Географія рекреації та туризму, як навчальна дисципліна
« Назад Сучасний туризм — глобальне явище ХХІ століття, є не тільки формою відпочинку і проведення дозвілля, але і однією з найбільш активних форм спілкування людей, освоєння нових територій і ключовим сектором економіки. Туризм характеризується вибірковістю просторів, що залежить від особливостей і властивостей території, так і від сучасних мотивів туристсько-рекреаційної діяльності. Сучасні потреби туристів лежать в основі формування спеціалізованих територіальних туристично-рекреаційних систем, які видозмінюються в просторі і в часі. Географія туризму — самостійна наукова дисципліна, що вивчає просторово-часову організацію туризму, особливості формування, функціонування та розвитку територіальних туристично-рекреаційних систем. Сучасні тенденції в попиті на туристсько-рекреаційні послуги, характер їх територіального прояву, нові форми організації відпочинку і дозвілля, національні і регіональні особливості формування і розвитку туристських ринків вимагають від професіоналів туристичного бізнесу поглиблених географічних знань, як загального, так і спеціалізованого характеру, що включають в себе ресурсну базу та фактори формування і розвитку територіальних туристсько-рекреаційних систем. Географія туризму, як самостійна наукова дисципліна, ставить перед собою мету — дати цілісне уявлення про просторові і часові закономірності та тенденції розвитку рекреації та туризму у країнах і регіонах світу, про територіальні туристично-рекреаційні системи, умови та фактори їх формування. Зміст курсу передбачає отримання студентами професійних знань з сучасної географії світового туристського ринку, просторової організації рекреації і туризму в країнах і регіонах світу, оволодіння навичками проектування і управління новими просторово-організаційними формами розвитку рекреації і туризму на національному, регіональному і локальному рівнях. Подібні теоретичні знання і практичні навички необхідні для науково-дослідної, педагогічної, проектно-виробничої діяльності випускників. Вони формують такі предметні компетенції як: здатність виявляти і оцінювати туристично-рекреаційний потенціал територій; здатність проводити моніторингові дослідження туристського ринку; здатність до орієнтації в організації туристсько-рекреаційного простору і ряд інших компетенцій формуються в системі європейських освітніх програм предметної області «Туризм». Актуальність запровадження цього курсу пов'язана з величезним пізнавальним аспектом рекреаційної географії. Світ великий і різноманітний; рекреація – вічний супутник людства в його соціокультурному розмаїтті, спрямована на відновлення витрачених у процесі праці фізичних і духовних сил людини та її розвиток. Мета курсу: сформувати систему знань про територіально-рекреаційні системи як основу розвитку рекреації і туризму. Завдання дисципліни: - оволодіти основами вчення про територіально-рекреаційні системи; - виявити ресурсний потенціал рекреації; - вивчити особливості сучасного рекреаційного природокористування; - вивчити теоретичні та прикладні засади рекреаційного і туристичного районування; - виконати оцінку рекреаційних ресурсів окремих країн і регіонів світу. Для освоєння дисципліни студенти використовують знання, вміння та види діяльності, сформовані в процесі вивчення дисциплін «Основи туристської діяльності», «Економіка туризму», «Фізико-географічні аспекти туризму», «Соціально-економічні особливості туризму». Знання з дисципліни «Географія рекреації та туризму» служать теоретичною і практичною основою для опанування дисциплін «Географія світового туристського ринку», «Туристсько-рекреаційні ресурси». Процес вивчення дисципліни спрямований на формування таких компетенцій: - знати нормативні документи, що регламентують організацію і методику проведення виробничо-технологічних географічних робіт; - мати навички проведення географічної експертизи нормативно-правових актів; - мати базові знання з теоретичних і прикладних основ територіального планування та управління та вміти їх використовувати на практиці; - знати основні фактори, форми та принципи територіальної організації рекреації та туризму; - володіти навиками розробки стратегій, концепцій і програм розвитку рекреації і туризму на рівні регіонів і муніципальних утворень, практичними навичками туристсько-рекреаційного менеджменту. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: -- Знати: - базові поняття рекреаційної географії; - сучасні потреби людини в рекреації; - сучасне поняття та класифікацію рекреаційних ресурсів; - основи вчення про територіально-рекреаційні системи; - основи раціонального рекреаційного природокористування; - географію туристсько-рекреаційних зон і районів світу. -- Вміти: - оцінити роль рекреації та туризму в соціально-економічному розвитку країни та регіону. Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: В.І. Кружалін, Н.С. Мироненко, Н.В. Зігерн-Корн, Н.В. Шабаліна та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи реферат з курсу «Географія рекреації та туризму» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |