Інфекційні хвороби, як навчальна дисципліна
« Назад Інфекційні захворювання — група захворювань, що викликаються проникненням в організм патогенних (хвороботворних) мікроорганізмів, вірусів і пріонів. Дисципліна «Інфекційні хвороби» викладається на кафедрі інфекційних хвороб з епідеміологією і дерматовенерологією.
Основні розділи дисципліни: 1. Основні поняття та відомості про інфекційні хвороби. 2. Кишкові інфекції. 3. Інфекції дихальних шляхів. 4. Вірусні гепатити. 5. ВІЛ-інфекція та опортуністичні інфекції. 6. Кров'яні інфекції. 7. Деякі бактеріальні зоонози. 8. Ранові інфекції. 9. Гельмінтози. Мета опанування дисципліни: викладання інфекційної патології в системі вищої професійної освіти є невід'ємною частиною підготовки лікаря-педіатра, для формування професійних компетенцій у лікарів педіатрів області знань з загальної і приватної інфектології, вміння застосовувати отримані знання для діагностики, лікування та профілактики інфекційних хвороб. Завдання вивчення дисципліни: - у профілактичній діяльності: здійснення диспансерного спостереження за дітьми та підлітками; - в діагностичній діяльності: діагностика інфекційних захворювань на основі клінічних і лабораторно-інструментальних методів дослідження; діагностика невідкладних станів при інфекційних захворюваннях; - в лікувальній діяльності: лікування інфекційних хвороб у дітей і підлітків з використанням терапевтичних методів; надання лікарської допомоги дітям та підліткам при невідкладних станах, що розвилися при інфекційних захворюваннях; проведення лікувально-евакуаційних заходів і надання медичної допомоги населенню в екстремальних умовах епідемій; - реабілітаційна діяльність: проведення реабілітаційних заходів серед дітей та підлітків, які перенесли інфекційне захворювання; - організаційно-управлінська діяльність: ведення обліково-звітної медичної документації, що заповнюється на інфекційного хворого; - науково-дослідницька діяльність: аналіз наукової літератури і офіційних статистичних оглядів; підготовка рефератів з сучасних наукових проблем інфекційної патології.
Процес вивчення навчальної дисципліни «Інфекційні хвороби» спрямований на формування наступних загальнокультурних, загально-професійних компетенцій та професійних компетенцій. Основні освітні технології: у процесі вивчення дисципліни використовуються традиційні технології, форми і методи навчання (лекції, практичні клінічні заняття), а також активні та інтерактивні форми проведення занять (круглий стіл, дебати, дискусія, мозковий штурм, мозкова атака, рольові та ділові ігри, «дискусійний» метод, візуалізовані завдання). Самостійна робота студентів складається з двох компонентів: аудиторної та позааудиторної (обов'язкової для всіх студентів і за вибором) роботи; теоретичної самопідготовки з усіх навчальних тем, пошук ілюстрацій до досліджуваної теми, робота з інтернет-ресурсами, науковими періодичними виданнями, монографічною літературою з метою поглиблення знань, вивчення написання реферату з обраної проблеми, його реалізація. Науково-дослідна робота є обов'язковим розділом вивчення дисципліни. Тематика робіт вибирається з урахуванням наукового напрямку кафедри. У результаті вивчення навчальної дисципліни «Інфекційні хвороби» студент повинен: -- Знати: - етіологію, діагноз, лікування та профілактику інфекційних захворювань; - клінічну картину, особливості перебігу та можливі ускладнення інфекційних захворювань, що протікають в типовій формі; - сучасні методи клінічної інструментальної діагностики хворих інфекційного профілю; - особливості збору патологічних матеріалів; - запобіжні заходи, спеціальний одяг; - основні принципи діагностики, лікування і реабілітації інфекційних хвороб; - показання до госпіталізації з інфекційними захворюваннями; - принципи диспансерного спостереження інфекційних хворих, реабілітації пацієнтів; - здійснення специфічної та неспецифічної профілактики інфекційних захворювань. -- Вміти: - брати участь в організації та наданні лікувально-профілактичної та санітарно-протиепідемічної, профілактичної і реабілітаційної допомоги населенню з інфекційними захворюваннями; - інтерпретувати результати обстеження, поставити попередній діагноз, намітити обсяг додаткових досліджень для уточнення діагнозу; - сформулювати клінічний діагноз; - розробити план лікування з урахуванням перебігу хвороби, підібрати і призначити лікарську терапію, використовувати методи немедикаментозного лікування, провести реабілітаційні заходи. -- Володіти: - інтерпретацією лабораторних результатів, інструментальних методів діагностики з інфекційним захворюванням; - алгоритмом постановки попереднього діагнозу з подальшим направленням на додаткове обстеження до лікарів - спеціалістів; - алгоритмом встановлення розгорнутого клінічного діагнозу хворим; - алгоритмом виконання основних лікарських діагностичних і лікувальних заходів з надання першої лікарської допомоги при невідкладних і загрозливих для життя станах при інфекційних захворюваннях.
Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Н.Д. Ющук, Ю.Я. Венгероват, С.Н. Орлова та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно купити курсову роботу чи статтю з курсу «Інфекційні хвороби» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам допоможемо у цьому. З повагою ІЦ «KURSOVIKS»! |