Роздрукувати сторінку
Главная \ Університет \ Університет статті \ Практична робота з географії

Практична робота з географії (Практична робота з географії приклад)

« Назад

Географія - предмет, при освоєнні якого провідною є пізнавальна діяльність.

Основні види навчальних дій учня - вміння складати характеристику, пояснювати, порівнювати, систематизувати, виявляти залежність, аналізувати, зіставляти, оцінювати, робити висновки, висловлювати власну думку і обґрунтовувати її, представляти результати роботи в різних формах (висновки, тези, логічні схеми). Друге завдання - забезпечення формування специфічних умінь (аналіз і зіставлення карт різної тематики, статистичних матеріалів). По-третє, система практичних робіт, передбачених стандартом, що має у своєму розпорядженні великі можливості для більш повного ознайомлення та оволодіння школярами методами географічної науки. Разом з тим найбільш важливим є значимість практичних робіт у формуванні умінь використовувати набуті знання і вміння в практичній діяльності і повсякденному житті.

вивчення географії

Таким чином, практичні роботи з географії - основний шлях досягнення не тільки предметних, а й мета предметних результатів навчання. Тим більше, що специфіка географії як навчального предмета, передбачає обов'язкову практичну діяльність на уроці, яка є невід'ємною частиною навчально-пізнавального процесу на будь-якому його етапі - при вивченні нового матеріалу, повторенні, закріпленні, узагальненні та перевірці знань.

Практична робота з географії може бути визначена як діяльність, спрямована на застосування, поглиблення і розвиток теоретичних знань в комплексі з формуванням необхідних для цього умінь і навичок. Практична робота якби готує учнів до виконання самостійних робіт творчого характеру, до самостійного пошуку нових знань і оволодіння новими вміннями. Практична робота може бути і просто тренувальною, що закріплює вже наявні знання та вміння. Можна використовувати практичні роботи і з метою перевірки рівня оволодіння учнями основними вміннями і навичками, відображеними в програмі.

Практичні роботи з географії орієнтовані на формування умінь:

- виділяти, описувати і пояснювати істотні ознаки об'єктів і явищ.

- знаходити і аналізувати в різних джерелах географічну інформацію (для вивчення об'єктів, явищ, територій, їх забезпеченість ресурсами, господарський потенціал, екологічні проблеми);

- наводити приклади географічних об'єктів, явищ і процесів (використання і охорона природних ресурсів; адаптація людини до умов навколишнього середовища);

- складати географічну характеристику територій на основі різних джерел географічної інформації.

практична робота з географії

Виконання практичних робіт

Виконання практичних робіт на географічному матеріалі сприяє розвитку загальнонавчальних умінь як компонентів стандарту з географії – аналізувати, порівнювати, зіставляти, оцінювати, робити висновки.

Практична робота з географії - це загальна назва різних за освітніми цілями навчальних робіт з обов'язковим поданням учнями результатів виконаної роботи. За освітньою метою роботи можуть бути: навчальні, з формування нових знань, тренувальні, узагальнюючі, підсумкові (контрольні).

Правила виконання практичних робіт з географії:

1. Учень повинен виконати їх відповідно до отриманого завдання.

2. Кожен учень після виконання роботи повинен представити звіт про виконану роботу з аналізом отриманих результатів і висновком по роботі.

3. Зміст звіту зазначено в описі практичної роботи з географії.

4. Таблиці і малюнки слід виконувати за допомогою креслярських інструментів (лінійки, циркуля і т.д.) олівцем.

5. Розрахунок слід проводити з точністю до двох значущих цифр.

Всі роботи оформляються в спеціальних зошитах для практичних занять з географії. Необхідно вказувати:

1. тему;

2. мету заняття;

3. обладнання;

4. зміст роботи і послідовність її виконання;

5. висновок.

географічні знання

Приклади проведення практичних робіт з географії

Важливою формою практичної роботи з географії є робота з контурною картою.

Вимоги до роботи в контурних картах:

- Кожну контурну карту підписують.

- При виконанні практичної роботи в контурних картах підписують назву і дату виконання практичної роботи з географії (відповідно до календарно-тематичного планування).

- Написи на контурній карті роблять чорною / синьою пастою дрібно, чітко, бажано друкованими літерами. Назви річок і гір розташовують відповідно уздовж хребтів і річок, назви великих за площею географічних об'єктів підписують паралельно рамці карти або паралелям, так щоб назва займала всю територію/акваторію об'єкта.

- Якщо назва об'єкта не поміщається на карті, то біля нього ставлять цифру, а в умовних знаках/легенді карти пишуть, що означає дана цифра.

- Якщо того вимагає завдання, то карту розфарбовують кольоровим олівцем, а потім вже підписують географічні назви.

- На початку навчального року роботи в контурних картах виконують простим олівцем, щоб була можливість виправити свої помилки.

- Працювати в контурних картах фломастерами, маркерами, фарбами та ін. не допускається.

- При оцінці роботи з контурною картою враховується не точне копіювання карти атласу, а правильність виконання запропонованих завдань.

На контурній карті повинні бути виконані такі види робіт:

1) названі форми поверхні, кольором (або штрихуванням) показані тектонічні структури, що залягають в основі;

2) даний опис порід, зроблений висновок про зв'язок історії розвитку території з сучасним рельєфом і корисними копалинами (на вклеєному листочку);

3) у легенді карти дано позначення тектонічних структур і корисних копалин.

Для кращого виконання практичної роботи з географії варто спочатку ознайомитися з прикладами виконання. Це ви можете зробити, звернувшись в інформаційний центр ІЦ «Курсовікс».

Тут за помірну ціну і швидко можна замовити і купити практичну роботу з географії.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!