Психологія вікових відмінностей, як навчальна дисципліна
« Назад Робоча програма дисципліни розроблена у відповідності з державним освітнім стандартом вищої професійної освіти за напрямом підготовки (спеціальністю) «Клінічна психологія». Мета – формування цілісної системи уявлень про основні закони психічного розвитку людини і якісну своєрідність психіки на кожній із стадій онтогенезу. Завдання: - введення студента у наукове поле дисципліни, що має важливе практичне значення для успішної соціалізації та професіоналізації в спеціальності, що відноситься до групи професій; - окреслити основні віхи історії психології розвитку та вікової психології за кордоном і у вітчизняній науці; - визначити зв'язок з іншими галузями і розділами психології; - ознайомити студентів з методологічними засадами дослідження психічного розвитку; - познайомити студента з основними періодизаціями психічного розвитку людини в онтогенезі; - сформувати у студента уявлення про основні закони та детермінанти психічного розвитку людини в онтогенезі; - сформувати уявлення про віково-психологічні особливості особистості на кожній із стадій онтогенетичного розвитку; - сформувати уявлення про галузі і способи практичної психології розвитку та вікової психології; - навчити студента використанню цих знань у професійній практиці «на благо клієнта»; - навчити студента прийомам і методам вдосконалення власної комунікативної компетентності, мотивувати до особистісного і професійного зростання. Дисципліна «Психологія вікових відмінностей» відноситься до циклу професійних дисциплін. Основні знання, необхідні для вивчення дисципліни формуються в циклі гуманітарних, соціальних та економічних дисциплін, у т. ч.: філософія; професійна етика; в циклі математичних, природничих дисциплін, у тому числі: функціональна анатомія ЦНС; психофізіологія; антропологія; циклі фахових дисциплін, у тому числі: введення в професію психолога; загальна психологія; зоопсихологія та порівняльна психологія. Є попередньою для вивчення дисциплін: історія психології, психологія екстремальних ситуацій і станів, психологічне консультування, психотерапія: теорія і практика; порушення психічного розвитку в дитячому віці, діагностика та корекція аномалій поведінки в період підліткової кризи, методика викладання психології у вищій школі. Компетенції учня, сформовані в результаті освоєння дисципліни (модуля): - здатність та готовність до вдосконалення і розвитку свого інтелектуального та загальнокультурного рівня, морального та фізичного вдосконалення своєї особистості; - уміння виявляти і аналізувати інформацію, необхідну для визначення цілей психологічного втручання, самостійно або в кооперації з колегами розробляти програми втручання з урахуванням нозологічних та індивідуально-психологічних характеристик; - уміння кваліфіковано здійснювати клініко-психологічне втручання в цілях профілактики, лікування, реабілітації та розвитку; - володіння навичками формування установок, спрямованих на здоровий спосіб життя, гармонійний розвиток, продуктивне подолання життєвих труднощів, гуманістичну взаємодію з навколишнім світом. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - теоретичні і методологічні засади, проблеми психології розвитку та вікової психології як науки; - базові закони психічного розвитку в онтогенезі; - суттєві психологічні характеристики особистості на кожному з етапів онтогенетичного розвитку; - характеристику процесу соціалізації особистості з позиції психології розвитку; - особливості та основні напрямки прикладного дослідження і практичної роботи вікового психолога. -- Вміти: - виділяти загальне і специфічне в основних концепціях онтогенетичного розвитку західних і вітчизняних психологів; - розрізняти і диференціювати поняття «зростання», «розвиток, «дозрівання», «психологічний вік»; - виділяти основні теоретичні підходи до вирішення проблеми співвідношення навчання і розвитку та їх застосування у практиці навчання і виховання; - використовувати основні методи та методики психологічного дослідження; - адекватно враховувати віково-психологічні особливості людини при вирішенні різних психологічних завдань у народній освіті, на виробництві, в охороні здоров'я, в організації і проведенні психологічних досліджень, в психологічному консультуванні; - застосовувати отримані при вивченні курсу знання в практичній діяльності клінічного психолога. -- Володіти: - навичками визначення основних кризових періодів особистості; - навичками урахування віково-психологічних особливостей людини як при вирішенні широкого кола завдань професійної діяльності психолога, так і спеціальних завдань контролю і корекції ходу психічного розвитку дитини; - навичками проведення об'єктивної психологічної діагностики особистості на різних етапах онтогенезу. Освітні технології: лекція-візуалізація, мозковий штурм, круглий стіл, заняття-конференція, активізація творчої діяльності, регламентована дискусія, ділова та рольова навчальна гра, метод малих груп, навчально-дослідницька робота студента, підготовка та захист рефератів. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Лукацький М.А., Остренкова М.Є., Габай Т.В., Петровський А.В., Глозман Ж.М. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити магістерську роботу чи статтю з курсу «Психологія вікових відмінностей» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |