Психологія аномального розвитку, як навчальна дисципліна
« Назад Аномальний розвиток – не дефектний, а своєрідний розвиток, що не обмежується негативними ознаками, а має цілий ряд позитивних, що виникають в силу пристосування дитини з дефектом до світу. Дане поняття входить в коло понять, що об'єднуються терміном «дизонтогенез», яким позначають різні форми порушень онтогенезу. Дисципліна «Психологія аномального розвитку» входить в факультативну частину циклу підготовки фахівців спеціальності «Клінічна психологія» соціально – психологічного факультету і побудована відповідно з основною освітньою програмою, з урахуванням вимог державного освітнього стандарту за напрямом «Клінічна психологія». Цілями освоєння дисципліни «Психологія аномального розвитку» є озброєння студентів знаннями феноменології, структурою, динамікою особистісних розладів і взаємозв'язку з іншими розладами, а також основними моделями діагностики і психотерапії, а також: - методологічними засадами вивчення особистості в клінічній психології; - узагальненими знаннями психологічних механізмів зміни особистості і діяльності в патології, патопсихологічних синдромів; - критерії визначення особистісних розладів; - категорії основних форм особистісної патології; - характеристики паранойдного, шизоїдного, шизотипічного, істероїдного, нарцисичного, асоціального і прикордонного особистісних розладів; - схожість і відмінність міжнародних класифікацій. Зміст курсу «Психологія аномального розвитку» є логічним продовженням і поглибленням знань, отриманих в результаті опанування дисциплін «Загальна психологія», «Психологія розвитку та вікова психологія», а також «Психологія особистості» і «Розлади особистості». Умовами успішного проходження курсу є: - глибокі і узагальнені знання основних понять, методологічних основ розладів особистості, знання про основні форми порушення окремих психічних процесів, психічної діяльності та особистості; провідних патопсихологічних синдромів і сучасних методів психопрофілактики; - вміння організувати структурну діагностику особистісних розладів, використовувати та інтерпретувати психологічні тести діагностики особистісних розладів; - сформовані навички викладу у формі усного або письмового повідомлення або доповіді основних положень, що містяться в навчально-методичній та спеціальній науковій літературі, а також інтерпретації результатів, представлених у повідомленні або доповіді. В результаті освоєння даної дисципліни студент формує і демонструє наступні загальні та професійні компетенції: - Умінням формулювати розгорнутий структурований психологічний висновок, що відповідає цілям дослідження в контексті психологічної теорії, забезпечувати пацієнта (клієнта) і медичний персонал (замовника послуг) інформацією про результати діагностики, формулювати рекомендації; - Умінням кваліфіковано здійснювати клініко-психологічне втручання в цілях профілактики, лікування, реабілітації та розвитку; - Умінням кваліфіковано проводити психологічне дослідження в рамках різних видів експертизи (судово-психологічної, військово-психологічної, психолінгвістичної, медико-психолого-соціальної), аналізувати її результати, формулювати експертний висновок, адекватний завданням експертизи і запитам користувача. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Абрамова Г.С., Юдчиц Ю.А., Березін Ф.Б., Мирошніков М.П., Рожанець Р.В. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити дипломну роботу чи доповідь з курсу «Психологія аномального розвитку» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |