Науково-дослідна діяльність студентів
« Назад Чітко організована і якісно спланована науково-дослідна діяльність студентів під час навчання в вищому навчальному закладі має ряд основних функцій: - освітня функція: - оволодіти основними теоретичними (науковими фактами) і практичними (наукові методи дослідження; - методики проведення експериментів; - способи застосування наукових знань) знаннями; - організаційно орієнтована функція: - створення вміння орієнтуватися в джерелах, літературі; - розвиток умінь організовувати і планувати свою діяльність; - вибір методів обробки інформації; - виховна функція: становлення морального і правової самосвідомості; виховання здатності до адаптації в змінюється соціальної середовищі; сміливості в подоланні труднощів та інших здібностей і рис характеру. Виховна функція включає також виховання у студентів професійного покликання та професійної етики. У системі вищої професійної освіти можна виділити декілька напрямків щодо застосування та впровадження видів і форм науково-дослідної діяльності студентів: - Збільшення традиційних академічних форм організації навчального процесу (лекцій, семінарів, практичних та лабораторних занять) виконанням завдань дослідницького типу; - Розвиток позанавчальних форм залучення студентів до наукової діяльності (наприклад, написання наукових доповідей, статей, підготовка повідомлень, проведення олімпіад та наукових конференцій; розробка проектів для отримання грантів; факультативні форми навчання; форми наукового співробітництва вуз - виробництво та ін.); - Впровадження менш поширених специфічних для вищої освіти. В рамках навчального часу при збагаченні традиційних форм організації навчального процесу розвиток дослідницьких умінь і здібностей студентів можливе у разі використання коштів розвиваючого навчання: проблемного, дослідницького, проектного, евристичного, головне завдання яких - постановка пізнавальних протиріч у процесі вивчення тієї чи іншої дисципліни. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |