Педіатрія, як навчальна дисципліна
« Назад Змістом спеціальності «Педіатрія» є область клінічної медицини, що вивчає здоров'я дитини в процесі її розвитку, фізіологію і патологію дитячого віку, а також розробляє методи діагностики, профілактики та лікування дитячих хвороб. Об'єкт вивчення педіатрії - популяції дитячого населення, що проживає в різних регіонах країни, що включають як хворих, так і здорових осіб. Завдання дисципліни «Педіатрія» - здійснення комплексної діагностики захворювань, вроджених і спадкових хвороб, як ранніх і типових проявів хвороб, так і малосимптомних і атипових їх варіантів течії, на основі володіння пропедевтичними і сучасними лабораторно – інструментальними методами дослідження, оцінки стану функціональних систем дитини, встановлення діагнозу та надання допомоги при невідкладних станах, проведення лікування наявних хвороб, синдромів і патологічних станів з використанням як терапевтичних, так і хірургічних методів, а також здійснення первинної, вторинної профілактики захворювань і корекції мікронутрієнтної недостатності серед здорових та хворих дітей. Області досліджень: 1. Зростання, фізичне, статеве і нервово-психічний розвиток, стан функціональних систем дитини. 2. Вигодовування та харчування здорових і хворих дітей. Рахіт, розлади травлення і живлення. 3. Фізіологія та патологія дітей періоду новонародженості, раннього, дошкільного та шкільного віку. 4. Обмін речовин у дітей. Мікронутрієнтна недостатність. 5. Клініка, діагностика та лікування вроджених і спадкових хвороб. 6. Внутрішні хвороби у дітей. 7. Інтенсивна терапія та реанімація. 8. Дитячі інфекційні хвороби. 9. Екологічні проблеми педіатрії. Дисципліна «Педіатрія» належить до спеціальних дисциплін галузі науки та наукової спеціальності, включеної в обов'язкові дисципліни освітньої складової програми післявузівської професійної освіти за спеціальністю «Педіатрія». Мета вивчення дисципліни - підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в галузі педіатрії для науки, освіти, професійної лікарської діяльності, а також формування у аспірантів компетенції в області педіатрії, яка забезпечує кваліфіковану наукову інформаційну та творчу діяльність наукового працівника: - Комунікативна компетенція включає лінгвістичний, соціокультурний, дискурсивний і стратегічний компоненти; - Уміння співвідносити терапевтичні знання з конкретними сферами, ситуаціями, умовами і завданнями спілкування займає особливе місце. Завдання: - формування навичок самостійної науково-дослідної і педагогічної діяльності; - поглиблене вивчення теоретичних і методологічних основ клінічної дисципліни (педіатрія); - удосконалення філософської освіти, в тому числі орієнтованої на професійну діяльність в галузі педіатрії; - удосконалення знань іноземної мови, в тому числі для використання у професійній діяльності. В результаті вивчення дисципліни аспірант повинен: -- знати: - етіологію, патогенез, сучасну класифікацію, заходи профілактики захворювань у дітей, що найчастіше зустрічаються; - клінічну картину, особливості перебігу та можливі ускладнення найбільш поширених захворювань, що протікають в типовій формі у дітей різних вікових груп; - клінічну картину, особливості перебігу та можливі ускладнення вроджених і спадкових хвороб; - сучасні методи клінічного, лабораторного, інструментального обстеження хворих (включаючи ендоскопічні, рентгенологічні методи, ультразвукову діагностику), а також діагностичні можливості методів безпосереднього дослідження хворого педіатричного профілю; - критерії діагнозу різних захворювань; - методи лікування та показання до їх застосування, механізм дії лікувальної фізкультури та фізіотерапії. Показання і протипоказання до їх призначенням; - клініко-фармакологічну характеристику основних груп лікарських препаратів і раціональної вибір конкретних лікарських засобів при лікуванні основних патологічних синдромів захворювань і невідкладних станів у пацієнтів; - сучасні підходи до вигодовування та харчування здорових і хворих дітей; - фізіологію, особливості обміну речовин у дітей періоду новонародженості, раннього, дошкільного та шкільного віку. -- вміти: - оцінити статус пацієнта, провести його повне фізикальне обстеження (огляд, пальпація, аускультація, вимірювання артеріального тиску, визначення властивостей артеріального пульсу), що включає обстеження систем і органів ендокринної, імунної, дихальної, серцево-судинної, травної, сечовидільної, кістково-м'язової системи, кровотворних органів, оцінити стан дитини для прийняття рішення про необхідність надання йому медичної допомоги. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: А.А. Баранова, Н.П. Шабалов, В.Ф. Учайкін, Боровик Т.Е. та ін. Отже, якщо Вам не вистачає терпіння, чи бракує часу, і потрібно швидко та за помірну ціну придбати курсову роботу чи тези з курсу «Педіатрія» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |