Юридична педагогіка як навчальна дисципліна
« Назад Юридична педагогіка — особлива область наукового педагогічного знання - юридико-педагогічного, особлива сфера педагогіки, види професійної педагогіки. Її головна ціль — сприяння утворенню в Україні правового суспільства, покращенню законності і правопорядку, а спеціальна — дослідження юридико-педагогічних явищ, що постають у правовій галузі, формування структури наукових знань про них, а також педагогічно обґрунтованих і високоефективних методів покращення законності і правопорядку, надання допомоги всім, хто займається цим практично. Цілі опанування предмету «Юридична педагогіка»: освоєння головних компетенцій, які є основними функціональними складовими особистості слідчого, судді, прокурора, адвоката, юрисконсульта та представників інших юридичних кваліфікацій, тобто становлення професійної компетентності. Завдання курсу: - сприяння становленню педагогічного мислення; - знайомство з актуальними трактуваннями предмета педагогіки вищої школи і предмета юридичної педагогіки, виклад головних питань і тенденцій становлення юридичної освіти в державі та за кордоном; - знайомство з історією і сьогоднішнім станом юридичної освіти в Україні (головними засадами до окреслення цілей вищої освіти, в тому числі юридичної, методами навчання і виховання студентів-юристів, методами педагогічного контролю); - становлення установки на безперервну освіту на протязі усього життя і самоформування особистості; - сприяння опануванню положень педагогічної етики відповідно до особливостей професійної роботи педагога юридичного закладу. У підсумку освоєння предмету «Юридична педагогіка» студент мусить: -- Знати: - головні поняття сучасної педагогіки; - загальні концепції виховання, педагогіку соціального середовища, специфіку сімейного виховання; - українські та міжнародні документи про освіту; - сутність процесу навчання, загальні методи організації навчальної роботи, особливості і засади навчання, зміст освіти. -- Вміти: - розкривати основні положення формування конкретної особистості в процесі її соціалізації, виховання і навчання; - вміти використовувати методи педагогічного дослідження; - практично обирати та використовувати методи і прийоми навчання, вміти оцінювати і вести облік підсумків навчальної роботи. Володіти: - вміннями використання одержаних знань для самоформування та самовиховання, професійної і громадської роботи; - вміло використовувати методи і прийоми виховання; - володіти методикою праці з колективом. Курс «Юридична педагогіка» в освітньому плані перебуває у варіативній частині гуманітарного, соціального та економічного циклу і є одним з предметів, що формують загальнокультурні знання та вміння, характерні для бакалавра за напрямом навчання «Юриспруденція». Свою увагу становленню предмету спрямовували такі вчені: Левітан К.М., Зельдович Б.З., Гуревич П.С. Отже, курс юридичної педагогіки є окремою галуззю педагогічної науки і повинен вивчатися після освоєння учнем курсу загальної педагогіки та загальної психології. Потрібною умовою оволодіння студентом даного предмету є знання ним головних педагогічних і психологічних понять, положень навчання і виховання, методології і методик навчання і виховного впливу. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |