Менеджмент готельного та туристичного бізнесу, як навчальна дисципліна
« Назад Туризм - це великий і високоприбутковий сектор економіки у розвинених країнах. У світовій економіці туризм вийшов на лідируючі позиції, конкуруючи лише з видобутком нафти. Потужності українського рекреаційно-туристичного господарства в даний час використовуються лише на 40-50%. Розвиток туристичного сектору в Україні може зіграти істотну роль у виході країни з економічної кризи, допомогти вирішити соціальні проблеми населення, а так само актуальні екологічні питання. У зв'язку з цим, виникає необхідність у фахівцях «Менеджерів туризму та готельного бізнесу» широкого профілю, які володіють не тільки теоретичними знаннями, а й практичними. Важливим доповненням до даної спеціалізації, є знання окремих розділів психології, економіки, екології, а так само володіння елементарними знаннями іноземних мов. Мета курсу «Менеджмент готельного та туристичного бізнесу» – засвоєння базових понять науки управління в сфері готельного сервісу і туризму, а також прищеплення навичок поведінки керівника організації сервісу і турфірми. Завдання курсу «Менеджмент готельного та туристичного бізнесу»: - розкрити основні концепції та функції менеджменту; - показати специфіку менеджменту в соціально-культурній сфері та туризмі; - навчити розробляти стратегію організації і різні види планів; - ознайомити з основними принципами і методиками управлінської роботи, стилями управління; - сформувати у студентів управлінське мислення; - освоєння термінології досліджуваного предмета; - формування причинно-наслідкових зв'язків між досліджуваними поняттями, технологіями та практичним результатом у цій сфері діяльності. В результаті вивчення курсу «Менеджмент готельного та туристичного бізнесу» кожен студент повинен: -- Знати: - сутність професії менеджера у сфері сервісу і туризму; - особливості сучасного менеджменту і принципи організації діяльності туристичної фірми; - зарубіжні моделі менеджменту; сутність функцій менеджменту; - зміст процесу прийняття та реалізації управлінських рішень; - сутність підходу управління за цілями, її значення та методи формування цілей; - принципи спеціалізації та поділу праці в апараті управління організації; принципи побудови організації і основні типи організаційних структур, їх переваги та недоліки; принципи побудови комунікаційних процесів в організації; - сутність системного застосування методів управління; підходи до управління неформальною групою в організації; - фактори, що визначають ефективність діяльності організації та ефективність управління; - ризик-менеджмент, етику ділового спілкування; - управління конфліктами; психологія менеджменту; - зовнішні зв'язки та можливості менеджменту, налагодження взаємовигідного співробітництва. -- Вміти: - використовувати нормативну, правову інформацію та довідковий матеріал у своїй професійній діяльності; - оцінювати ефективність основних підходів в управлінні організацією; - формулювати цілі організації; - виявляти проблеми, визначати критерії вибору варіантів рішення, оцінювати обмеження і обґрунтовувати прийняте рішення; - визначати ефективний стиль керівництва залежно від ситуації і форми побудови взаємовідносин з співробітниками; - оцінювати загальний рівень управління організацією; працювати в команді. -- Володіти навичками: - аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища організації; - формування місії організації, основних цілей, декомпозиції цілей; - виявлення проблеми, її причини та обґрунтування способів вирішення; - застосування різних методів розробки управлінських рішень і оцінки ефективності прийнятих рішень; - виявлення загальних та спеціальних функцій управління; - побудови організаційної структури фірми та її вдосконалення; формування системи стимулювання персоналу; - проведення оцінки діяльності керівників; - виявлення різних типів конфліктів і способів їх дозволу. Перевірка знань студентів проводиться шляхом організації поточного і проміжного контролю: виконання домашніх завдань. Поточний контроль здійснюється за результатами виступів на семінарах і тестових завдань. Знання, отримані при вивченні дисципліни «Менеджмент готельного та туристичного бізнесу», є необхідним елементом підготовки сучасного менеджера вищої кваліфікації. Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Чудновський А. Д., Жукова М. А., Квартальнов В. А та ін. Отже, якщо Вам потрібно купити курсову роботу чи тези з курсу «Менеджмент готельного бізнесу туризму» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив кваліфікованих фахівців Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |