Топоніміка, як навчальна дисципліна
« Назад Термін топоніміка (від грец. topos – місце і onoma – ім'я) - прикладна наукова галузь, що вивчає географічні назви. Метою даної дисципліни є ознайомлення студентів з принципами утворення топонімів (власних назв географічних об'єктів), а також використання їх у процесі навчання і наукових досліджень. У завдання дисципліни входить: - вивчення топоніміки як складової частини географічної ономастики; - засвоєння комплексного етимологічного аналізу способів та мотивів утворення власних імен найбільш важливих географічних об'єктів Землі в цілому, і Західного Сибіру зокрема, з використанням методів історичного, лінгвістичного й географічного аналізів; - пробудження інтересу студентів до більш поглиблених досліджень в області географічних назв. Дисципліна «Топоніміка» відноситься до математичного та природознавчого циклу варіативної частини, що встановлюється вищим навчальним закладом (факультетом). Згідно навчального плану за напрямом підготовки Туризм, дисципліна «Топоніміка» є однією з ланок у системі вищої географічної освіти, являє собою вид навчальних занять, безпосередньо орієнтованих на професійно-практичну підготовку учнів. Для освоєння поставленої мети студенти використовують знання, вміння та види діяльності, сформовані в процесі вивчення дисциплін «Географія туризму», «Історія туризму і подорожей». Процес вивчення дисципліни спрямований на формування та розвиток загальнокультурних компетенцій: - спроможність до інтелектуального, культурного, морального, фізичного та професійного самовдосконалення і розвитку; - здатність до засвоєння культури та традицій інших держав і суспільств, з терпимістю відноситися до національних, расових, конфесійних відмінностей, спроможність до комунікацій у туристській індустрії; - здатність знаходити, аналізувати та обробляти науково-технічну інформацію сфери туристської діяльності із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - основи ономастики як допоміжної дисципліни при вивченні топонімів; - структуру географічних термінів; - мовні сім'ї, предки носіїв яких брали участь або потенційно могли брати участь в номінації географічних об'єктів в Сибіру: Уральська, Алтайська, Палеоазіатська, Індоєвропейська і Алародійська мовні сім'ї; - народи, які брали участь у створенні географічних термінів Західного Сибіру і Томської області; - основні групи топонімів: ороніми, спелеоніми, вулканоніми, гідроніми, гляционіми, анемоніми, дрімоніми, хороніими, несоніми, ойконіми, урбаноніми і дромоніми. -- Вміти: - працювати з навчальною, науковою та довідковою літературою з топоніміки; - виробляти етимологічний аналіз назви географічних об'єктів. -- Володіти: - навичками первинної обробки топонімічної інформації. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Малолєтко А.М., Агєєва Р.А., Березін І.І. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати курсову роботу чи презентацію з курсу «Топоніміка» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. |