Нутриціологія, як навчальна дисципліна
« Назад Нутриціологія представляє собою науку, яка займається вивченням їжі, харчування, продуктів харчування. Цілями освоєння навчальної дисципліни «Нутриціології» є підготовка фахівця, який володіє професійними компетенціями і здатного вирішувати професійні завдання, спрямовані на збереження і зміцнення здоров'я населення. Завдання дисципліни: 1. Підготувати до вирішення наступних професійних завдань відповідно до спеціальності «Педіатрія»: - формування у населення, пацієнтів та членів їх сімей мотивації, спрямованої на збереження та зміцнення свого здоров'я та здоров'я оточуючих; - навчання дітей і їх батьків (законних представників) основним гігієнічним заходам оздоровчого характеру, що сприяє профілактиці виникнення захворювань і зміцнення здоров'я. 2. Сприяти засвоєнню знань, формуванню вмінь, навичок та компетенцій в області нутриціології. Для освоєння дисципліни доцільна наявність знань, умінь і навичок, отриманих в ході вивчення наступних дисциплін: біохімія, нормальна фізіологія. Дисципліни, для яких освоєння даної дисципліни є доцільним: основи формування здоров'я дітей, пропедевтика дитячих хвороб, факультетська педіатрія, ендокринологія. У результаті освоєння дисципліни студент повинен демонструвати наступні результати навчання: 1. Знати: - значення нутриціології в практичній діяльності лікаря-педіатра; - основні принципи і правила здорового харчування; - основні графічні моделі здорового раціону; - класифікацію харчових речовин; - норми фізіологічних потреб в енергії та харчових речовинах; - хімічний склад продуктів харчування; - різні способи комплексного аналізу раціону харчування; - основи корекції раціону харчування; - значення харчування у профілактиці серцево-судинних і онкологічних захворювань; - основні принципи корекції надмірної маси тіла; - основи використання біологічно активних добавок до їжі; - основи здорового харчування вагітних жінок; - основи природного вигодовування дітей першого року життя; - основи штучного вигодовування дітей першого року життя; - основні правила введення прикорму дітям першого року життя; - основи здорового харчування дітей старше року. 2. Вміти: - провести опитування про раціон і режим харчування і записати одноденний раціон із зазначенням часу прийому їжі, кількості прийомів їжі, назву продуктів і страв, орієнтовну їх кількість у грамах. - здійснити якісний і кількісний аналіз раціону харчування. - встановити фізіологічні потреби в енергії та харчових речовинах: -- скласти план корекції раціону і режиму харчування; -- провести бесіду про реалізацію плану корекції раціону. Відповісти на запитання; -- навчити основам здорового харчування і адекватної фізичної активності; -- провести бесіду про значення харчування для профілактики серцево-судинних і онкологічних захворювань; -- провести бесіду про основні засади корекції надлишкової маси тіла; -- провести бесіду про здорове харчування вагітних жінок; -- провести бесіду про переваги і основних правилах природного вигодовування; -- провести бесіду про основні правила штучного вигодовування; -- провести бесіду про правила введення прикорму дитині першого року життя; -- провести бесіду про здорове харчування дітей старше року. 3. Володіти: - складанням індивідуальної піраміди харчування на основі одноденного раціону; - розрахунком і оцінкою індексу маси тіла; - визначенням потреб в енергії та харчових речовинах з використанням таблиць в нормативних документах; - розрахунком рівня основного обміну з використанням формули Харріса-Бенедикта; - визначенням групи фізичної активності; - визначенням добової потреби в енергії на підставі рівня основного обміну з урахуванням групи фізичної активності; - розрахунком потреби в білках, жирах і вуглеводах на підставі їх процентного співвідношення від добової потреби в енергії; - визначенням рівня основного обміну і потреби в білках з використанням експрес розрахунків; - визначенням калорійності, вмісту білків, жирів і вуглеводів з використанням програми «Калькулятор денного раціону»; - зіставленням змісту енергії і харчових речовин в раціоні і індивідуальних норм фізіологічних потреб. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: В.А. Доценко, Л.В. Мосійчук, В.Г. Ребров, Л. Г. Климацька, В.Д. Малишев та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити магістерську роботу чи презентацію з курсу «Нутриціологія» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |