Організація роботи студентського наукового гуртка
« Назад У сучасних умовах реформування вищої освіти в Україні, реалізації вимог Болонського процесу, формування нових стандартів зі спеціальностей, зорієнтованих на вітчизняний та Європейський ринок праці, нагальною залишається проблема якості професійної освіти. Професійна освіта має забезпечувати набуття професії і відповідної кваліфікації тих, хто навчається, а саме Вища професійна освіта покликана забезпечувати підготовку до життя як активного громадянина демократичного суспільства та конкурентноспроможність фахівців на ринку праці; розвиток особистості; розвиток і підтримку широкої бази знань. Одним із головних напрямків формування якісного рівня освіти, який задовольняє потреби майбутніх спеціалістів в інтелектуальному і професійному розвитку є залучення студентів до науково-дослідної роботи. Науково-дослідна робота студентів – одна з важливих і необхідних складових підготовки висококваліфікованих фахівців. Формування досвіду творчої діяльності на протязі всього періоду навчання студентів – є необхідною складовою їхнього професійного розвитку, набуття на удосконалення професійної компетентності. На першому етапі – підготовчому – багато уваги приділяється вивченню питань ведення технології, вивчення технологічних схем, характеристики сировини, готової продукції, вивчається досвід і досягнення, проблемні питання по даному напряму науково-технічної творчості, дослідницької роботи. Студенти навчаються працювати з навчальною довідковою літературою, усвідомлювати і ставити проблеми, розвивати спостережливість, аналізувати питання та завдання, розвивати спостережливість, аналітичний підхід до проблеми, яка закладається у темі дослідження і пов’язана з їх майбутньою професією. Обговорення проблем надає суттєвий вплив на світогляд майбутніх спеціалістів і допомагає їм у роботі дослідницького характеру, яка складає основний зміст другого етапу. Послідовність виконання дослідницької роботи студентів на другому етапі представляє собою: - визначення актуальності вибраної теми; - визначення мети, об’єктів, та етапність роботи, методів роботи; - збір матеріалу; - виконання експериментальної частини; - аналіз одержаних результатів дослідження, їх співвідношення з метою, завданням дослідження; - систематизація та узагальнення матеріалів дослідження у вигляді висновків та пропозицій. На третьому заключному етапі роботи результати дослідів студентів використовуються в написанні рефератів, доповідей, курсових та дипломних робіт. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |