Роздрукувати сторінку

Комп'ютерні ігри як студентська «хвороба»

« Назад

Підлітки з комп'ютерною залежністю у порівнянні з підлітками без комп'ютерної залежності мають вищі показники схильності до девіантної поведінки (до порушення норм і правил, до адиктивної і делінквентної поведінки) і більш низькі показники вольового контролю емоційних реакцій.

компютерна залежність

Підлітки з комп'ютерною залежністю відрізняються від підлітків без комп'ютерної залежності стилем реагування на важкі життєві ситуації. Якщо перші частіше використовують копінг, що виконують функцію регулювання негативних емоційних станів, пов'язаних з незадоволеними потребами в спілкуванні, самоствердженні і т.д., то другі - копінг, головною функцією яких є вирішення проблеми.

Між комп'ютерною залежністю і поведінки підлітка існує як статистична, так і змістовна взаємозв'язок. Чим вище показники неконструктивних копінг-стратегій, тим вище показники комп'ютерної залежності. Відносини взаємної позитивної обумовленості неконструктивних копінг-стратегій і пристрасть до комп'ютерних ігор, виступають в якості механізму виникнення комп'ютерної-залежності підлітків.

студентська «хвороба»

Залежність від комп'ютерних ігор відноситься до виду девіантної аутодеструктивної поведінки і визначається як пристрасть до занять, пов'язаних з використанням комп'ютера, що приводить до різкого скорочення всіх інших видів діяльності, механізмом виникнення якого є неконструктивні копінг-стратегії в структурі впорається поведінки.

компютерні ігри

В якості ознак комп'ютерної залежності виділяють наступні: концентрація уваги і всіх інтересів підлітка навколо комп'ютера, негативне ставлення до власного здоров'я, гігієни, а також нездатність спланувати закінчення сеансу гри. Комп'ютерна залежність має ряд позитивних і негативних наслідків, які зачіпають когнітивну, емоційну, поведінкову, соціальну і фізіологічну сфери розвитку людини.

Підлітки характеризуються різним ставленням до комп'ютерних ігор: мають комп'ютерну залежність, що мають схильність до комп'ютерної залежності і не мають комп'ютерної залежності. Переважна кількість досліджуваних (67%) або схильні до комп'ютерної залежності, або вже мають комп'ютерну залежність. Ці дані вказують на гостроту проблеми профілактики та подолання комп'ютерної залежності серед підлітків. Існує взаємозв'язок між комп'ютерною залежністю і конструктивністю / неконструктивністю поведінки підлітків.

комп'ютерні ігри як студентська «хвороба»

Комп'ютерна залежність позитивно корелює з неконструктивними копінг-стратегіями (конфронтацією, дистанціюванням, емоційно-орієнтованим копінг, копінг, орієнтованим на уникнення, втечею-униканням) і негативно - з конструктивними копінг-стратегіями підлітків (самоконтролем, плануванням вирішення проблеми, позитивної переоцінки ситуації, копінг , орієнтованим на вирішення завдання).

Механізм розвитку комп'ютерної залежності підлітків обумовлений взаємним позитивним ставленням неконструктивних копінг-стратегій і пристрастю до комп'ютерних ігор.

комп'ютерні ігри для студентів

Найбільш успішним і ефективним в рішенні підлітками важких життєвих ситуацій є тип, для якого характерні: збалансоване використання копінг-стратегій вирішення проблем, пошуку соціальної підтримки і позитивної переоцінки ситуації; сумісне використання копінгу, орієнтованого на вирішення завдання, емоційного копінгу і копінгу, орієнтованого на уникнення, з високим рівнем розвитку когнітивно-оцінного механізму; активна особистісна позиція по створенню позитивного сенсу стресовій ситуації і усвідомлена спрямованість копінг-поведінки на джерело стресу; відсутність стійкої і постійної потреби в комп'ютерній грі.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!