Роздрукувати сторінку
Главная \ Цікаві статті і новини для студентів \ Студентське дозвілля \ Студентське дозвілля \ Роль соціальних інститутів у процесі соціалізації індивіда

Роль соціальних інститутів у процесі соціалізації індивіда

« Назад

Велика роль у процесі формування особистості юнаків і дівчат, задоволення їх духовних потреб належить вільного часу та дозвілля. Особливо це важливо для студентів системи професійно-технічної освіти, що перебувають у своєрідному "середньому віковому та освітньому становищі - між школою та вищими навчальними закладами".

студенти, особистість, процесі соціалізації

В юності молода людина, стаючи суб'єктом свого розвитку, вже може в достатній мірі усвідомлено брати участь у процесі формування культурного дозвілля. Звідси правомірно, на наш погляд, позначити юнацький вік як первісний етап даного процесу. Тому, з педагогічною метою, тобто для більш чіткого виділення кола реально здійсненних завдань виховання, ми конкретизуємо вищевикладене визначення і надалі під культурою дозвілля особистості в юності будемо розуміти наявність у неї: потреби в різноманітною та цікавою діяльності в сфері дозвілля, знань, навичок і умінь, необхідних для її виконання, а також розвиненої здатності раціонально розподілити свій час.

Руйнування інфраструктури і впровадження ринкових відносин у сферу культури суттєво зменшило число каналів, по яких забезпечується передача національних, українських культурних цінностей новим поколінням, що і спричинило за собою негативні наслідки в організації дозвілля молоді, розхитування системи духовних, моральних і культурних цінностей. Заповнити його новим змістом, в тому числі з дозвільної боку, є найважливішим завданням педагогічної науки.

соціальні спільноти

Дозвільна діяльність молоді сьогодні відрізняється особливим динамізмом, появою несподіваних, нових її видів і форм. В результаті дозвілля молодих людей виявляється часто практично не контрольованим, без педагогічного впливу вихователів і вчителів. Дозвілля сучасних студентів професійної школи відрізняється складністю і суперечливістю. З одного боку, вони мають можливість вибирати заняття на дозвіллі за власним бажанням, з іншого боку, молоді люди часто не готові до однозначного вибору видів діяльності, що сприяють повноцінному формуванню особистості. До того ж, не володіючи стійкими інтересами позитивної спрямованості, юнаки та дівчата охоче переймають моделі заповнення вільного часу, далеко не завжди відповідають рівню їх фізичного та психічного розвитку.

соціалізація

Основними напрямками та умовами вдосконалення педагогічного процесу в навчальних закладах середньої професійної освіти з формування культури дозвілля студентів є:

а) оптимізація дозвільної орієнтації молодих людей припускає: вдосконалення культурної освіти; поліпшення інформаційного забезпечення дозвільної діяльності; створення умов для формування позитивної типології дозвілля студентів;

б) посилення культурно - просвітницької спрямованості при підготовці педагогічного складу коледжів і технікумів до роботи зі студентами, що включає: оновлення змісту професійної підготовки педагогів; спонукання їх до самоосвіти; розвиток загальної культури викладачів навчальних закладів профосвіти;

в) розвиток співробітництва навчальних закладів з установами культури з формування культури дозвілля студентів.

Через фактичне руйнування доступною культурної інфраструктури в місцях проживання та навчання більшості студентів зумовлюється незначність можливостей для духовного розвитку молодих людей, формування їх культурних запитів та орієнтації на рівні досягнень світової культури. Масова культура, в тому числі в її відверто антихудожніх формах, витісняє культуру високої духовності у відносно закриті зони зі своїм досить вузьким спільнотою. Інфраструктура молодіжного дозвілля залишається слабо пристосованої до завдань духовного і фізичного розвитку підростаючого покоління.

соціальні спільності студентів

Аналіз ситуації дає право говорити, що поряд з цим, істотний вплив на формування типології культури дозвілля студентів надає погіршення економічного та соціального становища молоді, що призвело до зміни настроїв і психологічної атмосфери в молодіжному середовищі.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!