Роздрукувати сторінку

КВН в студентському дозвіллі

« Назад

Аксіоматично можна позначити КВН-явище як явище, характерне для молодіжного свідомості і захоплюючого частина соціальної практики молоді, особливо студентської молоді, яка і є основним «виробником» і «споживачем» КВН-продукції. Виходячи з цього, слід віднести КВН-явище до однієї з основних сфер життєдіяльності молоді. Причому, мова йде про один з найпотужніших механізмів «спонтанного неінстутаціоналізоване виробництво соціокультурних відносин, який відбувається, перш за все, на груповому та внутрігенераційному рівнях».

КВН-явище як одна з основних сфер життєдіяльності молоді

Оскільки кожна з соціальних груп молоді має детерминирующий вид життєдіяльності (працююча, учнівська і т.п.), але всі вони характеризуються певною спільністю способу життя, цінностей і установок, то мова може йти про молодіжну субкультуру, як просторі розміщення КВН-явища, і про ту частину часу, в якій воно оптимально реалізує свій соціокультурний потенціал - про дозвілля, як частини вільного часу.

Якщо погодитися з тим, що КВН є своєрідною формою життєдіяльності клубного характеру, то він потрапляє в найбільш бажані для молоді види організації молодіжного дозвілля, серед яких: клуби за інтересами, аматорські об'єднання, дискотеки, молодіжні кафе-клуби.

КВН є своєрідною формою життєдіяльності клубного характеру

При цьому слід враховувати і ту обставину, що лідером серед всіх дозвільних занять, крім найбільш поширеного виду дозвілля - спілкування з друзями, стало телебачення, яке поглинає у молоді від 40% до 50% вільного часу. Це відбувається не тільки за рахунок поширення телевізійної мережі, але й тому, що перегляд телепередач став фактично домінантою повсякденного спілкування, що впливає на структуру проведення часу в цілому.

конференція взаємодія викладачів та студентів, КВН в студентському дозвіллі

У той же час необхідно відзначити і те, що для молоді як особливої соціально-демографічної групи, дозвілля і досуговая діяльність є різновидом прояви її творчого характеру. Причому є необхідність розрізняти рівні дозвільної діяльності, як це робить, наприклад, канадський дослідник Р.А. Стеббинс. У його розумінні є, як мінімум два рівня дозвілля - «серйозний» і «звичайний». Перший відрізняється своєю стійкістю, комплексністю, сформованої потребою в продовженні обраного заняття і можливістю докладати зусиль, щоб зробити кар'єру, переживати важливі моменти, досягати певних результатів в обраному виді діяльності. Заради досягнення результату або кар'єри учасники «серйозного дозвілля» докладають певних зусиль: вдосконалюють спортивну майстерність, накопичують наукові чи інші знання.

Крім цього «серйозне дозвілля» виступає сферою самореалізації особистості молодої людини, що певною мірою передбачає її духовне зростання, самовираження, участь в соціальній взаємодії і наявність почуття приналежності до спільності. Як правило, виділяється прагнення до створення групового соціального світу, утвореного спільними зусиллями учасників дозвільної діяльності, протягом певного часу займаються задоволенням спільних інтересів. Все це скріплюється прийнятими напівформального або встановленими в якості групової норми зв'язками, граючи велику роль в «сегментированной житті сучасного суспільства».

круглий стіл викладачі та студенти, члени команд, експертне співтовариство

Як бачимо, для певного сегмента КВН-явища (члени команд, експертне співтовариство) така характеристика є сутнісною, цілком відображаючи ситуацію соціальну практику. Для іншої ж частини молоді скоріше підходить характеристика «звичайного дозвілля», яка спирається на те, що це відносно недовга приємна діяльність, що вимагає незначного навчання або ж зовсім не вимагає ніяких спеціальних навичок. У якості видів «звичайного дозвілля» виступають: гра, розслаблення, пасивне розвага (телебачення, книги, музичні записи), активне розвага (азартні ігри, розіграші на вечірках) і т.д.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!