Студентські експедиції та студентський похід
« Назад В даний час у туристській освіті відзначається недостатня відповідність між професійно-орієнтованої середовищем, в якому здійснюється підготовка майбутнього фахівця та вимогами професійної практичної діяльності. Недостатній рівень практичної підготовки фахівців особливо яскраво проявляється в таких видах діяльності, як планування і проектування нових туристських маршрутів і екскурсійних програм, що вимагають не просто наявності певних знань, а й дослідницького підходу до поставленої проблеми. У зв'язку з цим, нами виявлено протиріччя між потребами професійної туристської сфери діяльності у фахівцях, здатних до самостійного планування та проектування туристських програм, збору, структуризації та використання інформації, необхідної для прогнозування туристичних потоків, що володіють творчим підходом до професійної діяльності та недостатньою розробленістю в теорії та методиці професійної освіти розділів, що забезпечують підготовку фахівців до творчої, пошукової, дослідницької діяльності. Найбільш ефективними формами підготовки студентів туристського вузу до навчально-дослідницької діяльності в процесі додаткової професійної підготовки ми визначаємо взаємозалежне поєднання творчої лабораторії-майстерні та літніх експедиційних виїздів, що знайшло відображення в моделі навчально-дослідницької діяльності . Дослідження стають важливим елементом сучасної освіти, який акцентує увагу на необхідності особистісно-орієнтованого і практико-орієнтованого підходу до навчання та використання творчих методів у навчальній роботі. Знання та вміння студентів формуються в процесі навчально-дослідницької діяльності за допомогою. теоретичних (використання розумових процедур, класифікація, типологізація, аналіз, порівняння), емпіричних (робота з архівами та ін. джерелами інформації, інтерв'ювання, анкетування, тестування), дослідницької групи методів (польові спостереження, картографічний, проектування та моделювання маршруту, діагностика), при цьому дослідницькі методи здебільшого реалізуються в процесі етапу реалізації дослідження.
Фольклорно-етнографічна експедиція - одна з важливих засобів професійної підготовки студентів вузів мистецтв та культури, що дозволяє поглибити і закріпити отримані теоретичні знання та практичні навички, познайомити їх з живим побутуванням фольклору, допомогти опанувати початковими навичками збиральної роботи. Поряд з вищеназваними функціями виділяється ще одна, на наш погляд, не менш важлива, виховує функція. Вона спрямована на емоційний відгук студентів-учасників фольклорної експедиції, пробудження їх інтересу до народних традицій, формування ціннісного ставлення до національної культури, аксеологічним ядром якої є музичний фольклор.
Результати, привезені студентами та викладачами з фольклорних експедицій, щорічно поповнюють фонди кафедри і є основним навчальним матеріалом з предметів спеціального циклу, тому студенти, які збираються в експедицію, повинні бути добре підготовлені. Найбільше поширені експедиції в необстеженою місцевість і експедиції «по слідах» збирачів. Маршрути експедицій в необстеженою місцевість, як правило, будуються по селах, де ще не працювали фольклористи. Таких сіл стає все менше і менше. Повторні експедиції «слідами» орієнтовані на райони, де вже працювали фахівці. Така взаємодія з творами іншомовної культури розвиває в студентах почуття патріотизму, так як у них з'являється можливість порівняти мелодику споріднених культур, виявити специфічні, індивідуальні особливості кожної з них. Таким чином, фольклорно-етнографічна експедиція є не тільки найважливішим засобом професійної підготовки студентів, а й сприяє формуванню світогляду, моральних, патріотичних, моральних, естетичних і етичних уявлень студентів. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |