виписування потрібних даних в окремі зошити чи на картки. Для написання курсової роботи більш прийнятним є другий спосіб, хоча краще мати повний набір необхідних документів, в яких знаходиться інформація з питань, що вивчаються. Вибравши показники і методику, слід перейти до безпосереднього аналізу зібраного матеріалу. Тут необхідно подати динаміку основних показників об’єкта дослідження за останні 2 роки. Ці дані можна оформити у вигляді таблиць, діаграм, графіків і т. п. Для кількісної оцінки впливу кожного із чинників на кінцеві результати слід побудувати або використати готові оптимізаційні чи факторні моделі і провести їх аналіз, зробити висновки причинно-наслідкового порядку. Рекомендований перелік літературних джерел наведений у додатку В. 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Керівництво написанням курсової роботи здійснює викладач дисципліни «Фінанси». Перед початком виконання курсової роботи керівником проводиться вступна бесіда, на якій роз’яснюються мета написання курсової роботи, її значення, узгоджується план курсової роботи. Графік здачі та захисту курсових робіт розробляється керівником і погоджується з цикловою комісією фінансово-економічних дисциплін. В зазначені терміни студент здає завершену і належним чином оформлену курсову роботу. Керівник перевіряє роботу, заповнює рецензію і повертає роботу разом з рецензією студенту на доопрацювання. Перевірка курсових робіт здійснюється викладачем – керівником поза розкладом навчальних занять.
5. ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
5.1. Загальні вимогиЗразок титульного листка подається в додатку Г до цих рекомендацій. Курсова робота друкується на комп’ютері на одній стороні аркуша білого паперу формату А 4 (210 х 297 мм) в текстовому редакторі Microsoft Word 2003/2010 у форматі Times New Roman текстового редактору Word розміру 14 з 1,5 міжрядковим інтервалом. Для формул і графіків використовують стандартні вмонтовані в текстовий редактор режими. Друкуючи текст роботи, необхідно залишати поля таких розмірів: лівий – 30 мм, правий – 10 мм, верхній – 20 мм, нижній – 20 мм. Шрифт друку має бути чітким, стрічка – чорного кольору середньої жирності, ніяких виділень жирним шрифтом і курсивом в тексті не повинно бути (крім заголовків структурних частин та підрозділів). Щільність тексту повинна бути однаковою. Після того, як робота надрукована, її необхідно уважно прочитати і акуратно виправити всі друкарські помилки. Робота подається до захисту добре вичитаною, без будь-яких помилок і виправлень. Заголовки структурних частин роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» друкують великими літерами, жирним шрифтом, симетрично до тексту. Оскільки курсова робота поділяється на окремі розділи, то заголовки друкуються великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацу. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше речень, то їх розділяють крапкою. Відстань між заголовком структурної частини та підрозділом або структурної частини та текстом повинна дорівнювати трьом інтервалам (додаток Д). Кожну структурну частину роботи треба починати з нової сторінки (підрозділ не є структурною частиною роботи, тому відстань між текстом попереднього підрозділу і заголовком наступного підрозділу та текстом повинна дорівнювати 2 інтервалам (додаток Д). До загального обсягу роботи не входять додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки, але всі сторінки зазначених елементів роботи підлягають нумерації на загальних засадах. Зразок оформлення змісту курсової роботи наведено у додатку Ж. У додатку З відображено використання «списку». У курсовій роботі може бути використано тільки два види «списку».
5.2. НумераціяНумерація сторінок, розділів, пунктів, малюнків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №. Титульний аркуш та зміст є відповідно першою, другою сторінками роботи, хоча на них номер сторінки не ставиться. Нумерація починається із сторінки «3». Номер сторінки проставляють у правому верхньому куті без крапки в кінці. Такі структурні частини роботи як зміст, вступ, висновки і пропозиції, список використаних джерел не мають порядкового номера. Всі аркуші, на яких розміщені згадані структурні частини друкованої роботи, нумеруються звичайним способом. Не нумеруються лише їх заголовки, тобто не можна друкувати: «1. Вступ» або «Розділ 5. Висновки». Номер розділу ставлять після слова «РОЗДІЛ», після номера крапку не ставлять, потім з нового рядка друкують заголовок розділу. Якщо в розділі наявні підрозділи, то номер підрозділу складається з номера розділу і порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. У кінці номера підрозділу повинна стояти крапка, наприклад: «2.3.» (третій підрозділ другого розділу). Далі у тому ж рядку йде заголовок підрозділу.
5.3. Ілюстрації, таблиці, формулиІлюстрації (схеми, графіки) і таблиці подаються в роботі після тексту, де вони згадані. Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщуються послідовно під ілюстрацією. Якщо ілюстрація розміщена на окремій сторінці роботи, її включають до загальної нумерації сторінок. Ілюстрації позначають словом «Рис.» і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих в додатках. Номер ілюстрації повинен складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка, наприклад: Рис. 1.2 (другий рисунок першого розділу), Рис. 1.3, Рис. 2.1. Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщуються послідовно під ілюстрацією. Таблиці нумерують послідовно (за винятком таблиць, поданих у додатках) в межах розділу арабськими цифрами. У правому верхньому куті розміщують напис «Таблиця» із зазначенням її номера (без знаку номер). Номер таблиці повинен складатися з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад, таблиця 1.2 (друга таблиця першого розділу). При переносі частини таблиці на інший аркуш (сторінку) пишуть слова: «Продовження табл.» і вказують номер таблиці, наприклад, «Продовження табл.1.2». На всі таблиці повинні бути посилання в тексті, при цьому слово таблиця в тексті пишуть скорочено, наприклад, «… в табл. 1.2». Заголовки таблиць мають відповідати її змісту, бути короткими, чітко визначеними і повністю відповідати розміру таблиць. Їх розміщують над таблицею і друкують симетрично до тексту. Назву і слово «Таблиця» починають з великої літери. Назву не підкреслюють і в кінці заголовку крапки не ставлять. Таблицю розміщують відразу ж після першого згадування про неї в тексті. Заголовки граф починаються з великої літери, підзаголовки – з маленької, якщо вони одне речення із заголовком, і з великої, якщо вони є самостійними. Висота рядків повинна бути не менше 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба. При використанні формул необхідно дотримуватися певних техніко-орфорграфічних правил. Найбільші, а також довгі і громіздкі формули, котрі мають у складі знаки суми, добутку, диференціювання, інтегрування, розміщують на окремих рядках. Це стосується також і всіх нумерованих формул. Невеликі і нескладні формули, що не мають самостійного значення, вписують у середині рядків тексту. Пояснення значень символів і числових коефіцієнтів треба подавати безпосередньо під формулою в тій послідовності, в якій вони дані у формулі. Значення кожного символу і числового коефіцієнта треба подавати з нового рядка. Перший рядок пояснення починають зі слова «де» без двокрапки. Рівняння і формули розміщуються симетрично до тексту, виділяться з тексту вільними рядками. Вище і нижче кожної формули потрібно залишати один вільний рядок. Якщо рівняння не вміщується в один рядок, його слід перенести після знаків рівності «=» або після знака «+», мінус «–», множення «х», ділення «:». Формули в курсовій роботі (якщо їх більше одної) нумерують у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули в розділі, між якими ставлять крапку. Номери формул пишуть біля правого поля аркуша на рівні відповідної формули в круглих дужках, наприклад: (3.1) (перша формула третього розділу). Номер формули – дробу подають на рівні основної горизонтальної риски формули. Загальне правило пунктуації в тексті з формулами таке: формула входить до речення як його рівноправний елемент. Тому в кінці формул і в тексті перед ними розділові знаки ставлять відповідно до правил пунктуації. Зразок оформлення таблиць та рисунків подано у додатку К, а формул – у додатку Л.
5.4. Посилання та цитуванняПосилатися рекомендується на останні видання публікації. У посиланні в тексті роботи на використані джерела слід зазначати порядковий номер за алфавітним переліком джерел і виділяти квадратними дужками, наприклад, «…у працях [2 - 7]…». Якщо в тексті роботи необхідно зробити посилання на конкретну сторінку відповідного джерела, то це робиться таким чином: цитата в тексті «…наукові основи побудови податкової системи…» [6, 3]. У дужках цифра 6 означає джерело в списку використаних джерел, а цифра 3 – сторінку в цьому джерелі. Звертаємо увагу дослідників на те, що у випадку використання відомостей, матеріалів з монографій, оглядових статей, інших джерел з великою кількістю сторінок, у посиланні необхідно точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул з джерела, на яке дано посилання в роботі. Для підтвердження власних аргументів автору необхідно наводити цитати з авторитетного джерела. Це вимагає точного відтворення цитатного тексту. Вимоги до цитування такі: - текст цитати починається та закінчується лапками і наводиться в тій граматичній формі, в якій він поданий у джерелі, із збереженням особливостей авторського написання; - цитування повинно бути без довільного скорочення авторського тексту і без перекручень думок автора; - кожна цитата обов’язково супроводжується посиланням на джерело; - при непрямому цитуванні (переказі, викладі думок інших авторів своїми словами) треба бути граматично точними у викладі думок автора і давати посилання на відповідне джерело і його автора.
5.5. Список використаних джерелСписок використаних джерел розміщується після основного змісту роботи (їх повинно бути не менше 15). Літературні джерела вказуються в такому порядку: 1. Конституція України. 2. Закони України. 3. Постанови Верховної Ради України. 4. Укази Президента України. 5. Постанови Кабінету Міністрів України. 6. Нормативні документи міністерств і відомств. 7. Монографії, підручники, журнальні та газетні статті в алфавітному порядку за прізвищами авторів або назвами джерел українською та російською мовами. 8. Друковані джерела іноземною мовою в алфавітному порядку за прізвищами авторів або назвами джерел. 9. Інформація з Інтернету. 10. Статистичні збірники, інформаційні бюлетені. При оформленні списку літератури слід дотримуватись наступних правил: 1. Закони, укази, постанови повинні бути названі повністю, оформлені так, як звучать в пресі. 2. Оформляти монографії, підручники і навчальні посібники, кількість авторів яких не перевищує три особи, потрібно так: Прізвище та ініціали першого автора. Назва: підруч (навч. посіб.)./ ініціали та прізвище авторів – Місце видання: Видавництво, рік. – загальна кількість сторінок. 3. Якщо кількість авторів монографій, підручників і навчальних посібників більше трьох і книга йде за редакцією, оформляється так: Назва / За ред. (ініціали та прізвище). – Місце видання: Видавництво, рік. – загальна кількість сторінок. 4. Якщо використовується стаття з журналу або газети, то вона оформляється так: Прізвище та ініціали автора. Назва статті / ініціали та прізвище автора // Назва журналу (або газети). – рік. – номер. – сторінки статті. 5. Назву місця видання наводять повністю у називному відмінку, за винятком міст: Київ (- К.:), Москва (- М.:), Санкт-Петербург (- СПб.:), перед назвою міста ставиться тире, а після - двокрапка. Усі видання колективного автора, найменування якого змінювались, припускається описувати під його останньою офіційною назвою.
5.6. ДодаткиДодатки оформляються як продовження роботи на наступних її сторінках, розміщуючи їх у порядку появи посилань у тексті роботи. Як правило, кожен додаток починається з нової сторінки. Він має заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Посередині рядка над заголовком малими літерами з першої великої друкується слово: «Додаток _» і велика літера, що позначає додаток. Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Ґ, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь. Наприклад: Додаток А, Додаток Б і т.д. Один додаток позначається як додаток А. 6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ І ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИЗавершена, підписана студентом курсова робота здається у визначені цикловою комісією фінансово-економічних дисциплін строки, реєструється та передається керівникові на рецензію. На підставі рецензії керівника вирішується питання про допуск курсової роботи до захисту. Курсова робота допускається до захисту, але повертається на доопрацювання, якщо: - тема розкрита недостатньо, матеріал якогось розділу не розкриває теми, обсяг одного розділу менше 8 сторінок; - відсутні посилання на джерела інформації, а є запозичення в тексті роботи; - вступ та висновки не відповідають вимогам, змістом не пов’язані з темою курсової роботи. Курсова робота не допускається до захисту, якщо: - не розкрито два розділи з трьох; - робота неохайно оформлена; - роботу списано з літературних джерел, тобто вона не має самостійного характеру; - тему роботи не розкрито; - робота не має практичного характеру; - готова робота здається пізніше, як за 10 днів до захисту. Попередня оцінка курсової роботи в рецензії звучить так: - робота допускається до захисту; - робота не допускається до захисту; - робота допускається до захисту за умовою, що будуть усунені всі недоліки. Остаточна оцінка залежить від того, як: - студент виступить при захисті; - студент відповідає на питання щодо змісту курсової роботи в розрізі теми; - якісно виконана робота. Курсова робота, яка не відповідає вимогам, повертається студенту на доопрацювання. При захисті курсової роботи студент повідомляє про мету, зміст і основні результати роботи, приділяючи особливу увагу активним та пасивним операціям досліджуваного об’єкта, висвітленню конкретних фінансових проблем, а також обґрунтуванню пропозицій. Процедура захисту включає відповіді на питання членів комісії. Позитивна оцінка курсової роботи свідчить про відповідність студента критеріям професійної підготовки. У разі негативної оцінки результатів захисту студент має право на повторний захист даної курсової роботи (переробленої і доповненої). Досвід і підсумки захисту, запропоновані рекомендації й пропозиції узагальнюються і використовуються кафедрою для подальшого підвищення якості курсових робіт, удосконалення їх тематики, організації виконання і керівництва. Найбільш якісні, змістовні курсові роботи рекомендуються на конкурс курсових робіт, учасники і переможці якого заохочуються морально і матеріально, також вони можуть бути продовженні як наукове дослідження.
7. КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ КУРСОВОЇ РОБОТИЯкість виконання і захисту курсових робіт оцінюється за такими критеріями: – науковий рівень роботи; – практичне спрямування роботи; – самостійність студента у викладенні матеріалу теми; – логіка розкриття теми, стиль; – оформлення матеріалів курсової роботи, схем, графіків; - використання (застосування) наведених пропозицій в практичній діяльності підприємств, установ. Критерії оцінювання курсової роботи наступні: Оцінка«відмінно»виставляється тоді, коли студент вільно володіє проблематикою курсової роботи, здійснює самостійний аналіз опрацьованого матеріалу, використовує широке коло наукових праць, в тому числі іноземних, робота відповідає вимогам щодо оформлення. Робить висновки. Оцінка «добре» виставляється тоді, коли студент при захисті, виявивши належну підготовку, допускає неточності у трактуванні окремих проблем, відчуває певні труднощі в узагальненні теоретичного матеріалу. Оцінка «задовільно» ставиться тоді, коли студент орієнтується в тематиці роботи, але не може зробити висновки аналізу, пов’язати теоретичні узагальнення, є незначні недоліки в змісті та оформленні роботи. Оцінка «незадовільно»ставиться тоді, коли не може викласти основні положення теми і зробити відповідні висновки і узагальнення, оформлення курсової роботи не відповідає вимогам. Тема роботи не розкрита. Д О Д А Т К И
Додаток АОрієнтовний перелік тем курсових робіт з дисципліни Фінанси
Додаток БЗразок плану курсової роботи
Додаток ВСПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИОсновна
Додаткова
Додаток Г
Приклад титульної сторінкиМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ БУКОВИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН (12 кегель, великі букви, по центру, одинарний інтервал) КУРСОВА РОБОТА (по центру, 28 кегель, жирний) з дисципліни «Фінанси» (по центру, 14 кегель) на тему: «Місцеві бюджети як визначальна ланка місцевих фінансів» (по центру, 28 кегель, перша велика) (на базі даних Фінансового управління Чернівецької міської ради) Науковий керівник: Черновська М.М. Виконавець: студент ІІ курсу групи ФК–201 Васильчук М.В. (14 кегель, по правому краю, одинарний інтервал) Чернівці - 2013
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ БУКОВИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ ЦИКЛОВА КОМІСІЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН КУРСОВА РОБОТАз дисципліни «Фінанси» на тему: «Місцеві бюджети як визначальна ланка місцевих фінансів» (на матеріалах Фінансового управління Чернівецької міської ради) Науковий керівник: Черновська М.М. Виконавець: студент ІІ курсу групи ФК–201 Васильчук М.В. Чернівці 2013
Додаток Д Приклади оформлення заголовків структурних частинВСТУП(14 кегель, по центру, великі букви жирний шрифт)Ефективність роботи органів місцевого самоврядування залежить у першу чергу від їх фінансових можливостей. ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ (14 кегель, по центру, великі букви, жирний шрифт)↕ 3 інтервали Незважаючи на існування відповідної законодавчої бази з бюджетних питань, механізм формування місцевих бюджетів все ще є … СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ (14 кегель, по центру, великі букви, жирний шрифт)↕ 3 інтервали
Додаток Е
Приклади оформлення заголовків структурних частин та підрозділів
РОЗДІЛ 1 ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ(14 кегель, по центру, великі букви, жирний шрифт)
↕ 3 інтервали 1.1. Сутність місцевих бюджетів та їх місце в структурі місцевих фінансів (14 кегель, з абзацу, перша велика, жирний шрифт)
↕ 2 інтервали Основні засоби підприємства є основою для його виробничої діяльності. ↕ 2 інтервали 1.2. Методика оцінки ефективності використання основних засобів (14 кегель, з абзацу, перша велика, жирний шрифт) ↕ 2 інтервали Для оцінки ефективності використання основних засобів використовується наступна методика… ЗМІСТ
Додаток З
Приклад оформлення “списку”Досить часто під поняттям «місцевий бюджет» розуміють: – сукупність відносин, які сприяють територіальному перерозподілу національного доходу країни та забезпечують створення фінансової бази місцевого самоврядування; – організаційну форму акумуляції та використання частини фінансових ресурсів, які перебувають у розпорядженні місцевих органів влади, тобто місцеві бюджети являють собою певні балансові розрахунки, які мають збалансовану доходну та видаткову частини. АБОНеобхідність місцевих бюджетів обумовлена: 1) наявністю держави, так як держава є унікальною політичною організацією суспільства, а органи місцевого самоврядування не можуть функціонувати без держави і поза нею; 2) відокремленням від функцій держави повноважень органів місцевого самоврядування; 3) юридичним відокремленням усіх господарюючих суб’єктів. АБОМісцеві бюджети слід розглядати як важливу фінансову категорію, основу якої становить система фінансових відносин, а саме: а) відносини між органами місцевого самоврядування і господарськими структурами, що функціонують на даній території; б) відносини між місцевою владою і населенням даної території, що складаються при мобілізації і витрачанні коштів місцевих бюджетів; в) відносини між органами місцевої влади різних рівнів з перерозподілу фінансових ресурсів; г) відносини між місцевими бюджетами і державним бюджетом
Додаток К
Приклад оформлення таблиць та рисунківТаблиця 2.2. Структура доходів бюджету міста Чернівці за 2010-2012 рр. тис. грн.
Таблиця 3.2. Місцеві запозичення у країнах Європейського Союзу
Встановлено, що між доходами місцевих бюджетів і рівнем валового регіонального продукту існує пряма лінійна залежність, яка описується моделлю: yх=-51,18+ 0,075 х (1.3) де ух – модельне значення надходжень до бюджету, млн. грн.; x – валовий регіональний продукт, млн. грн. |