Педіатрія з дитячими інфекційними хворобами, як навчальна дисципліна
« Назад Дитячі інфекційні хвороби – навчальна дисципліна, що містить систематизовані наукові знання і методики за основними клініко-діагностичними, епідеміологічними, патогенетичними і лікувальними аспектами інфекційних захворювань у дітей. Вивчення студентами дисципліни «Педіатрія з дитячими інфекційними хворобами» визначається необхідністю цілеспрямованого оволодіння знаннями про механізми виникнення і поширення захворювань, методи їх профілактики. Знання основ досліджуваної дисципліни використовуються з профілактичною та науковою метою, як у клінічній, так і теоретичній медицині. Типова навчальна програма дисципліни «Педіатрія з дитячими інфекційними хворобами» включає новітні наукові дані з дитячих інфекційних хвороб, а також з нормативно-правових актів в галузі практичної медицини. Особливість нової типової програми полягає у постановці завдань вивчення актуальних інфекційних захворювань у дітей з урахуванням епідеміологічної ситуації у світі (пандемія «свинячого» грипу, зростання вірусних діарей та ВІЛ-інфекції, активізація ентеровірусної інфекції). Мета викладання і вивчення дисципліни «Педіатрія з дитячими інфекційними хворобами» полягає у формуванні у студентів та набуття ними наукових знань про клініко-діагностичні маркери і терапевтичні підходи при соціально-значущих інфекційних хворобах у дітей, визначенні плану профілактичних заходів і оцінки їх ефективності. Завдання вивчення дисципліни полягають в набутті студентами академічної компетенції, основу якої становить здатність до самостійного пошуку навчально-інформаційних ресурсів, оволодіння методами придбання і осмислення знання: - основних понять інфекційних хвороб у дітей; - етіології інфекційних захворювань у дитячому віці та патогенетичних механізмів даних захворювань; - найважливіших клінічних проявів типових і атипових форм хвороб; - сучасних методик діагностики інфекційних хвороб у дітей; - терапевтичних підходів до лікування і надання невідкладної допомоги при інфекційній патології у дітей; - методів профілактики інфекційних хвороб у дітей. Завдання викладання дисципліни полягають у формуванні соціально-особистісної та професійної компетенції, основа якої полягає в підготовці лікарів-педіатрів, які добре знають вікові особливості дитячого організму, клініку дитячих інфекційних захворювань; володіють сучасними методами їх діагностики та диференціальної діагностики, які вміють надати невідкладну допомогу і призначити раціональну терапію дитини з урахуванням її віку і тяжкості захворювання, а також освоїли специфічну профілактику, що забезпечує зниження інфекційної захворюваності дитячого населення. В результаті вивчення дисципліни студенти набувають теоретичні знання і практичні навички, необхідні лікарю-педіатру в повсякденній практиці. Специфіка підготовки лікарів-педіатрів визначає необхідність цілеспрямованого вивчення студентами клінічних синдромів і диференціально- діагностичних критеріїв інфекційних захворювань у дітей. Навчання на кафедрі базується на принципах комплексного підходу з використанням загальноприйнятих і спеціальних методів дослідження та наступності методично і логічно взаємопов'язаних між собою дисциплін медико-біологічного блоку (медична біологія, мікробіологія, вірусологія, імунологія, біохімія, фармакологія, патологічна анатомія), клінічного напряму (терапія, акушерство і гінекологія, хірургія, неврологія і психіатрія), а також загальної гігієни та екології, громадського здоров'я та охорони здоров'я та інших медичних спеціальностей. Студент повинен мати уявлення: - про епідеміологічну ситуацію з інфекційних хвороб; - про епідеміологічну ситуацію з карантинних інфекцій в світі, ситуацію в суміжних державах; - тенденцію захворюваності основними інфекційними хворобами у віковому та соціальному аспекті. Студент повинен знати: - етіологію, класифікацію, патогенез, клінічну картину, діагностику та диференційну діагностику, методи профілактики та лікування найбільш частих інфекційних захворювань у дітей та підлітків; - методи підтримки порушених і заміщення втрачених функцій органів і функціональних систем організму при інфекційних токсичних процесах; - методи амбулаторно-поліклінічного реабілітаційного лікування після виписки з лікарні в умовах денного стаціонару поліклініки; - методи реабілітації дітей після перенесеного інфекційного захворювання; - методи профілактики інфекційних захворювань у дітей; календар щеплень дитячого віку і організацію імунопрофілактики в поліклініці. Студент повинен вміти: - збирати скарги, анамнез хвороби та життя; - виявляти епідемічне джерело інфекційного захворювання; - здійснювати клінічне обстеження дитини з інфекційною патологією; - виявляти основні клінічні синдроми; - формулювати попередній (робочий) нозологічний або синдром ний діагноз; - складати план обстеження дитини при інфекційному захворюванні без або з наявністю супутньої соматичної патології; - визначати необхідність чи обов'язковість госпіталізації дитини при інфекційному захворюванні або залишення його для лікування вдома; - оцінювати результати лабораторного (бактеріологічного, серологічного, біохімічного, імунологічного та ін.) та інструментального обстеження (УЗД, рентгенологічне, фіброгастроскопічне, колоноскопічне та ін.); - установлювати та обґрунтовувати клінічний діагноз при інфекційній патології у дітей; - призначати етіотропну терапію, адекватну патології; - виписувати і призначати необхідні лікарські препарати для етіотропного і патогенетичного лікування інфекційної патології у дітей; - виявляти наявність невідкладних станів і розвиток ускладнень при інфекційній патології у дітей. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Германенко І.Г., Астапов А.А., Кулагін А.Є., Циркунов В.М. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити курсову роботу чи реферат з курсу «Педіатрія з дитячими інфекційними хворобами» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |