Духовність студентської молоді: особливості розвитку і формування
« Назад Зараз можна говорити про духовно-моральної маргіналізації молоді, прогнозувати подальше зростання бездуховності, аморальності і аморальності в її середовищі до тієї пори, поки не відбудуться помітні зміни на краще в соціально-економічному і політичному житті, тобто поки цінності нового суспільства не наповняться позитивним сенсом , не будуть визнані новими поколіннями як істинно - сущі цінності: цілі та цінності - засоби життя і діяльності. В цілому аналіз ціннісного світу студентів показує, що більша їх частина вже пройшла нижчу точку шокової стадії, стан розчарування, розгубленості, безвір'я. Ці молоді люди вже знайшли духовну і моральну опору в свободі і демократії як вищі цінності нового суспільства, центром світогляду якого є людська особистість. Дослідження питання формування типології дозвілля студентів показує, що поряд з їх соціальним становищем, інтелектуальним розвитком, ціннісними орієнтаціями величезний вплив на цей процес надають соціально - психологічні особливості юнаків і дівчат. Одним з факторів, що визначає зміст культури дозвілля, є його соціалізація, що залежить багато в чому від впливу міського середовища: розвитку інфраструктури життєдіяльності; наявності великої кількості культурних установ різної спрямованості, висока концентрація населення і т.д. Через фактичне руйнування доступної культурної інфраструктури в місцях проживання та навчання більшості студентів зумовлюється незначність можливостей для духовного розвитку молодих людей, формування їх культурних запитів та орієнтації на рівні досягнень світової культури. Масова культура, в тому числі в її відверто антихудожніх формах, витісняє культуру високої духовності у відносно закриті зони зі своїм досить вузьким спільнотою. Інфраструктура молодіжного дозвілля залишається слабо пристосованої до завдань духовного і фізичного розвитку підростаючого покоління. Аналіз ситуації дає право говорити, що поряд з цим, істотний вплив на формування типології культури дозвілля студентів надає погіршення економічного та соціального становища молоді, що призвело до зміни настроїв і психологічної атмосфери в молодіжному середовищі. Розвиток духовності майбутніх представників комунікативних спеціальностей відбувається в ході навчання у вузі. При цьому процес духовного розвитку виявляється більш ефективним, якщо в рамках професійної підготовки реалізується Програма активізації розвитку духовності студентів комунікативних спеціальностей. Розвиток духовності студентів комунікативних спеціальностей в освітньому процесі вузу забезпечується не тільки співвідношенням освітніх дисциплін і рівнем вираженості індивідуально-особистісних особливостей, але й спеціальної психолого-педагогічної програмою активізації розвитку духовності. Поняття «духовність» не має однозначного визначення в силу широкого спектра проявів духовності в житті людини, їх інтерпретацій в роботах представників вітчизняної та зарубіжної психології. Подібна багатогранність досліджуваної категорії та високий рівень суб'єктивності в її тлумаченні обумовлюють закономірне відсутність конкретного інструменту виміру духовності, що, в свою чергу, визначає труднощі у встановленні об'єктивно-аргументованої бази її вивчення. Духовність людини - це багатокомпонентне індивідуально-особистісне утворення, що визначає зміст і спрямованість життя людини в просторово-часової площині. Комунікативні спеціальності припускають такі види трудової діяльності, в яких потрібні знання, вміння та навички, що забезпечують постановку і вирішення професійних завдань щодо стратегії використання комплексу комунікативних засобів і специфіки їх впливу на одержувача інформації. Процес і результат професійної діяльності майбутніх представників комунікативних спеціальностей залежить від психолого-педагогічних умов їх професійної підготовки. В основі методології підготовки фахівця повинні стояти людина та її духовний розвиток. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |