Практична робота з географії (Практична робота з географії приклад)
« Назад Географія - предмет, при освоєнні якого провідною є пізнавальна діяльність. Основні види навчальних дій учня - вміння складати характеристику, пояснювати, порівнювати, систематизувати, виявляти залежність, аналізувати, зіставляти, оцінювати, робити висновки, висловлювати власну думку і обґрунтовувати її, представляти результати роботи в різних формах (висновки, тези, логічні схеми). Друге завдання - забезпечення формування специфічних умінь (аналіз і зіставлення карт різної тематики, статистичних матеріалів). По-третє, система практичних робіт, передбачених стандартом, що має у своєму розпорядженні великі можливості для більш повного ознайомлення та оволодіння школярами методами географічної науки. Разом з тим найбільш важливим є значимість практичних робіт у формуванні умінь використовувати набуті знання і вміння в практичній діяльності і повсякденному житті. Таким чином, практичні роботи з географії - основний шлях досягнення не тільки предметних, а й мета предметних результатів навчання. Тим більше, що специфіка географії як навчального предмета, передбачає обов'язкову практичну діяльність на уроці, яка є невід'ємною частиною навчально-пізнавального процесу на будь-якому його етапі - при вивченні нового матеріалу, повторенні, закріпленні, узагальненні та перевірці знань. Практична робота з географії може бути визначена як діяльність, спрямована на застосування, поглиблення і розвиток теоретичних знань в комплексі з формуванням необхідних для цього умінь і навичок. Практична робота якби готує учнів до виконання самостійних робіт творчого характеру, до самостійного пошуку нових знань і оволодіння новими вміннями. Практична робота може бути і просто тренувальною, що закріплює вже наявні знання та вміння. Можна використовувати практичні роботи і з метою перевірки рівня оволодіння учнями основними вміннями і навичками, відображеними в програмі. Практичні роботи з географії орієнтовані на формування умінь: - виділяти, описувати і пояснювати істотні ознаки об'єктів і явищ. - знаходити і аналізувати в різних джерелах географічну інформацію (для вивчення об'єктів, явищ, територій, їх забезпеченість ресурсами, господарський потенціал, екологічні проблеми); - наводити приклади географічних об'єктів, явищ і процесів (використання і охорона природних ресурсів; адаптація людини до умов навколишнього середовища); - складати географічну характеристику територій на основі різних джерел географічної інформації. Виконання практичних робітВиконання практичних робіт на географічному матеріалі сприяє розвитку загальнонавчальних умінь як компонентів стандарту з географії – аналізувати, порівнювати, зіставляти, оцінювати, робити висновки. Практична робота з географії - це загальна назва різних за освітніми цілями навчальних робіт з обов'язковим поданням учнями результатів виконаної роботи. За освітньою метою роботи можуть бути: навчальні, з формування нових знань, тренувальні, узагальнюючі, підсумкові (контрольні). Правила виконання практичних робіт з географії: 1. Учень повинен виконати їх відповідно до отриманого завдання. 2. Кожен учень після виконання роботи повинен представити звіт про виконану роботу з аналізом отриманих результатів і висновком по роботі. 3. Зміст звіту зазначено в описі практичної роботи з географії. 4. Таблиці і малюнки слід виконувати за допомогою креслярських інструментів (лінійки, циркуля і т.д.) олівцем. 5. Розрахунок слід проводити з точністю до двох значущих цифр. Всі роботи оформляються в спеціальних зошитах для практичних занять з географії. Необхідно вказувати: 1. тему; 2. мету заняття; 3. обладнання; 4. зміст роботи і послідовність її виконання; 5. висновок. Приклади проведення практичних робіт з географіїВажливою формою практичної роботи з географії є робота з контурною картою. Вимоги до роботи в контурних картах: - Кожну контурну карту підписують. - При виконанні практичної роботи в контурних картах підписують назву і дату виконання практичної роботи з географії (відповідно до календарно-тематичного планування). - Написи на контурній карті роблять чорною / синьою пастою дрібно, чітко, бажано друкованими літерами. Назви річок і гір розташовують відповідно уздовж хребтів і річок, назви великих за площею географічних об'єктів підписують паралельно рамці карти або паралелям, так щоб назва займала всю територію/акваторію об'єкта. - Якщо назва об'єкта не поміщається на карті, то біля нього ставлять цифру, а в умовних знаках/легенді карти пишуть, що означає дана цифра. - Якщо того вимагає завдання, то карту розфарбовують кольоровим олівцем, а потім вже підписують географічні назви. - На початку навчального року роботи в контурних картах виконують простим олівцем, щоб була можливість виправити свої помилки. - Працювати в контурних картах фломастерами, маркерами, фарбами та ін. не допускається. - При оцінці роботи з контурною картою враховується не точне копіювання карти атласу, а правильність виконання запропонованих завдань. На контурній карті повинні бути виконані такі види робіт: 1) названі форми поверхні, кольором (або штрихуванням) показані тектонічні структури, що залягають в основі; 2) даний опис порід, зроблений висновок про зв'язок історії розвитку території з сучасним рельєфом і корисними копалинами (на вклеєному листочку); 3) у легенді карти дано позначення тектонічних структур і корисних копалин. Для кращого виконання практичної роботи з географії варто спочатку ознайомитися з прикладами виконання. Це ви можете зробити, звернувшись в інформаційний центр ІЦ «Курсовікс». Тут за помірну ціну і швидко можна замовити і купити практичну роботу з географії. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |