Психологія дитячої творчості, як навчальна дисципліна
« Назад Робоча програма дисципліни «Психологія дитячої творчості» складена згідно з Державним освітнім стандартом вищої професійної освіти за напрямом «Психологія». Програма визначає зміст, структуру дисципліни та послідовність її вивчення. Виклад матеріалу даної дисципліни передбачає загальний аналіз основних проблем дитячої психології і порівняльне вивчення підходів до дослідження психіки дитини в основних психологічних школах. Це дозволяє формувати у студентів комплексне уявлення про складну інтегративну освіту – психічний розвиток творчості. Зміст курсу «Психологія дитячої творчості» є логічним продовженням, поглибленням знання, отриманого в результаті оволодіння дисципліною «Психологія розвитку, вікова психологія». Порівнюються різні концептуальні підходи до проблеми розвитку психіки. В систему психологічних уявлень студентів вводяться нові категорії, розширюється семантичний простір вже освоєних понять. Мета курсу - сприяти формуванню у фахівців наукового світогляду, озброїти знанням основних закономірностей розвитку психіки дитини; забезпечити підготовку висококваліфікованих випускників, що володіють глибокими знаннями в області дитячої психології, творчості, володіють науково-дослідними методами роботи, здатних до самостійної діяльності. Головним завданням курсу є формування здібностей студентів брати участь у вирішенні фундаментальних психологічних проблем, таких як проблема розвитку, її умов, рушійних сил, мети; вікової мінливості психіки. Конкретні завдання курсу «Психологія дитячої творчості» для викладача включають участь у вирішенні наступних завдань. Мова навчального курсу покликана: - створити у студентів мотивацію до оволодіння знаннями з дитячої психології не тільки в рамках навчального курсу, але і самостійно організовуючи свою психологічну освіту; - виробити здатність орієнтуватися в умовах розвитку науки з метою визначення власної позиції, ставлення до психолого-педагогічної проблематики; - сприяти процесу професійного самовизначення студентів; - актуалізувати процес особистісної рефлексії студента; - підвищити психічні ресурси та адаптаційні можливості дорослої людини на шляху до особистісної та професійної зрілості, сприяти гармонізації психічного розвитку студента. Завдання курсу: - ознайомлення з можливостями сучасної Дитячої психології творчості, її предметом, комплексним характером її основних розділів, методологією та методами; - вивчення основних методологічних підходів до дослідження вікової мінливості психіки дитини, знайомство з теоретичними і методологічними основами дитячої психології; - розуміння особливостей вікової мінливості психіки дитини і особливостей розвитку психічних процесів, станів і властивостей дитини на різних етапах дитинства; - ознайомлення з працями видатних вітчизняних і зарубіжних психологів (Б.Р. Ананьєва, К.І. Божович, Л.С. Виготського, П.Я. Гальперіна, С.Л. Рубінштейна, 3. Фрейда, К.Р. Юнга, Е. Фромма, Е.Х. Еріксона, Д.Б. Ельконіна, В.М. Мухіної, Л.А. Венгера, О.М. Дяченко, Н.Н. Подъякова і інших); - встановлення зв'язку дитячої психології з іншими науками (філософією, медициною, антропологією, анатомією, фізіологією, біологією та іншими) та з суміжними галузями психології (загальної психологією, дитячою та юнацькою психологією, психологією особистості, психодіагностикою та іншими); - створення передумов для подальшої самостійної роботи студентів в області Дитячої психології. В результаті вивчення даного курсу студент буде: - мати уявлення про предмет і структуру курсу як психологічної галузі широкого профілю, що має базовий, міжгалузевий характер і бере участь у вирішенні комплексу задач в системі освіти та охорони здоров'я, соціальної допомоги, державного управління, бізнесу; - розуміти спрямованість практичної та науково-дослідної діяльності дитячого психолога; - мати уявлення про предмет, методи, практичні завдання і актуальні проблеми «Психологія дитячої творчості»; - володіти матеріалом курсу; - мати уявлення про вікові аспекти розвитку дитини; - знати основні поняття психології розвитку дитини; - знати основні напрямки сучасних віково-психологічних досліджень дитячої психіки; - знати специфіку розвитку і психічні новоутворення кожного вікового етапу раннього, дошкільного та молодшого шкільного дитинства. Оволодіти навичками: - самоорганізації; - організації самостійної роботи. Структура курсу «Психологія дитячої творчості» включає в себе наступні розділи: Розділ 1. Загальні питання дитячої психології. Розділ 2. Методи дитячої психології. Розділ 3. Огляд вітчизняних і зарубіжних теорій дитячого розвитку. Розділ 4. Пренатальний період розвитку. Розділ 5. Загальна характеристика психічного розвитку новонародженого і немовляти. Розділ 6. Загальна характеристика психічного розвитку у ранньому віці. Розділ 7. Розвиток діяльності в дошкільному віці. Розділ 8. Пізнавальний розвиток дошкільників. Розділ 9. Розвиток особистості в дошкільному дитинстві. Розділ 10. Готовність до шкільного навчання. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: К.І. Божович, Л.С. Виготський, П.Я. Гальперін, С.Л. Рубінштейн, 3. Фрейд, К.Р. Юнг та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити магістерську роботу чи тези з курсу «Психологія дитячої творчості» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |