Екологія людини, як навчальна дисципліна
« Назад Екологія людини – це комплексний науковий та науково-практичний напрям досліджень взаємодії людини і людських спільнот з навколишнім соціальним і природним середовищем. Вона вивчає соціальні і природні закономірності взаємодії людини і людства в цілому з навколишнім середовищем, проблеми розвитку народонаселення, збереження його здоров'я і працездатності, встановлює причинно-наслідкові зв'язки між якістю середовища та станом здоров'я, розробляє методи діагностики і профілактики несприятливого впливу факторів навколишнього середовища на людину. Дисципліна "Екологія людини" складається з 5 розділів: "Вступ в дисципліну "Екологія людини", "Навколишнє середовище і організм людини", "Здоров'я населення як інтегральний критерій якості середовища проживання", "Соціальні аспекти екології людини", "Регіональні проблеми екології людини", в яких вивчаються закономірності впливу комплексу природних і соціально-економічних факторів навколишнього середовища на здоров'я населення, виникнення і розповсюдження хвороб людини, а також методи вивчення впливу факторів навколишнього середовища на здоров'я населення та основи планування медико-екологічних заходів. Метою освоєння дисципліни «Екологія людини» є формування у студентів систематизованих знань у галузі екології людини, актуальних соціальних і біомедичних проблем екології, демографії, профілактики здорового способу життя, мотивації людини на поведінку, основою якої є самозбереження, розвиток сучасних уявлень про вплив шкідливих факторів на організм людини і функціонування систем, що забезпечують безпеку життєдіяльності організму. Для досягнення поставленої мети ставиться ряд завдань: 1) вивчення впливу екологічних факторів на здоров'я людей; 2) аналіз стану здоров'я людини та стану навколишнього середовища; 3) вивчення факторів екологічного ризику і можливостей екологічної адаптації; 4) вивчення причинно-наслідкових зв'язків виникнення та поширення екологічно обумовлених хвороб з природними, соціально-економічними, політичними, етнічними, культурними і духовними їх передумовами.
«Екологія людини» є дисципліною за вибором, яка тісно пов'язана з дисциплінами природничого циклу (загальна біологія, науки про Землю, хронобіологія), гуманітарного циклу (історія, філософія) і професійного циклу (екологія, екологія міських екосистем, соціальна екологія, основи медичної генетики). Студентам необхідно володіти наступними навичками та компетенціями: робота з інформацією глобальних комп'ютерних мережах; розуміння ролі охорони навколишнього середовища і раціонального природокористування для розвитку і збереження цивілізації, місце людини в біосфері; використання знань про сучасну фізичну картину світу, просторово-тимчасові закономірності, будову речовини для розуміння оточуючого світу і явищ природи. В процесі освоєння даної дисципліни студент формує і демонструє наступні компетенції: Загальнокультурні: - розуміє і дотримується норм здорового способу життя, володіє засобами самостійного, методично правильного використання методів фізичного виховання та зміцнення здоров'я; Професійні: - демонструє базові уявлення про основи біології людини, профілактики та охорони здоров'я і використовує їх на практиці.
Студенти повинні: -- знати: 1) закономірності взаємодії людини і навколишнього середовища; 2) основні фактори ризику середовища проживання людини, їх роль у формуванні захворюваності; 3) особливості клінічних проявів екологічно обумовлених захворювань і патологічних станів; 4) механізми впливу чинників середовища на організм та межі його стійкості; 5) шляхи адаптації до стресових впливів середовища; 6) особливості впливу забруднень різної природи на організм людини; 7) особливості вивчення стану харчування населення, яке проживає в умовах підвищеного екологічного ризику; 8) сучасні напрямки корекції харчування людини в умовах пролонгованого чужорідного навантаження; 9) причинно-наслідкові зв'язки виникнення і розповсюдження екологічно обумовлених хвороб з природними, соціально-економічними, політичними, етнічними, культурними і духовними їх передумовами; 10) роль і взаємодію різних дисциплін, служб, відомств, громадських організацій у вирішенні медико-екологічних проблем; 11) роль міжнародного співробітництва у вирішенні проблем охорони навколишнього середовища, екології та здоров'я людини. -- вміти: 1) визначати фактори екологічного ризику; 2) пов'язати виявлені захворювання та патологічні стани з дією тих чи інших факторів навколишнього середовища; 3) розпізнати екологічну обумовленість захворювання; 4) виділяти групи ризику на популяційному та груповому рівнях; 5) давати оцінку і коректувати стан харчування на груповому та індивідуальних рівнях в умовах екологічного неблагополуччя. -- володіти: 1) за термінологією досліджуваних питань дисципліни «Екологія людини»; 2) основними підходами до зниження аліментарного чужорідного навантаження та його ролі у формуванні захворюваності населення; 3) сучасними прийомами та методами діагностики екологічно обумовлених захворювань, принципами діагностики та методами проведення медико-екологічної реабілітації в групах ризику. Свою увагу зародженню та розвитку предмету приділяли такі вчені: Макаренко Є.Н., Коптєва Т.С., Тюрикова Г.Н. та ін. Отже, якщо Вам необхідно купити магістерську роботу чи курсову з курсу «Екологія людини» звертайтесь у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Колектив висококваліфікованих спеціалістів Вам швидко та за помірну ціну допоможе у цьому. З повагою ІЦ «KURSOVIKS»! |