Психогенетика, як навчальна дисципліна
« Назад Психогенетика - наука, розділ психології, який використовує дані генетики і генеалогічний метод. Метою освоєння дисципліни «Психогенетика» є ознайомлення студентів з основними питаннями психогенетики, щоб знати роль спадковості і середовища у формуванні індивідуальних відмінностей за психологічними і психофізіологічними ознаками людини, а також проаналізувати чинники, що формують ці особливості, формування у студентів уявлень про місце психогенетики в загальній системі психологічних знань та її значення для вирішення прикладних завдань; показати перспективні напрямки досліджень, соціальну значущість і відповідальність генетичних досліджень психологічних рис людини. Навчальна дисципліна «Психогенетика» відноситься до варіативної частини дисциплін математичного і природничого циклу. Дисципліна базується на знаннях, отриманих в ході вивчення курсів: «Сучасні концепції природознавства», «Інформаційні технології в спеціальній освіті», «Психофізіологія». Для успішного оволодіння даною дисципліною необхідно вивчення таких дисциплін, як «Загальна та вікова психологія», «Психодіагностика», «Вікова анатомія, фізіологія і гігієна», «Психологія здоров'я». Дисципліна «Психогенетика» є основою для вивчення наступних дисциплін професійного циклу: Невропатологія, Психопатологія, Патопсихологія, Експериментальна психологія, Психологія осіб з порушенням зору, слуху, мови, опорно-рухового апарату, Психологія дітей зі складними вадами розвитку, Соціальна психологія адикцій. У результаті освоєння дисципліни студент повинен: -- Знати: - основні положення генетики, значимі для розуміння психологічних даних; - історію розвитку і сучасний стан психогенетики; - методологію психогенетичних досліджень; - значення спадковості і середовища у формуванні психологічних і психофізіологічних ознак людини; - етичні, соціальні та юридичні проблеми сучасних молекулярно-генетичних досліджень психологічних ознак. -- Вміти: - самостійно аналізувати результати психогенетичних досліджень; - самостійно спланувати та провести психогенетичне дослідження. -- Володіти: - понятійним апаратом психогенетики. Важливим компонентом курсу є виконання самостійної роботи. Цілі організації самостійної роботи: 1) розширення знань, отриманих від викладача; 2) уміння користуватися різними джерелами інформації; 3) розвиток творчих здібностей студентів; 4) розвиток здатності професійно оцінювати ситуацію. Етапи організації самостійної роботи студентів: 1) вивчення індивідуальних можливостей студентів; 2) диференціальний підхід до організації роботи (самостійний вибір виду і теми роботи або за завданням викладача); 3) розробка можливих видів і тим самостійної роботи студентів; 4) подання виконаних робіт; 5) підведення підсумків. Види самостійної роботи: 1) самостійна робота за зразком, алгоритмом, стандарту; 2) робота за аналогією, що вимагає від студентів застосування і переносу знань і вмінь у змінені умови; 3) творча, проблемна робота. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Алфімова М.В., Трубніков В.І., Гальтон Ф., Зирянова Н.М., Паршикова О.В., Пьянкова С.Д., Чорткова Ю.Д. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити магістерську роботу чи есе з курсу «Психогенетика» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |