Роздрукувати сторінку
Главная \ Цікаві статті і новини для студентів \ Студентське дозвілля \ Студентське дозвілля \ Значення рухливих спортивних ігор для розвитку студентів

Значення рухливих спортивних ігор для розвитку студентів

« Назад

Навчально-тренувальні заняття з ігрових видів спорту є прийнятними для відвідування студентами вузів неспортивної спрямованості, які мають різний фізичний стан й підготовку, тому, що структурною одиницею у грі є матч або зустріч, де прямий фізичний контакт достатньо обмежений (за винятком футболу, баскетболу й регбі). Завданням студентів (кожної із двох протиборчих сторін) є домогтись переваги за кількістю певних ігрових дій (гол, розіграш очка, влучення) за встановлений час.

змагання, рухливі спортивні ігри

Ігрові види спорту, що мають популярність серед студентів, можна розділити на індивідуальні й командні:

1. Індивідуальні ігрові види спорту мають на увазі в рамках однієї гри спортивну боротьбу (зустріч) окремих гравців, виключенням є парні зустрічі у тенісі й настільному тенісі.

Настільний теніс – це спортивна гра, що заснована на перебиванні м'яча ракетками на ігровому столі з сіткою, гра відбувається за певними правилами. Метою гравців є досягнення ситуації, коли м'яч не буде відбитий суперником або ж, відбитий м'яч, внаслідок занадто великого динамічного зусилля, перелетить за ігрову частину стола гравця. Настільний теніс є найбільш доступною грою в системі студентської освіти з дисципліни Фізичне виховання.

футбол

Діяльність впродовж гри у вище наведених видах спорту відрізняється помірною руховою активністю, у студентів формуються такі важливі якості, як швидкість, спритність, координація рухів, увага, реакція, мислення тощо. Внаслідок відсутності фізичного контакту із суперником цими видами спорту можна займатись як юнакам, так й дівчатам.

2. В командних ігрових видах спорту в кожній грі беруть участь дві команди гравців, кожна команда має спільну мету, відмінною рисою командних ігор є можливість здійснення заміни гравців у команді, для чого число членів команди, як правило, перевищує максимально припустиме для особистої участі в грі. До командних ігрових видів спорту, які є популярними серед студентів й культивуються у вузах відносяться баскетбол, волейбол, футбол, міні-футбол, регбі.

Футбол (міні-футбол) - це командний вид спорту, в якому метою є забити м'яч у ворота суперника ногами або іншими частинами тіла (крім рук) якнайбільшу кількість разів, ніж команда суперника. У цей час самий популярний і масовий вид спорту серед студентів-юнаків.

командний футбол

Спортивні ігри відносяться до обов'язкового програмного матеріалу дисципліни «Фізична культура» в вузах. На основному навчальному відділенні розділ спортивних ігор представлений в основному волейболом, баскетболом, настільним тенісом, футболом, гандболом. На спеціальному навчальному відділенні в рівній мірі використовуються спортивні та рухливі ігри. З числа спортивних ігор перевага віддається настільного тенісу, бадмінтону, волейболу. При цьому в заняттях зі студентами, що мають обмежені можливості серцево-судинної системи, спостерігається обережне ставлення до застосування ігрових вправ у зв'язку зі складністю дозування фізичного навантаження.

В освітніх установах спортивні та рухливі ігри застосовуються переважно в рамках навчальних та рекреаційних занять з метою розвитку фізичних якостей, формування рухових умінь і навичок, активного відпочинку. Для дорослого населення даний вид рухової активності виступає в основному як засіб рекреації та оздоровлення. Відзначається широке застосування ігрових вправ на підприємствах, в будинках відпочинку і санаторіях. Зокрема, ігри є одним з основних засобів реабілітації осіб, які страждають серцево-судинними порушеннями, у тому числі перенесли інфаркт міокарда.

спортивні ігори для розвитку студентів

Застосування спортивних і рухливих ігор в рамках навчально-тренувальних занять з фізичної культури викликає у студентів інтерес і сприяє підвищенню мотивації до рухової активності. Так, ігрова діяльність найбільшою мірою залучає 71,7% юнаків і 41,4% дівчат основного навчального відділення; 49,7% юнаків і 32,2% дівчат спеціального навчального відділення.

значення рухливих спортивних ігор для розвитку студентів

Крім того, даний розділ програми характеризується найменшою кількістю пропусків навчальних занять - в середньому 7%; в той час як розділи легка атлетика і плавання - 8,7% і 11,1% відповідно. Збільшити обсяг спортивних ігор хотіли б 95,7% юнаків і 82,4% дівчат основного навчального відділення; 74% юнаків і 70,3% дівчат спеціального навчального відділення. Включити в зміст занять рухливі ігри хотіли б 95,7% юнаків і 88,1% дівчат основного навчального відділення; 90,7% юнаків і 78,7% дівчат спеціального навчального відділення.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!