Диференціальна психологія, як навчальна дисципліна
« Назад Дисципліна «Диференціальна психологія» включає загальні засади психологічних знань про факти, поняття і теорії, що відображають сучасні уявлення про природу психіки людини, її специфіку, відмінності між людьми. Програма курсу спрямована на поглиблення загальнопсихологічних знань, розуміння природної системи досліджуваних психічних явищ; зміцнення розуміння міждисциплінарних зв'язків психології.
Основна мета курсу полягає в тому, щоб організувати навчальну та самостійну роботу, сприяти систематичному засвоєнню психологічних знань на всіх етапах навчання. Програма акцентує увагу студентів на психологічні проблеми, які безпосередньо пов'язані з майбутньою професійною діяльністю. Мета курсу «Диференціальна психологія» – сформувати уявлення про диференціальну психологію в області науково-теоретичних уявлень про індивідуальні і типологічні відмінності між людьми; причини, джерела та наслідки цих відмінностей. Завдання Диференціальної психології: - розкрити основні джерела індивідуальних відмінностей; - сформувати уявлення про різноманіття індивідуальних відмінностей і їх особливості; - актуалізувати наявні знання про психічні процеси, стани і властивості на рівні індивідуальних відмінностей; - сприяти розумінню зв'язків між різними галузями психології.
Дисципліна «Диференціальна психологія» знаходиться в базовій частині основної професійної освітньої програми. Дисципліна вивчається одночасно з курсами «Психолого-педагогічний практикум», «Соціальна психологія», «Якісні і кількісні методи психолого-педагогічних досліджень», що закладає основи професійних знань і навичок. На початку освоєння дисципліни «Диференціальна психологія» студент повинен: - знати: базові уявлення про психіку людини, наукові методи дослідження, знати сутність і зміст основних понять психології. - вміти: оперувати психологічними поняттями і категоріями; аналізувати літературу з розділів даної науки, виділяти та узагальнювати необхідні відомості. - володіти науковою термінологією; навичками роботи з літературою, навичками аналізу різних психічних явищ. Дисципліна «Диференціальна психологія» служить основою для освоєння дисциплін: «Віково-психологічне консультування», «Спеціальна психологія», з якими знаходиться в логічному та змістовно-методичному взаємозв'язку. В процесі освоєння даної дисципліни студент формує і демонструє наступні компетенції: - здатність враховувати загальні, специфічні закономірності та індивідуальні особливості психічного і психофізіологічного розвитку, особливості регуляції поведінки і діяльності людини на різних вікових етапах; - готовність застосовувати якісні і кількісні методи в психологічних і педагогічних дослідженнях; - здатність здійснювати збір і первинну обробку інформації результатів психологічних спостережень та діагностики.
У процесі завершення освоєння дисципліни студент повинен демонструвати такі результати освіти: 1) Знати: - загальні і специфічні закономірності психічного розвитку, виділяючи предмет, завдання, методи і структуру диференціальної психології як науки, для виділення формальних і змістовних характеристик людини; - загальні, специфічні закономірності та індивідуальні особливості психічного розвитку, розглядаючи джерела індивідуальних відмінностей; причини індивідуальних відмінностей; основні прояви індивідуальних відмінностей; - знати якісні і кількісні методи психологічних досліджень, на цій меті розглянути методи вивчення індивідуальних відмінностей; - здійснювати збір і первинну обробку інформації результатів психологічних спостережень і діагностики, виділяти предметно-змістовні характеристики: типи та риси особистості, здібності та інтелект, самосвідомості та інших. 2) Вміти: - враховувати загальні, специфічні закономірності та індивідуальні особливості психічного розвитку, виділяти джерела індивідуальних відмінностей: психічні процеси, асиметрію півкуль, властивості нервової системи, темперамент; - на основі даних якісних і кількісних методів психологічних досліджень інтерпретувати прояви індивідуальних відмінностей і формулювати висновки про особливості протікання психічних процесів; - здійснювати збір і первинну обробку інформації результатів психологічних спостережень та діагностики при виділенні різних змістовних характеристик індивідуальності. 3) Володіти навичками: - виділення загальних, специфічних закономірностей та індивідуальних особливостей психічного розвитку людини в процесі роботи з навчальною та науковою літературою: конспектування, реферування, анотування, участі в дискусії з навчального матеріалу; - застосування якісних і кількісних методів у психологічних дослідженнях з метою подальшого аналізу індивідуальних проявів психіки, розуміння способів виділення змістовних характеристик індивідуальності людини; - збір і первинну обробку інформації результатів психологічних спостережень та діагностики, виділяти в наявній інформації індивідуальні варіації характеристик психіки. Свою увагу становленню та розвитку курсу приділяли такі науковці: Реброва Н.П., Чернишова М.П. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити курсову роботу чи реферат з курсу «Диференціальна психологія» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |